5 ویژگی فیزیکی که درصد کمی از مردم دنیا دارند؛ شما هم جزو آن ها هستید؟

به گزارش مالزی ارزان، حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی در جمع دوستان نشسته اید، درباره گروه خونی یا رنگ چشم هایتان صحبت کنید یا حتی درباره رنگ پوست خاص و احتمالا عجیب یک بازیگر آغاز به بحث و گفت وگو کنید. از نظر هر شخص یک رنگ مو و مدل مو یا یک ظاهر خاص بسیار مجذوب کننده و کمیاب است. اما برداشت های شخصی ما از این موضوعات نمی تواند ملاک خاص بودن صد درصدی یک نشانه ظاهری باشد.

5 ویژگی فیزیکی که درصد کمی از مردم دنیا دارند؛ شما هم جزو آن ها هستید؟

البته اگر درباره این موضوع کنجکاوید بدانید شما هم جزو معدود افراد دنیا که نشانه های خاص بودن را با خود به همراه دارند، هستید یا نه بهتر است این مطلب از خبرنگاران مگ را بخوانید. چون قرار است در آن تمام نشانه های افراد خاص و کمیاب دنیا را معرفی و آنالیز کنیم.

اولین نشانه خاص بودن: رنگ چشم

تنها حدود 2٪ جمعیت دنیا چشم هایی به رنگ سبز دارند و علت آن به سادگی قابل شرح نیست. دانشمندان قبلا فکر می کردند که فقط یک ژن، رنگ چشم را معین می نماید اما این روزها معین شده که حقیقت کمی پیچیده تر از این حرف ها است. حدود 75 درصد رنگ چشم بر اثر یک ژن به نام OCA2 معین می گردد. این ژن، که مسئول فراوری ملا نین است، ماده ای به نام پیگمانتاسیون فراوری می نماید که روی مو، چشم و پوست تاثیرگذار است. اگر از والدین خود دو نسخه غیرفعال از ژن OCA2 را به ارث ببرید، چشمان آبی خواهید داشت. اما اگر حداقل یک نسخه فعال داشته باشید، چشمان شما در طیف رنگی سبز، آبی یا قهوه ای تیره تر خواهند بود.

چشمان قهوه ای رنگ، رایج ترین رنگ چشم هستند. بیش از نیمی از جمعیت دنیا دارای چشمانی با این رنگ هستند. بر اساس تحقیقات اجرا شده در انجمن چشم پزشکی آمریکا، معین شده است که حدود 10 هزار سال پیش تمام انسان ها چشمان قهوه ای داشتند. دانشمندان فرض می نمایند که سطوح بالای ملا نین در گذشته به مردم یاری می نموده تا از پرتوهای مضر آفتاب محافظت شوند.

اما با حرکت مردم از منطقه ها گرم و آفتابی آفریقا و آسیا به محیط های خنک اروپا، احتیاج به این محافظت کاهش یافته است. در یک نقطه در تاریخ، زمانی که انسان ها به سمت شمال مهاجرت کردند، یک جهش ژنتیکی اتفاق افتاده و فراوری ملا نین را کاهش داده است. به گفته محققان وقتی چشم ها ملانین کمتری دارند، یعنی کمتر نور جذب می نمایند. چشمانی با کمترین اندازه ملا نین هم به رنگ آبی دیده می گردد. اما وقتی اندازه ملانین به اندازه خیلی کم بیشتر گردد چشم ها سبز می شوند.

چشم شما چه رنگی است؟

قهوه ای تیره

قهوه ای روشن

سبز

آبی

دومین نشانه خاص بودن: گروه خونی

گروه خونی Rhnull، که با نام خون طلایی مشهور است، نادرترین گروه خونی است. در مقابل سایر گروه های خونی، افرادی که خون طلایی دارند، هیچ آنتی ژن Rh روی سلول های قرمز خونی خود ندارند. با این حال، از هشت گروه خونی اصلی، گروه خونی AB- کمتر از همه به چشم می خورد. پزشکان گروه خونی را براساس حضور یا عدم حضور آنتی ژن هایی که به سلول های قرمز خون متصل می شوند، دسته بندی می نمایند.

اما چطور می توان گفت که کدام گروه خونی نادر است؟ صلیب سرخ آن گروه خونی را نادر می نامد که در کمتر از 1 در 1000 نفر اتفاق می افتد. گروه خونی طلایی، نادرترین گروه خونی است. داشتن گروه خونی نادر می تواند باعث سختی یا حتی ناممکن شدن دریافت خون تزریقی یا پیوند اعضا گردد.

بعلاوه ممکن است سبب ایجاد مسائل دیگری در سلامتی گردد. به عنوان مثال، اگر خون این افراد با جنین در حال رشد سازگار نباشد، ممکن است مادربا مسائلی روبه رو گردد. در گزارش های ثبت شده جامعه پزشکی نام یک زن ایرانی با گروه خونی طلایی به چشم می خورد که چندین بار جنین خود را از دست داده است.

بیشتر گروه های خونی، بر اساس اینکه آیا حاوی آنتی ژن A یا B هستند یا نه، به یکی از چهار گروه خونی اصلی تعلق دارند. به عنوان مثال، افرادی که آنتی ژن A دارند، گروه خونی A را دارند، در حالی که کسانی که آنتی ژن B دارند، گروه خونی B را دارند. افرادی که هر دو آنتی ژن A و B را دارند، گروه خونی AB را دارند و افرادی که هیچ آنتی ژنی روی سلول های قرمز خونی خود ندارند، گروه خونی O را دارند.

علاوه بر گروه خونی، شخص می تواند فاکتور Rh را در سلول های قرمز خونی خود حمل کند یا نداشته باشد. فردی که فاقد فاکتور Rh باشد، گروه خونی Rh- را دارد، در حالی که فردی که آن را دارد، گروه خونی Rh+ را دارد. به عنوان مثال، فردی که گروه خونی AB دارد و فاکتور Rh را دارد، گروه خونی AB+ را دارد.

جالب است بدانید که تا امروز بیش از 30 گروه خونی دیگر و بیش از 600 آنتی ژن شناخته شده کشف شده است.

کدام گروه خونی را دارید؟

سومین نشانه خاص بودن: مدل مو

دو مدل مو در دنیا بسیار کمیاب است، موهای لَخت و موهای فر. موهای لخت مثل موهای بلند زنان ژاپنی که صاف و درخشان است و همواره تمیز دیده می گردد. جالب است بدانید فقط 2٪ از مردم دنیا به صورت طبیعی چنین موهایی دارند. البته شما می توانید با یاری شامپوها، نرم نماینده ها و محصولات مراقبت از مو، حالت موهایتان را به این شکل تغییر دهید.

دومین مدل موی کمیاب موهای فر است. البته نه موهای فری که در مردم آفریقا می بینیم. این مدل موی فر را می توانید در مردم جنوب ایران بیشتر مشاهده کنید. سومین مدل موی کمیاب هم همان موهای فر آفریقایی است که فر بسیار ریزی دارد و در هم گره خورده است.

شما چه مدل مویی دارید؟

صاف

مجعد

فر

چهارمین نشانه خاص بودن: رنگ مو

شرایط آب وهوایی در کنار ژنتیک عامل اصلی ایجاد رنگ مو در افراد مختلف است. کمیاب ترین رنگ موی طبیعی در دنیا قرمز است و فقط 2٪ از مردم دنیا موهایشان به صورت طبیعی به این رنگ است. پس می توان گفت که این کمیاب ترین و خاص ترین رنگ موی طبیعی در دنیا است. در زیر، لیستی از پنج رنگ طبیعی رایج در دنیا را می بینید:

1. موهای قرمز طبیعی: موهای قرمز طبیعی کمیابترین رنگ موی دنیا هستند. تنها یک تا دو درصد از مردم موهای قرمز طبیعی دارند.

2. موهای بلوند: موهای بلوند دومین رنگ موی کمیاب در دنیا هاستتند. حدود دو تا سه درصد از مردم موهای بلوند دارند.

3. موهای خاکستری: با افزایش سن، موهای خاکستری آغاز به رشد می نمایند. در واقع رنگ موهای شما با بالا رفتن سن تغییر نموده و به رنگ خاکستری در می آید. جالب است بدانید که حدود دو تا هشت درصد از مردم موهای خاکستری دارند.

4. موهای قهوه ای: موهای قهوه ای چهارمین رنگ موی طبیعی کمیاب در دنیا است. حدود یازده تا سیزده درصد از مردم موهای قهوه ای دارند.

5. موهای مشکی: مشکی رایج ترین رنگ مو در دنیا است و حدود 75 تا 85 درصد از مردم دنیا موهای مشکی دارند. البته آنچه که به عنوان موی مشکی می شناسیم در واقع تیره ترین نوع موی قهوه ای است.

موهای شما چه رنگی است؟

قرمز

بلوند

خاکستری

قهوه ای

مشکی

پنجمین نشانه خاص بودن: رنگ پوست

این همان بخشی است که احتمالا قرار است بسیار متعجب شوید. کمیاب ترین رنگ پوست در دنیا پوست کاملا سفید است که به علت البینیسم ایجاد می گردد. البینیسم یک جهش ژنتیکی است که باعث کاهش فراوری ملانین در بدن انسان می گردد و در نسبت 1 به هر 3،000 تا 20،000 نفر از جمعیت دیده می گردد. رایج ترین رنگ پوست در دنیا هم پوست سفید با رنگ دانه های صورتی است که 42.3 درصد از تصاویر آناتومیکی را شامل می گردد.

بعد از پوست سفید، پوست زیتونی کمیاب ترین و خاص ترین رنگ پوست به شمار می رود که فقط در خانم ها مشاهده می گردد. دانستن این نکته هم جالب است که این نوع متغیرها حدود نیم میلیون سال پیش پدید آمده اند. پس می توان گفت که ممکن است پیشینیان انسان پوستی به رنگ تیره میانه داشته اند. این نوع رنگ پوست را می توانید در سرخپوستان استرالیا و برخی از هندی ها مشاهده کنید.

پوست شما چه رنگی است؟

سفید

کرم

زیتونی

گندمی

سبزه

قهوه ای

مرور کلی

نشانه های ظاهری هر فرد می تواند او را در بین افراد دیگر متمایز کند یا در دسته خاصی از افراد و اقلیم ها قرار دهد. اما در بین تمام این دسته بندی ها و نشانه گذاری ها، عده ای از افراد هستند که نشانه های بسیار کمیابی دارند. دقیقا به علت کمیاب بودن هم به آن را نشانه های خاص بودن می نامند. در این مطلب 5 نشانه ظاهری کمیاب معرفی شده است. شما می توانید با آنالیز آن ها ببینید چقدر به خاص بودن از نظر ظاهری نزدیک هستید.

منابع: AARP, medicalnewstoday, weheartthis, colouredhaircare, osgamers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1472

به "5 ویژگی فیزیکی که درصد کمی از مردم دنیا دارند؛ شما هم جزو آن ها هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی فیزیکی که درصد کمی از مردم دنیا دارند؛ شما هم جزو آن ها هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید