ابداع صفحات دوگانه کتابخوان های الکترونیک در دانشگاه چینی

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودریدر، محققان چینی در دانشگاه جیلین شهر چانگ چون تکنولوژی جدیدی برای کتابخوان های الکترونیک ابداع نموده اند که گفته می گردد آینده صنعت فراوری کتاب های الکترونیک و دستگاه های کتابخوان محسوب می گردد. یو مو زانگ و همکارانش در این دانشگاه فن آوری نمایش موسوم به نمایش دوگانه را ایجاد کردند که شامل صفحه ای شیشه ای دوجداره است که قادر است متون را با وضوح بالا نمایش دهد.

ابداع صفحات دوگانه کتابخوان های الکترونیک در دانشگاه چینی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته محققان چینی دانشگاه جیلین صفحه نمایشگر جدید دارای دو صفحه شیشه ای هرکدام به ضخامت یک چهارم میلیمتر است که بین آنها با یون های مس و نوعی رنگ سیاه اشغال شده است و وقتی جریان الکتریکی از این یون ها عبور می نماید، یون های متصل به رنگ شفاف شده و متون موجود در کتاب های الکترونیک را نمایش می دهد.

محققان چینی این دانشگاه می گویند در واقع این نوع نمایشگرها که باریک ترین نمایشگرهای الکتروکرومیک هستند، برای کاربردهای مختلف در کتابخوان های الکترونیک اختراع شده است. محققان اعتقاد دارند از این تکنولوژی می توان در طراح بیلبوردهای الکترونیکی نیز استفاده کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 807

به "ابداع صفحات دوگانه کتابخوان های الکترونیک در دانشگاه چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع صفحات دوگانه کتابخوان های الکترونیک در دانشگاه چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید