تصمیم جدی دولت برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه

به گزارش مالزی ارزان، وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مأموریت های جدی وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن است زیرا دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد.

تصمیم جدی دولت برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، رستم قاسمی که به عنوان کننده ویژه رئیس جمهور در هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به گلبهار سفر کرده است، در شروع سفر خود به این شهر با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وی سپس در مراسم شروع عملیات اجرایی هفت هزار و 179 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر نو گلبهار حضور یافت.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان این که یکی از مأموریت های جدی وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن است، اظهار کرد: بر اساس قول رئیس جمهور و قانونی که مجلس تصویب کرده است، مقرر شد حدود چهار میلیون مسکن ظرف چهار سال ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه در مدت شش ماهی که از فعالیت دولت خدمت گذار می گذرد، ما در شهرها و شهرستان های مختلف کشور شاهد شروع پروژه های مسکن هستیم.

قاسمی با اشاره به این که 400 هزار نفر برای مسکن در استان خراسان رضوی ثبت نام کردند، عنوان کرد: منابع بانکی و اعتباری خوبی پیش بینی شده است، دولت برای ساخت مسکن تصمیم جدی دارد و در صندوق ملی مسکن که مجلس شورای اسلامی قبل از عید تصویب کرد، اعتبار خوبی برای نهضت ملی مسکن تصویب شده تا که اقشار ضعیف صاحب خانه شوند.

وی، نهضت ملی مسکن را راهی برای صاحب خانه شدن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه دانست و گفت: با توجه به امکانات و ابزارهایی که در شهر گلبهار وجود دارد، تلاش می کنیم ساخت این واحدهای مسکونی با کیفیت قابل قبولی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که یکی از برنامه های دولت، رفع اشکالات بوجود آمده در طرح مسکن مهر خواهد بود، ابراز کرد: دولت تنها در پی مسکن سازی نیست بلکه در کنار مسکن به سایر نیازهای زیرساختی مردم از جمله آموزش، درمان، فضای سبز و … نیز توجه دارد بنابراین هدف شهرسازی و توسعه خدمات شهری است که خوشبختانه برای آن اعتباری در صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مدت چهار سال به عدد چهار میلیون مسکن دست پیدا کنیم، به معنای این نیست که سالیانه یک میلیون مسکن ساخته شود بلکه ما باید همواره در بخش های مختلف کار را شروع کنیم تا بتوانیم در دو سال نخست، دو میلیون مسکن را تحویل بدهیم و باقیمانده آن را ظرف دو سال دیگر تحویل دهیم.

قاسمی، یکی از موضوعات مهم در بحث نهضت ملی مسکن را موضوع زمین گفت و گفت: همانطور که می دانید از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری که در طرح مسکن مهر ساخته شد، تنها زمین یک میلیون واحد آن متعلق به دولت و مابقی متعلق به خرده مالکین و مردم بوده است.

وی با بیان این که در طرح نهضت ملی مسکن برای چهار میلیون مسکن، چهار میلیون زمین دولتی پیش بینی شده است، شرح داد: آماده کردند زمین برای ساخت چهار میلیون مسکن کار ساده ای نیست، همکاران بنده در تمامی کشور در تلاش هستند تا این مقدار زمین و شرایط بانکی آن هر چه سریع تر مشخص و مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بودجه سال 1401 پیش بینی شده است، گفت: همچنین 40 هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پیش بینی شده به خصوص برای بافت های فرسوده تا به اهالی آن ودیعه داده شود تا مسکن ها ساخته شود.

وی افزود: ساخت یک میلیون واحد در روستاها پیش بینی شده که بخش بسیار بزرگی از آن شروع شده است، در شهرها نیز بحث خودمالکی مطرح است که مالکان زمین، وام و تخفیف پروانه را دریافت می کنند و خودشان مسکن را می سازند، بخش دیگر نیز به انبوه سازان سپرده شده که در قالب قرارداد سه جانبه بین مشتری، بانک و انبوه ساز ساخته می شود.

قاسمی از کلنگ زنی 50 هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در برخی از استان ها سهم دوساله مسکن را شروع کردیم که امیدواریم در این استان نیز بزودی بتوانیم سهم چهار ساله آن را شروع کنیم.

وی با بیان این که این وزارتخانه وظایفی در بخش حمل و نقل نیز دارد، افزود: در این سفر به صورت مجزا شش هزار میلیارد تومان برای راه های استان در سفر رئیس جمهور پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با این اعتبار، تحولی اساسی در بخش حمل و نقل استان ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ آئین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی نخستین پروژه طرح نهضت ملی مسکن به صورت همزمان در شهرستان های خواف با هزار و 812 واحد مسکونی، نیشابور با دو هزار و 600 واحد مسکونی، قوچان با 740 واحد مسکونی، تربت حیدریه با 740 واحد مسکونی، فریمان با 900 واحد مسکونی، تربت جام با دو هزار و 200 واحد مسکونی و سبزوار با 555 واحد مسکونی در سبزوار

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1261

به "تصمیم جدی دولت برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم جدی دولت برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید