43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد

به گزارش مالزی ارزان، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، 43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد.

43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد

مازندران سالانه میزبان حضور میلیونی مسافران است اما این دیار با وجود برخورداری از تنوع غذاهای سنتی بومی، لیست واحدهای پذیرایی آن خالی از چنین غذاهایی است و خوراک به عنوان بخشی از جاذبه جهانگردی در این استان همچنان مغفول مانده است.

جهانگردی غذایی با وجود 2 هزار و 500 نوع غذای سنتی در کشور به عنوان یک صنعت مغفول مطرح و از ظرفیتهای آن در جهانگردی استفاده نشده است که به اعتقاد کارشناسان امر تهیه اطلس غذایی به عنوان پیش احتیاج توسعه این جهانگردی بستر نوی از اشتغالزایی و جذب جهانگردان خارجی و داخلی را فراهم می نماید.

این روزها صنعت های مختلفی به عنوان ظرفیتهای جذب جهانگرد به جهانیان معرفی می گردد که شاید یکی از خوشمزه ترین این صنایع در جذب گردشگر صنعت جهانگردی غذایی باشد که میتواند به عنوان یک فرصت نو پیش روی جذب گردشگرهای ایرانگرد قرار گیرد.

مازندران به عنوان یکی ازتماشای ترین استانهای ایران بدون شک یکی از جهانگردپذیرترین منطقه ها خاورمیانه است، چنانکه به هر گوشه ای از آن که تماشا کنید، طبیعت منحصر بفرد آن شما را شگفت انگیز خواهد نمود اما به همان مقدار که طبیعت این استان جای خود را در میان جهانگردان و مسافران پیدا نموده است غذاهای محلی ویژه استان معرفی نشده و افراد کمتری آنها را می شناسند یا در انتخاب غذاهای خود در رستورانها این نوع غذاها را انتخاب می نمایند.

با برنامه ریزی های انجام شده، فرصت معرفی غذاهای مازندرانی به جهانگردان خارجی در استان فراهم شده است و در مدت برگزاری رویداد بین المللی جهانگردی که از فردا در بابلسر شروع می گردد، میزی از غذاهای این استان سرو می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی و جهانگردی استانداری مازندران از رونمایی و ارائه 43 نوع غذای مازندرانی در جشنواره غذاهای بومی در حاشیه برگزاری رویداد ملی جهانگردی مازندران اطلاع داد.

حسن خیریان پور در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی جهانگردی مازندران گفت: 43 نوع غذا و پیش غذای مازندرانی و روشهای طبخ متنوع غذاهای دریایی در قالب جشنواره غذاهای بومی استان از جمله برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.

معاون هماهنگی امور مالی و جهانگردی استانداری مازندران اضافه کرد: 34 غرفه نمایشگاهی در راستای ظرفیتهای جهانگردی استان پتانسیلهای مربوط به صنایع دستی، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، علوم پزشکی، محیط زیست، پارک علوم و فناوری و شیلات که به نوعی مربوط به ارائه خدمات جهانگردی هستند، معرفی می گردد.

وی از نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران دارای مهر اصالت ملی و بین المللی در این نمایشگاه اشاره نمود و گفت: علاوه برآن 15 غرفه نمایشگاهی نیز به صنایع دستی و رشته های سفال و سرامیک، نمد مالی، جرم و دست بافته های سنتی اختصاص یافته است و نشستهای تخصصی با حضور بازرگانان و صادر نمایندگان صنایع دستی در زمینه صادرات این حوزه در جنب این همایش و نمایشگاه برنامه ریزی شده است.

صادق برزگر نیز در این جلسه با اشاره به همزمانی این رویداد با هفته جهانگردی اضافه کرد: این رویداد با نگاه لغو ویزا ایران و روسیه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی مازندران برگزار می گردد.

صادق برزگر از حضور دفاتر و شرکتهای گردشگری کشور به ویژه دفاتر خدمات گردشگری که در زمینه تورهای ورودی فعالیت دارند، اطلاع داد و اضافه کرد: این رویداد به وسیله اداره کل با حمایت استاندار مازندران برنامه ریزی شده است و امیدواریم بخشهای مختلف استان به ویژه فعالان حوزه جهانگردی از این فرصت پیش آمده برای معرفی پتانسیلها و ظرفیتهای خود استفاده نمایند.

رویداد ملی جهانگردی مازندران، پنجم مهر مصادف با روز جهانی جهانگردی در شهرستان بابلسر برگزار می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1483

به "43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید