شرایط ناسالم هوا در بیشتر منطقه ها تهران

به گزارش مالزی ارزان، با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عدم وزش باد مؤثر طی امروز پنجشنبه (18 آذر 1400) سبب تجمع آلاینده ها و تداوم این شرایط تا اواخر وقت روز همراه با افزایش ترافیک شامگاهی منجر به افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر منطقه ها تهران می گردد.

شرایط ناسالم هوا در بیشتر منطقه ها تهران

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز پنجشنبه (18 آذر 1400) با توجه به حاکمیت پایداری و سکون جو و نیز انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته همزمان با شروع تردد خودروها، در بیشتر منطقه ها کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد.

بعلاوه عدم وزش باد مؤثر در طی روز نیز سبب تجمع آلاینده ها خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری شرایط ناسالم در بیشتر منطقه ها را در پی خواهد داشت.

با افزایش تندی باد تا صبح روز آدینه (19 آذر 1400) و نیز کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر و رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود که این شرایط جوی تا ساعات پایانی آدینه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 140 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 136 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1114

به "شرایط ناسالم هوا در بیشتر منطقه ها تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ناسالم هوا در بیشتر منطقه ها تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید