نویسنده ای که با وجود معلولیت، شبیه کوله پشتی دنیا را سفر کرد

به گزارش مالزی ارزان، کووان چندلر، نویسنده ای است که با وجود معلولیت و عدم توانایی حرکت توانست به 3 کشور سفر کند و داستان سفر خود را در کتاب نو خود منتشر کند. داستان سفر او را در ادامه مطلب دنبال کنید.

نویسنده ای که با وجود معلولیت، شبیه کوله پشتی دنیا را سفر کرد

کووان چندلر با آتروفی عضلانی ستون فقرات، یک بیماری عضلانی که روی حرکت ماهیچه ها اثر می گذارد، به جهان آمد. با توجه به شرایطی که دارد او هرگز قادر به راه رفتن نیست؛ اما در تابستان 2016 او سفر زندگی خود را روی شانه های دوستانش ـ مشابه یک کوله پشتی ـ آغاز کرد و قصد دارد داستان الهام بخش خود را در یک کتاب نو به اشتراک بگذارد.

کووان و دوستانش تام ترویر، فیلیپ کلر، بنجامین دووال، دنی تنی و لوک تامپسون در تابستان 2016 سه هفته در اروپا گذراندند. داستان الهام بخش دوستی و ماجراجویی آن ها در یک کتاب نو با عنوان ما کووان را حمل کردیم، 6 دوست، سه کشور. بدون ویلچر برای اوایل سال 2019 در نظر گرفته شده است. کووان با این کتاب و تجارب خود قصد دارد آگاهی را بالا ببرد و موانع را برای مردم کنار بزند.

ایده این سفر در سال 2015 داده شد. دانستن این موضوع که بیشتر مکان های مورد نظر آن ها امکان حمل ویلچر را نداشتند، باعث شد گروه آن ها یک سال روی این موضوع کار کنند که چگونه می توانند بدون ویلچر به اروپا سفر کنند. با شکستن محدودیت ها، آن ها کوله پشتی ای را طراحی کردند که به آن ها اجازه می داد دوست خود را بر پشت خود حمل کنند و سعی کردند چیزی بسازند تا استحکام کافی را برای حمل کووان 29 کیلویی در سه کشور داشته باشد.

به گفته کووان: یکی از آن ها، بن، پیش از این دو سال کمک کرده است. او همواره بهترین شرایط را برای سفر می سنجید و پس از آن من سه دوست دیگر داشتم که به من در این موضوع کمک می کردند.

در ژوئن سال 2016 آن ها به پاریس رفتند و جایگاه چرخ دار کووان را در آتلانتا گذاشتند و 3هفته در شهر ها و حومه فرانسه، انگلستان و ایرلند کاوش کردند. آن ها در خیابان های پاریس رقصیدند، از موزه Samois-sur-Seine و از خانه قدیمی ریندارت (گیتاریست مشهور که راه نوی را برای پخش موسیقی و وفق دادن با معلولیت دست خود اختراع کرد)، بازدید کردند. کووان در انگلستان از مکان هایی که مربوط به نویسندگان مورد علاقه اش بود ـ مثل J.M. Barrie ، G.K. Chesterton و C.S. Lewis ـ بازدید کرد.

این دوستان حتی از کلیسای بزرگ Skelling michael ایرلند، که در میراث جهانی یونسکو (محل فیلم برداری جنگ ستارگان) ثبت شده، در یک ناحیه کوهستانی در جزایر Skellig در اقیانوس اطلس نیز بازدید کردند.

کووان می گوید: هر سه این مکان ها برای من چیزهایی هستند که مرا شکل می دهند و این برای من لذت بخش بود؛ زیرا دوستان من هنگام کشف آن ها کنار من بودند.

زمانی که به خانه بازگشتیم تعدادی از ما بودند (و هنوز هم هستند) که به یکدیگر به عنوان گروهی از برادران نگاه می کنند. ما با یکدیگر این ماجراجویی عجیب را داشتیم و به عنوان مرد در کنار یکدیگر تغییر کردیم. پس از این تجربه، نگاه جهان به ما تغییر کرد و یک وجه مشترک باعث کنارهم قرار گرفتن دوستان در کنار هم شد.

کووان معتقد است که همه این ها، بخشی از ماجراجویی است؛ درحالی که موانع زیادی بر سر این راه واقع شده است. سفر به اروپا موجب میل شدید به دیدن بیشتر جهان شد و آن ها درباره ماجراجویی های دیگری مانند بازدید از چین و دیدن معبد شائولین، شهر ممنوعه و دیوار بزرگ چین برنامه ریزی کردند.

کووان نویسنده چندین کتاب است و در سراسر جهان در مورد زندگی منحصربه فردش با معلولیت سخن می گوید. او همچنین بنیان گذار یک سازمان غیرانتفاعی با نام We Carry Kevan است که تلاش می کند توانبخشی را به عنوان یک تلاش همگانی و دسته جمعی یادآوری و تعریف کند.

کتاب نو او با نام ما کووان را حمل کردیم، 6 دوست، سه کشور، بدون ویلچر در آوریل 2019 در دسترس قرار می گیرد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1200

به "نویسنده ای که با وجود معلولیت، شبیه کوله پشتی دنیا را سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده ای که با وجود معلولیت، شبیه کوله پشتی دنیا را سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید