چندتا از دیدنی های معروف وین ، تصاویر

به گزارش مالزی ارزان، وین مرکز موسیقی دنیا همانند عروس شهرهای اروپایی درخشان و باشکوه می درخشد.

چندتا از دیدنی های معروف وین ، تصاویر

فرهنگ و معماری این شهر رویایی مثل یک جادوی افسانه ای همه را شیفته خود می نماید و با قدم زدن در خیابان های آن گویی که به دل تاریخ پا گذاشته اید.

جاهای دیدنی وین با آن زرق و برق خارق العاده شان هوش از سر هر گردشگری می برند و همانند یک طلسم قدیمی ماجراجویان را افسون می نمایند.

همه ساله جهانگرد های زیادی با تهیه بلیط هواپیما به اتریش و مرکز آن یعنی وین سفر می نمایند و برترین لحظات عمرشان را تجربه می نمایند.

اگر دوست دارید تا با دیدنی های وین این شهر دوست داشتنی آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

خانه اپرای دولتی وین

یکی از مکان های دیدنی وین اتریش خانه اپرا است که به اسم یکی عظیم ترین و زیباترین سالن های نمایش جهان شناخته می شود. این بنای باشکوه محل اجرا عظیم ترین نوازنده ها، خواننده ها، بالرین ها و غیره است در بیشتر ایام سال شاهد اجراهای گوناگون در آن هستیم.

یکی از اصلی ترین ویژگی های خانه اپرای دولتی معماری سبک رنسانس آن است که توجه هر فردی را به خود جلب می نماید.

وقتی وارد این ساختمان های وسیع می شویم راه پله ای عظیم می بینیم که اطراف آن با نقاشی های رنگارنگ و منحصر به فرد زینت بخشیده شده، گویی که با رنگ و لعاب جادویی خود به شما خوشامد می گویند!

مجسمه های عظیم و کوچک، پنجره های تزئین شده و سقف خوش رنگ و نقش آن هم از دیگر وِیژگی های خانه اپرای دولتی است که شما را مات و مبهوت خود می نماید. امروزه این بنا به امکانات روز مجهز شده است و می توانید به صورت آنلاین بلیط هر اجرایی که دوست دارید را تهیه نموده و یا درخواست راهنمای انگلیسی زبان بدهید.

توصیه می کنیم اگر روزی بخت با شما یار شد و به وین زیبا سفر کردید، حتما بازدید از سالن اپرای این شهر را در برنامه خود قرار دهید.

موزه آلبرتینا

مگر می شود به وین سفر کرد و موزه های این شهر را ندید؟ یکی از این موزه ها که حسابی هم پرطرفدار است آلبرتینا نام دارد. در این موزه می توانید نقاشی های نفیس از پیکاسو، باسلیتس، مونه و غیره را ببینید که همچنان پر زرق و برق و شگفت انگیز به نظر می رسند. در موزه آلبرتینا صدها هزارنقاشی و طراحی از دوره های مختلف گردآوری شده که هرکدام داستان مربوط به خود را دارند. اگر روزی به وین و موزه آلبرتینا رفتید، حتما دوربین عکاسیتان را همراه ببرید، چرا که قرار است تصاویر شگفت انگیزی ثبت کنید.

قصر بل ودر

از دیگر محبوب ترین جاهای دیدنی وین اتریش می توان به قصر باشکوه بل ودر اشاره نمود که کلکسیونی کامل از نفاشی افراد معروف را در خود جای داده است. این کاخ دل انگیز 2 ساختمان جداگانه دارد که در میان آن ها یک باغ فرانسوی قرار گرفته است. قصر بالاتر با انواع مجسمه و سقف نگار تزئین شده است و هر گردشگری را شیفته خود می نماید. ساختمان پایین تر هم با نقاشی های باشکوه خود هوش از سر بازدیدنمایندگان می برد آن ها را مهو دیدنی خود می نماید. اگر روزی بخت با شما یار شد و به وین و کاخ ودر رفتید، حتما در باغ فرانسوی آن قدم بزنید و از هوای تازه آنجا لذت ببرید.

قصر شانبران

کاخ شانبران از جمله جاهای دیدنی شهر وین است که در سال 1660 تاسیس شد و با داشتن 1441 اتاق یکی از عظیم ترین قصرهای اروپا شناخته می شود. امپراطوری های زیادی در اینجا شکل گرفتند و پادشاهان فراوانی در کاخ شانبران زندگی کردند. به همین علت این بنا را می توان همانند یک کتاب تاریخ مصور دانست که از گذشته پرفراز و نشیبش برای بازدیدنمایندگان روایت می نماید.

معماری قصر شانبران به سبک باروک است و در گوشه و کنار آن می توان پنجره ها و مسجمه های قرینه را دید که جلوه خاصی به ساختمان بخشیده اند. در داخل بنا که قدم بزنید، اتاق های مبله ای می بینید که با دکور مجلل خود شکوه یک زندگی شاهانه را به تصویر می کشند.

حتی تصور اینکه در اتاق ملکه ماریا ترزا قدم بزنید و یا تختی که شاه فرانس جوزف در آن جان داد را ببینید، هم می تواند مجذوب کننده و خاطره انگیز باشد. برخی از اتاق های کاخ شانبران با طرح های گل نقاشی شده اند و انگار که در باغی رویایی گام گذاشته اید، از بودن در آنجا سیر نمی شوید.

قصر هوفبرگ (هافبرگ)

مگر می شود به وین سفر کرد و قصر هوفبرگ را ندید؟ این بنا یکی از اصلی ترین اماکن دیدنی وین اتریش است که همه ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. این ساختمان که در قرن 13 ساخته شده است، امرزه به اسم کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه باید بدانید که بخش های مختلف قصر هوفبرگ به مرور زمان به آن اضافه شدند و امروزه کلکسیونی از اتاق ها با سبک های معماری گوناگون را می توانید در انجا ببینید.

در طراحی این کاخ عظیم از سبک های مختلف معماری مثل گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیک استفاده شده است که حسابی در نظر گردشگران مجذوب کننده و رویایی جلوه می نماید. بد نیست بدانید که در قصر هافبرگ جواهرات سلطنتی هم نگهداری می شوند که در قرون 10 الی 19 ساخته شده اند و دو اتاق مجزا محافظت می شوند.

البته ناگفته نماند که تاج، ردا و عصای برخی پادشاهان گذشته هم در این بخش از موزه واقع شده است که حسابی مورد توجه بازدیدنمایندگان قرار می گیرند. اگر روزی بخت با شما یار شد و با تهیه بلیط هواپیما خارجی به اتریش سفر کردید، حتما سری به کاخ هافبرگ بزنید و از دیدنی زیبایی ها آن غافل نشوید.

کلیسای سنت استفان

سفر به وین بدون دیدن کلیساهای مجلل آن ناقص و بی فایده است. یکی از این کلیساها که به اسم یکی از اصلی ترین دیدنی های وین شناخته می شود، سنت استفان است. این بنای مذهبی باشکوه در قرن دوازدهم به سبک رومی ساخته شد و بعدها در قرن سیزدهم بخش هایی به آن افزوده شد.

البته ساخت ساز آن به آن ایام ختم نشد و در قرون بعد تغییراتی در تزئینات و معماری آن ایجاد شد تا به شکل کنونی عایدی. امروزه عتیقه جات فراوانی در کلیسای سنت استفان نگهداری می شوند که متعلق به پادشاهان گذشته اند و با زرق و برق خود هوش از سرتان می برند. سنگ های قیمتی، طلا و جواهر، کتب قدیمی و غیره از جمله دیگر اشیایی به حساب می آیند که در این کلیسا در قرار دارند.

ناگفته نماند که برخی از مهم ترین چهره های تاریخی وین مثل امپراطور فردریک سوم هم در تابوتی سنگی در کلیسای سنت استفان دفن شده اند که می توان از آن بازدید کرد. برج های این بنای مذهبی هم بخشی از مجذوب کنندهیت های کلیسا است که امکان بازدید از برخی از آن ها وجود دارد و می تواند تجربه ای جالب و مهیج باشد. البته اگر توان طی کردن پله های زیادی آنجا را ندارید، نگران نباشید چرا که آسانسورهایی به همین منظور در آنجا تعبیه شده است.

تئاتر ملی

وین به بناهای فرهنگی و باشکوهش معروف است. یکی از این ساختمان ها که نقش مهمی در فرهنگ و موسیقی این کشور داشته است، بنای تئاتر ملی است. این ساختمان یکی از مشهورترین نقاط دیدنی وین اتریش محسوب می شود که عاشقان هنر را جذب خود می نماید.

تاریخچه تئاتر ملی به زمانی برمی شود که در سال 1741 ملکه ترزا ساختمانی نیمه کاره را به گروه تئاتر سلیر اهدا کرد و پس از بازسازی رونق فراوان گرفت. این بنا به مرور زمان محبوبیت زیادی پیدا کرد، به طوری که پس از آتش سوزی های سال 1954 بازسازی آن را از سر گرفتند. بعد از این فراز و نشیب ها تئاتر ملی همچنان محبوب دل ها بود و تا به امروز اجراهای مهیجی در آنجا برگزار می شود. امروزه گردشگران می توانند از تورهای انگلیسی زبان آنجا استفاده نموده و با تاریخچه این ساختمان بیشتر آشنا شوند.

کلیسای کارلسکیرش

این بنای باشکوه به یاد سنت چارلز جان کسی که جانش را برای مبتلایان طاعون سیاه فدا کرد، ساخته شده است. کلیسای کارلسکیرش در سال 1737 ساخته شد و گنبد 72 متری آن از فاصله دور هم قابل مشاهده است.

در دو طرف بنا ستون هایی واقع شده است که به اسم ستون پیروزی شناخته می شوند و جای عالی برای عکس گرفتن به تعداد می آیند. کلیسای کارلسکیرش به سبک های یونانی، رومی و رنسانس ساخته شده است و هر بخش آن معماری مجذوب کنندهی دارد که شما را مات و مبهوت خود می نماید. بعلاوه با استفاده از آسانسور می توانید خود را به بالای گنبد برسانید و کل شهر وین را در زیر پایتان دیدن کنید. از قلم نیاندازید که کلیسای کارلسکیرش یکی از دیدنیی ترین نقاط دیدنی وین اتریش است که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

موزه تاریخ طبیعی وین

اگر دوست دارید تا آثار طبیعی را در دل قصری قدیمی و افسانه ای ببینید، موزه تاریخ طبیعی وین را به شما پیشنهاد می کنیم. در این موزه انواع شهاب سنگ، سنگ های معدنی و قیمتی، فسیل و اسکلت انواع جانوران نگهداری می شود. ناگفته نماند که نقاشی های دیواری این قصر و معماری قدیمی آن هم دست کمی از آثار نگهداری شده ندارد و حسابی شما را محو دیدنی خود می نماید. بعلاوه پس از یک گشت و گذار جانانه می توانید به کافه این موزه بروید و خود را به یک فنجان قهوه مهمان کنید.

جنگل وین

بد نیست تا کمی از جاذبه های تاریخی وین جدا شده و سری به طبیعت حوالی این شهر پرهیاهو بزنیم. حتما عکس های رویایی جنگل ها و کوهستان های اطراف وین را دیده اید! جنگل وین از جمله آرامبخش ترین نقاط دیدنی وین اتریش است که با آرامش ناب شما را شیفته خود می نماید. این جنگل در دامنه های آلپ شمالی قرار گرفته و با داشتن چندین رودخانه جان می دهد برای کمپ زدن و طبیعت گردی! بعلاوه اگر دوست دارید تا شکار و قایق سواری را امتحان کنید، توصیه می کنیم که حتما سری به جنگل وین بزنید و حسابی در آنجا سرگرمی کنید. ناگفته نماند که دهکده های آنجا هم جایی دنج و باصفا برای فرار از هیاهو شهر شمرده می شوند که به دیدنشان می ارزد.

مدرسه اسپانیایی سوارکاری

وین برای هر سلیقه ای دیدنی های خاص خودش را دارد. شاید باورتان نشود اگر به شما بگوییم که در دل این شهر موسسه ای جهت سوارکاری وجود دارد که بازدید از آن رایگان است. این آکادمی وسیع و قدیمی که به اسم مدرسه اسپانیایی سوارکاری شناخته می شود، متعلق به امپراطوری هابسبورگ است. در آنجا علاوه برا آموزش اسب سواری می توانید ساعت ها بر روی سکوها نشسته و مسابقات بقیه را دیدن کنید. مدرسه اسپانیایی سوارکاری با وجود قدیمی بودن همچنان مجهز است و با علم روز به آموزش دانش آموزان می پردازد.

برج دانوب

دوست دارید تا یکی از مدرن ترین جاهای دیدنی شهر وین اتریش را ببینید؟ پس برج دانوب را از قلم نیندازید. این برج بلند جایی عالی برای دیدنی کل شهر و صرف یک میان وعده لذیذ است. برج دانوب در کل 252 متر ارتفاع دارد و با آسانسور می توانید به تراس آن راه پیدا کنید. در بالای آن رستوران و کافه ای واقع شده است که با دکور کلاسیک خود حسابی فضایی دنج را برای گردشگران فراهم نموده است. به طوری که فراموش می کنید که در چند صدمتری زمین ایستاده اید! در آنجا می توانید انواع نوشیدنی و خوراکی را سفارش بدهید و از دیدنش شهر وین در زیر پایتان لذت ببرید.

نش مارکت

سفر به وین بدون دیدن بازارهای محلی آن اصلا صفا ندارد! نش مارکت یکی از آن جاهای دیدنی وین است که همچنان فضای سنتی خود را حفظ نموده و می توانید بوی انواع میوه و سبزیجات تازه را در آنجا استشمام کنید. بعلاوه در نش مارکت می توانید انواع پنیر و ماهی را خریداری کنید که بسیار تازه عرضه می شوند و طعم خوبی دارند. فضای پرهیاهو، بوهای متنوع و دیدنی خوراکی های کمتر شناخته شده چیزی است که به مجذوب کنندهیت نش مارکت افزوده است. اگر شیفته خوراکی های نو هستید، حتما سری به آنجا بزنید و در یکی از معروف ترین بازارهای اروپا خرید اقلام محلی را تجربه کنید.

شهر بازی وین

از بناهای تاریخی وین که بگذریم می رسیم به شهر بازی این شهر که هرچیزی برای هیجان و بازی نیاز دارید را در خود گنجانده است. از جمله پرطرفدارترین وسایل بازی شهربازی وین می توان به ماشین برقی، قطار، چرخ و فلک، ترن هوایی و غیره اشاره نمود که حسابی هیجان را به افراد هدیه می دهند. بعلاوه می توانید در باشگاه آنجا تیراندازی نموده و یا از مجسمه های مومی دیدن کنید و در کنارشان عکس یادگاری بگیرید. در نهایت برای برطرف خستگی کافه ها و رستوران شهر بازی وین با برترین غذاها و نوشیدنی ها از شما پذیرایی می نمایند.

کلام آخر

شهر وین مثل یک سرزمین افسانه ای است که در هر گوشه آن یک شگفتی واقع شده است. به خاطر بسپارید که مکان های دیدنی شهر وین کم نیستند و ما در این مقاله از سفر مارکت تنها به مشهورترین آن ها پرداختیم. وجود این همه زیبایی باعث شده تا اتریش در زمره یکی از جهانگردی ترین کشورهای جهان قرار گیرد و همه ساله گردشگران زیادی با تهیه بلیط هواپیما در مدت زمان کمی خود را به آنجا می رسانند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 955

به "چندتا از دیدنی های معروف وین ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندتا از دیدنی های معروف وین ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید