نوجوانان آمریکایی دیوانه وار عاشق آیفون هستند

به گزارش مالزی ارزان، طبق یک نظرسنجی، تعیین شد کاربران نوجوان آمریکایی علاقه بسیار شدیدی به گوشی های آیفون دارند و این اصلا خبر خوبی برای گوگل و شرکت های اندرویدی نیست.

نوجوانان آمریکایی دیوانه وار عاشق آیفون هستند

مثل همواره باز هم اپل برنده یک نظرسنجی شده است اما این بار این نظرسنجی از 7100 کاربر نوجوان آمریکایی به عمل آمد تا معین گردد علاقه آن ها در بین گوشی های هوشمند به چه سمت و سویی تمایل دارد. اگرچه انتظار داشتیم آیفون هوادار بیشتری داشته باشد که اینطور هم شد اما فکرش را هم نمی کردیم فاصله بین آیفون و اندروید انقدر زیاد باشد.

تحقیق یادشده در حالی برگزار گردید که در حال حاضر در کشور آمریکا اپل به عنوان محبوب ترین برند مشغول فعالیت است و هیچ رقیب سرسختی هم ندارد. اما گوگل امیدوار بود با سری پیکسل 6 بتواند اندکی نظر مثبت کاربران را به سمت خود جلب کند که تا حدودی هم پیروز بود اما شاید در مخیله اش هم نمی گنجید که کاربران جوان تا این مقدار به اپل و ومحصولاتش علاقه مند باشند. این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای گوگل باشد چرا که این شرکت میخواهد برای رقابت با اپل در بازار آمریکا، گوشی فراوری کند.

با توجه به گزارشی که در این رابطه منتشر شده، ظاهرا 87٪ از کاربران این نظرسنجی از گوشی آیفون استفاده می نمایند و 87٪ آن ها هم می خواهند گوشی بعدی شان دوباره از برند اپل باشد. این نظرسنجی یک رکورد خارق العاده برای اپل به شمار میرود و نشان می دهد شرکت آمریکایی تا چه مقدار در جلب رضایت کاربران جوان و نوجوان پیروز عمل نموده است.

البته این آنالیز لزوما با هدف اندازه علاقه مردم به گوشی های هوشمند نبوده بلکه سرویس ها و خدمات اینترنتی که شرکت ها ارائه می دهند را هم شامل می شد که در نهایت باز هم محصولی از اپل یعنی سرویس پرداخت اپل پی توانست رتبه نخست را با 23٪ کاربر مال خود کند. بعد از اپل پی، ونمو (سرویس پرداخت پی پال) با فاصله بسیار کم (21٪) در رده دوم و گوگل پی با درصد ناامیدنماینده تنها 2٪، در رتبه سوم قرار دارند.

نوجوانان و جوانان آمریکا آیفون را به گوشی های دیگر ترجیح می دهند و این برای گوگل خبر خوبی نیست!

همانطور که گفته شد، گوگل باید از چنین آنالیز هایی درس بگیرد و در ساخت محصولی حرفه ای با امکانات و قابلیت های خوب و قیمت مناسب توجه کاربران را به خود جلب کند. در غیر این صورت بعید به نظر می رسد حریفی برای اپل به حساب بیاید. از زمانی که اولین آیپاد راهی بازار شد به بعد، اپل سعی کرد خود را به اثر هاله ای متکی کند. اثر هاله یا طبق تعریف ویکی پدیا به تمایلی گفته می گردد که در آن یک فرد، شرکت، نشان تجاری یا محصول، به علت مثبت بودن در یک زمینه، در سایر زمینه ها نیز مثبت تلقی می گردد. آیپاد هم دقیقا همین نقش را برای زیست بوم اپل اجرا کرد. این محصول بسیار کاربردی و مجذوب کننده بود و همین هم باعث شد کاربران آهسته آهسته وارد دنیای بزرگ اپل شده و این شرکت را به پیروزیتی که اکنون شاهد آن هستیم برسانند.

متأسفانه برای گوگل چنین قضیه ای صادق نیست. گوگل مثل اپل نمی تواند به احتیاج کاربران جهت بدهد و خودش در راستای آن احتیاجها حرکت می نماید. به همین دلیل هم هست که می بینیم یک سال گوشی های این شرکت هوادار دارند، یک سال هم خبری از کاربر نیست. اما با اپل داستان فرق دارد. هر روز به تعداد کاربران این شرکت اضافه می گردد و علت اصلی این موضوع هم این است که اپل می تواند به خواسته کاربران جهت بدهد.

کاربران هرچه بیشتر با زیست بوم اپل آشنا می شوند، تمایل به ترک آن برای شان سخت تر و سخت تر می گردد. برای مثال iMessage را در نظر بگیرید. پیغام رسانی فوق العاده محبوب که حتی اپل گفته بود پتانسیل اینکه نسخه ای را برای اندروید عرضه کند هم دارد که این اتفاق اگرچه رخ نداد اما نشان داد این اپلیکیشن تا چه مقدار مجهز، کاربردی و محبوب است.

گوگل ظاهرا می داند در بازار آمریکا اوضاع چگونه است و حال باید دید اقدامی که شرکت در راستای پاسخ به اپل و محبوبیت بالای گوشی های آیفون انجام می دهد چه خواهد بود. بی صبرانه منتظریم ببینیم سرنوشت این رقابت به کجا می رسد. رقابتی که شاید بین دو شرکت با رنک کاملا متفاوت باشد (اپل در رتبه دوم واقع شده است و گوگل اصلا در فهرست 10 گوشی برتر نماینده ای ندارد) اما با این حال مجذوب کنندهیت آن فوق العاده بالاست.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1246

به "نوجوانان آمریکایی دیوانه وار عاشق آیفون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوجوانان آمریکایی دیوانه وار عاشق آیفون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید