آماده باش پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان، تعداد مجروحان در بیشکک به 900 نفر رسید

به گزارش مالزی ارزان، بعد از وقوع ناآرامی های چند روز اخیر در جمهوری قرقیزستان که تا به امروز 900 نفر مجروح برجای گذاشته، پایگاه هوایی کانت روسیه در این کشور، به حالت آمادگی رزمی و اجرای رژیم تقویت اقدامات ضد تروریستی در آمده است.

آماده باش پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان، تعداد مجروحان در بیشکک به 900 نفر رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی فدراسیون روسیه اظهار داشت که در رابطه با ناآرامی های بوجود آمده در جمهوری قرقیزستان، پایگاه هوایی کانت روسیه در خاک این کشور به حالت آمادگی رزمی و اجرای رژیم تقویت اقدامات ضد تروریستی در آمده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته مقامات نظامی مطلع، تصمیم برای اجرای این رژیم، به منظور جلوگیری از تحریکات مرتبط با وخامت اوضاع اجتماعی-سیاسی در جمهوری قرقیزستان اتخاذ شده است.

در عین حال یادآوری شده است که تمامی فعالیت های برنامه ریزی شده آموزش رزمی و اقدامات روزمره در پایگاه هوایی کانت، به طور کامل انجام می گردد. در حال حاضر، نیروهای نظامی مستقر در این پایگاه در حال آماده سازی خود برای ارزیابی نهایی در سال تحصیلی 2020 هستند.

وزارت بهداشت قرقیزستان نیز امروز چهارشنبه اظهار داشت که تعداد مجروحان در ناآرامی های بیشکک، به بیش از 900 نفر رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، در مجموع، تا به امروز 911 آسیب دیده درخواست یاری پزشکی نموده اند. 169 نفر از این مجروحان، مربوط به درگیری های طی روز سه شنبه است.

وزارت بهداشت این کشور یادآور شد، 705 نفر پس از ارائه یاری های اولیه و سرپایی پزشکی مرخص شدند. 205 نفر با جراحات مختلف در بیمارستان ها بستری شدند که پنج نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. در جریان شورش ها یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

لازم به یادآوری است، روز یکشنبه، 4 اکتبر(13 مهر ماه)، انتخابات مجلسی در قرقیزستان برگزار گردید که طی آن 16 حزب برای کسب 120 کرسی مجلسی به رقابت پرداختند. از میان این 16 احزابی که در رأی گیری شرکت نموده بودند، فقط چهار حزب به مجلس ملی راه یافتند.

روز بعد از انتخابات (دوشنبه)، هواداران احزابی که قادر به جمع آوری حداقل تعداد آراء لازم نشده بودند، به خیابان های بیشکک، پایتخت قرقیزستان آمدند. آنها ساختمان شهرداری، ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی، مجلس، دولت و وزارت کشور را تصرف کردند.

علاوه بر این، معترضان الماز بیک آتامبایف رئیس دولت سابق و صفر ایساکوف نخست وزیر سابق قرقیزستان و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس را از زندان آزاد کردند.

در اوایل روز سه شنبه، کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان نتایج انتخابات مجلس جمهوری را بی اعتبار اظهار داشت.

سورونبای جینبیکوف رئیس جمهوری قرقیزستان وقایع رخداده در بیشکک را کوشش بعضی از نیروهای سیاسی برای دریافت غیرقانونی قدرت نامیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 439

به "آماده باش پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان، تعداد مجروحان در بیشکک به 900 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش پایگاه هوایی روسیه در قرقیزستان، تعداد مجروحان در بیشکک به 900 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید