چگونه قد بلند شویم؟

به گزارش مالزی ارزان، اگر چه تعداد زیادی از عواملی که بلندی قد شما را معین می نمایند از کنترل شما خارج هستند، اما ترفندها و تکنیک های زیادی وجود دارد که به شما یاری کند بلند قد شوید.

چگونه قد بلند شویم؟

به گزارش مالزی ارزان به نقل از خبرآنلاین ،چندین عامل وجود دارد که می تواند قد شما را به صورت مثبت یا منفی تحت تأثیر قرار دهد.

به طورکلی می توان این فاکتورها را به صورت زیر طبقه بندی کرد:

1- عوامل ژنتیکی

در بیشتر موارد، قد شما براساس عوامل ژنتیکی مشخص می گردد. با این حال، اگر والدین شما هر دو قد کوتاه یا متوسط داشته باشند، به این معنا نیست که قد شما هم به همین اندازه خواهد بود. قد یک ویژگی چندژنی است، به این معنا که تحت تأثیر طیف وسیعی از ژن ها واقع شده است.

2- عوامل غیر ژنتیکی

سایر عوامل غیر ژنتیکی هم می تواند در پتانسیل رشد شما تأثیر بگذارد. بیشتر این عوامل توسط محیط مشخص می گردد که فرد هنگام رشد با آن در ارتباط است. قدبلند بودن با رشد همراه است؛ بنابراین، عواملی که مانع از رشد می گردد، تأثیر یکسانی بر قد شما نیز دارد.

عوامل غیر ژنتیکی کوتاهی قد

قرار دریافت در معرض دود تنباکو در هنگام جنینی

بیماری در دوران کودکی یا بلوغ

کیفیت مراقبت والدین پس از زایمان

وزن کم هنگام تولد

نکاتی برای افزایش رشد طبیعی قد

1- خواب کافی

2- رژیم غذایی سالم

برای رشد حداکثری قد، باید عادات غذایی زیر را در نظر داشته باشید:

الف) دریافت مقدار کافی ویتامین D

ب) دریافت مقدار کافی کلسیم

ج) دریافت مقدار کافی روی

3- ورزش منظم

هنگامی که یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش به طور منظم با هم ترکیب می شوند، به رشد قد شما یاری می نمایند. بعضی از بهترین ورزش هایی که می تواند قد را افزایش دهد، شامل موارد زیر است:

الف) شنا

یکی از بهترین تمرینات کامل بدن، شناست؛ یک ورزش عالی که می تواند به افزایش قد یاری کند. شنا باعث کشیدگی عضلات می گردد و اگر آن را از سنین پایین آغاز کنید، به شما در رسیدن به قد بلند یاری می نماید. با این حال، شما باید حداقل 2 ساعت در روز به مدت 4 تا 5 روز در هفته شنا کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

ب) تمرینات حلقه (بارفیکس)

آویزان شدن از یک نوار افقی با بازوهای کشیده شده، روش موثری در افزایش قد است. برای انجام صحیح تمرینات بارفیکس، بعد از آویزان شدن از بارفیکس حدود 10 ثانیه در همان حالت بمانید و این کار را چندین بار تکرار کنید.

ج) تمرینات رساندن دست به انگشتان پا

رساندن انگشتان دست به انگشتان پا یکی از تمرینات کششی است که می توانید برای افزایش قد انجام دهید. هنگامی که برای لمس کردن انگشتان پا خم می شوید، این حرکت، ستون فقرات را کشیده تر می نماید. می توانید این حرکت را هنگام ایستادن یا نشستن انجام دهید. از طرفی یک روش عالی برای گرم کردن قبل از آغاز تمرینات شدید است.

د) طناب

پرش از طناب فقط یک بازی سرگرم نماینده برای بچه ها نیست بلکه یک تمرین عالی برای افزایش قد است. هنگام طناب زدن بدن شما در حالی که پشت و ستون فقرات کشیده می گردد، راست می ماند. خم شدن مداوم زانوها باعث می گردد که ماهیچه های ساق پا به صورت عمودی کشیده گردد. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده استخوانی را در قسمت پایینی پاها اضافه می نماید که سبب افزایش چند سانتی متری قد می گردد.

4- عادت به تمرین صاف نگه داشتن بدن

بسیاری از افراد به دلیل شکل گیری عادات نادرست هنگام نشستن برای کار با رایانه یا هنگام استفاده از گوشی همراه، بدن شان شرایط بدی دارد. با گذشت زمان، این عادت ها باعث خم شدن ستون فقرات می گردد. این فرم خمیده در قسمت بالای بدن باعث می گردد قد شما کوتاه تر از آن چه هست، به نظر برسد.

5- تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن نقش اساسی در رشد قد شما دارد. با داشتن سیستم ایمنی قوی، بیماری ها نمی توانند فرایند سلامت را مختل و رشد را کند نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 479

به "چگونه قد بلند شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه قد بلند شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید