گورمن: هدست Reality Pro اپل سال 2023 روانه بازار خواهد شد

به گزارش مالزی ارزان، این روزها در حالی که بیشتر کاربران و علاقه مندان به شرکت اپل منتظر رویداد 16 شهریور ماه و رونمایی از سری نو گوشی های پرچم دار آیفون 14 هستند، مارک گورمن، روزنامه نگار مطرح و با سابقه خبرگزاری بلومبرگ با خبرهایی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل بازگشته است. گورمن انتظار ندارد در این هفته خبری در خصوص این محصول نو اعلام گردد، اما خبرنامه Power On او اطلاعات نوی را در خصوص این هدست ها فاش نموده است.

گورمن: هدست Reality Pro اپل سال 2023 روانه بازار خواهد شد

به گفته وی، اپل در حال توسعه سه هدست تازه با نام های مستعار N301 ،N602 و N421 است. اولین هدستی که اپل رونمایی خواهد نمود به احتمال زیاد Reality Pro نام خواهد داشت. این محصول، یک هدست واقعیت ترکیبی خواهد بود و احتمالاً به عنوان رقیب هدست پیشرفته Quest Pro آینده متا روانه بازار می گردد.

او در خبرنامه خود در رابطه با این موضوع گفته: در ژانویه، شنیده بودم که اپل دو نام Apple Reality یا Apple Vision را مد نظر خود قرار داده و اکنون به نظر می رسد که این شرکت نام Apple Reality را برای این محصولات خود انتخاب نموده است. این هدست سال ها در حال توسعه بوده و واقعیت افزوده را با واقعیت مجازی ترکیب می نماید. اپل این هدست را در سال 2023 در اختیار کاربران قرار می دهد و نسخه با وزن سبک تر آن که فقط فناوری واقعیت افزوده را ارائه می دهد، در سال های بعد عرضه خواهد شد.

اوایل هفته گذشته، بلومبرگ گزارش داده که شرکت های مرتبط با اپل برای ثبت اسامی از جمله Reality One ،Reality Pro و Reality Processor درخواست داده اند. آن طور که به نظر می رسد، استفاده از نام Reality One برای هدست واقعیت افزوده متحمل تر از دیگر نام ها خواهد بود. نسل اول هدست های واقعیت ترکیبی اپل به علت قابلیت های بسیار پیشرفته که ارائه می دهد، با نام Reality Pro در اختیار کاربران قرار می گیرد و Reality Processor نیز به طور واضح به نام تراشه اختصاصی اپل برای این هدست ها اشاره می نماید. شایعات حاکی از آن است که مدل با نام مستعار N602 جانشین نسل اول خواهد بود و ممکن است قیمت کمتری نسبت به آن داشته باشد. در ماه جولای، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل درباره نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی این شرکت توضیحاتی را مطرح نموده است.

او در این رابطه گفت: اپل با تأمین نمایندگان خود در خصوص برنامه های آینده صحبت نموده و این شرکت اکنون در حال کار بر روی نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود است. انتظار می رود که نسل دوم این محصول در دو مدل مختلف عرضه گردد: مدل اول، محصولی پیشرفته تر از نسل اول و با سخت افزاری بهتر. مدل دوم نیز محصول ارزان تر آن خواهد بود. به علت پیچیدگی و بهره گیری از سخت افزار پیشرفته، تحلیلگران بر این باورند که هدست تازه اپل قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. جای تعجب نیست که اپل میخواهد نسل اول این محصول را با یک مدل ارزان تر برای استفاده افراد بیشتری جایگزین کند، زیرا این شرکت همین کار را با مدل های رده بالای آیفون و آیپد خود نیز انجام داده است.

به گفته گورمن، مدل با نام مستعار N421، همان عینک واقعیت افزوده اپل است که به این زودی ها روانه بازار نخواهد شد. آن طور که آقای کو پیش بینی نموده، اپل در ماه ژانویه سال 2023 رویدادی را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی برگزار خواهد نمود و پس از آن ابزارهایی برای توسعه دهندگان طی 2 تا 4 هفته پس از رویداد ارسال خواهد نمود. بعلاوه پیش فروش این هدست در سه ماهه دوم سال 2023 شروع می گردد و کاربران می توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری نمایند.

ظاهراً این محصول از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده و بعلاوه به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. بر اساس شایعات دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست استفاده می گردد و از حداقل 14 دوربین درون ساختار خود بهره می برد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1322

به "گورمن: هدست Reality Pro اپل سال 2023 روانه بازار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورمن: هدست Reality Pro اپل سال 2023 روانه بازار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید