ابتکار جدید اینستاگرام در دوران قرنطینه
به گزارش مالزی ارزان، این امکان نرم افزاری به این امید تدوین شده است که به مردم امکان دهد وقتی برای دوری گزیدن اجتماعی در خانه مانده اند، احساس با هم بودن و در ارتباط بودن داشته باشند.
این ابتکار با هدف ترغیب مردم به خانه ماندن و مقابله با اخبار جعلی طراحی شده است
اینستاگرم به دنبال همه گیری کروناویروس ابزار جدیدی را به نام کو-واچینگ راه اندازی نموده است. این به روزرسانی جدید، بخشی از رشته تغییرات اینستاگرم است که با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه، مقابله با اخبار جعلی، و استفاده سالم از این شبکه اجتماعی تدوین شده است.
ابزار کو-واچینگ به افراد امکان می دهد تا پست ها را همراه با دوستانشان نگاه نمایند. این ابزار امکان می دهد تا افراد به وسیله گپ وگفت صوتی، گردهم آیند و همزمان و با هم عکس ها یا ویدیو ها را تماشا نمایند، و امکان حرف زدن درباره آنچه می بینند را برای کاربران فراهم می نماید.
این امکان، در ابزار گپ وگفت (چت) ویدیویی تعبیه شده است که می توان آن را از قسمت پیغام مستقیم اجرا کرد. این ابزار مثل یک چت ویدیویی معمولی، با یک یا چند کاربر باز می گردد، و بعد می توان در آنجا عکس ها را به اشتراک گذاشت.
برای شروع، باید روی علامت گپ وگفت ویدیویی کلیک کنید که در این باکس یا در بخش مربوط به پیغام های خصوصی پیدا می گردد، و مکالمه را شروع می نماید. سپس گزینه ذخیره، پسند، و یا پیشنهاد عکس و ویدیو به شکل یک علامت تصویری در گوشه سمت چپ و پایین صفحه ظاهر می گردد که امکان مشارکت را فراهم می نماید.
این امکان نرم افزاری به این امید تدوین شده است که به مردم امکان دهد وقتی برای دوری گزیدن اجتماعی در خانه مانده اند، احساس با هم بودن و در ارتباط بودن داشته باشند.
همزمان با کوشش های فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرم، برای کنار آمدن با انتشار ویروس کرونا، این اقدام یکی از به روزرسانی های اعلام شده اینستاگرم به شمار می رود.
این کوشش ها همچنین شامل تصمیم به ارائه منابع آموزشی بیشتر در بخش جست وجوی اینستاگرم، و ارائه برچسب های جدید برای تشویق به ارائه اطلاعات دقیق، و نیز به اشتراک گذاری سخن واره ها یا استوری هایی است که زیر برچسب در خانه بمانید گروه بندی شده اند.
اینستاگرم همچنین گفته است که مطالبی با محتوای مربوط به کووید-19 را از بخش پیشنهاد ها برمی دارد، مگر آن که آن محتوا از سوی یک سازمان معتبر سلامتی منتشر شده باشد.
شاید بارزترین بخش این امکان نرم افزاری جدید، علامتی باشد که در بالای بخش فید و جست وجو به چشم می خورد. این علامت، در داخل نرم افزار (اپلیکیشن) دیده می گردد و افراد را به جست وجوی اطلاعات رسمی از سازمان هایی، چون خدمات سلامت همگانی و سازمان بهداشت جهانی ترغیب می نماید.
منبع: ایندیپندنت
منبع: فرادید