از نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مالزی ارزان، سامسونگ تا چند ماه دیگر از نسل جدید گوشی های تاشوی خود رونمایی خواهد نمود اما هنوز بخش زیادی از جزئیات این گوشی ها مخفی مانده است. اگرچه طی هفته ها و ماه های گذشته بعضی شایعات و اطلاعات در خصوص این گوشی ها مطرح شده، اما با قاطعیت نمی توانیم در خصوص ویژگی های آن ها صحبت کنیم.

از نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

اما در این میان می توانیم انتظارات خود را از این گوشی ها مطرح کنیم؛ حتی اگر به دلیل محدودیت های فنی و زمانی و دیگر عوامل، عملی کردن این خواسته ها امکان پذیر نباشند. در هر صورت، در ادامه می توانید با انتظارات ما از نسل بعدی گوشی های تاشوی سامسونگ آشنا شوید.

گواهی IP یا بهبود مقاومت در برابر نفوذ آب

هیچکدام از گوشی های تاشوی سامسونگ از گواهی IP بهره نمی برند ولی امیدواریم گلکسی زد فولد 3 یا گلکسی زد فلیپ 2 این محدودیت را پشت سر بگذارند. خوشبختانه به نظر می رسد گواهی IP برای این گوشی ها چندان هم دور از ذهن نیست و در این زمینه خبرهای خوبی به گوش می رسد.

مدتی قبل گزارشی منتشر شد که هر دو گوشی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 2 از گواهی IP بهره می برند. اگرچه نباید انتظار گواهی IP68 را داشته باشیم، اما همین که در برابر نفوذ آب تا حدی مقاومت داشته باشند، خبر خوبی محسوب می شود.

بهبود محافظت از لولا

در کنار گواهی IP، امیدواریم سامسونگ از لولای نسل جدید گوشی های تاشوی خود بهتر محافظت کند تا ذرات خارجی شانس کمتری برای نفوذ به درون گوشی داشته باشند. طبق گزارش ها، لولای گلکسی زد فلیپ در این زمینه مسئله ای ندارد اما از طرف دیگر چندین کاربر گلکسی زد فولد 2 مسائل مربوط به لولای این گوشی را بعد از چند ماه استفاده گزارش داده اند.

اگرچه این مشکل سروصدای زیادی ایجاد ننموده، اما به احتمال زیاد این موضوع به فروش پایین این گوشی برمی شود. به همین خاطر اگر فروش این گوشی بسیار بیشتر بود، احتمالا مشکل موردنظر هم در مرکز توجهات قرار می گرفت. بعضی کاربران می گویند که گاهی اوقات نمی توانند این گوشی را به طور کامل باز نمایند که ظاهرا این موضوع به نفوذ ذرات خارجی به درون گوشی برمی شود.

پشتیبانی از قلم S Pen برای گلکسی زد فولد 3

گوشی های سری گلکسی زد فولد از فرم مشابه کتاب بهره می برند و به همین خاطر برای بهره گیری از قلم S Pen هم کاملا ایدئال محسوب می شوند. خوشبختانه طبق گزارش های مختلف، ظاهرا گلکسی زد فولد 3 با قابلیت پشتیبانی از این قلم معرفی خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم حتی اگر این گوشی از این قلم پشتیبانی کند، به احتمال زیاد دارای صندلی اختصاصی برای آن نخواهد بود. در عوض سامسونگ میخواهد مانند گلکسی S21 اولترا، این قلم را به طور جداگانه به دست کاربران موردنظر برساند. از طرف دیگر، حداقل در آینده نزدیک نباید انتظار پشتیبانی سری گلکسی زد فلیپ از قلم S Pen را داشته باشیم.

بهبود دوربین اصلی و استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر

با توجه به قیمت گوشی های تاشوی سامسونگ، دوربین های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 2 حرف چندانی برای گفتن ندارند. دوربین تله فوتو گلکسی زد فولد 2 در همان زمان عرضه هم قدیمی بود و از طرف دیگر گلکسی زد فلیپ هم با وجود قیمت بالایی که دارد، فقط از دوربین اصلی و اولترا واید بهره می برد. به همین خاطر نسل بعدی این گوشی ها باید از دوربین های بسیار بهتری استفاده نمایند.

از طرف دیگر، دوربین زیر نمایشگر یک ارتقای جذاب برای گوشی های تاشو خواهد بود. اگرچه می دانیم این تکنولوژی هنوز مسائلی دارد و شاید تا انتهای امسال تمام مسائل آن رفع نشود، اما در هر صورت امیدواریم که حداقل یکی از گوشی های تاشوی جدید سامسونگ از این مشخصه بهره ببرد.

نمایشگر بیرونی عظیم تر و بهتر

اگرچه نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 2 به دلیل نسبت ابعاد نامناسب چندان ایدئال محسوب نمی شود، اما روی هم رفته بسیار بهتر از نمایشگر بیرونی 1.1 اینچی نسل قبلی این گوشی به حساب می آید. برای گلکسی زد فولد 3 هم حتی اگر نسبت ابعاد نمایشگر بیرونی قابل تغییر نباشد، امیدواریم سامسونگ حداقل رفرش ریت آن را افزایش بدهد تا به پای نمایشگر اصلی برسد. از طرف دیگر، امیدواریم گلکسی زد فلیپ 2 هم از نمایشگر بیرونی بهتری بهره ببرد تا کاربردی تر از نسل قبلی باشد.

بهبود عمر باتری

بر اساس گزارش های جدید، گلکسی زد فلیپ 2 مانند نسل قبلی از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می برد ولی باتری گلکسی زد فولد 3 نسبت به نسل قبلی 200 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری دارد که خبر خوبی به حساب نمی آید.

با توجه به اینکه نباید انتظار افزایش ظرفیت باتری را داشته باشیم، امیدواریم سامسونگ با بهره گیری از بهینه سازی های نرم افزاری و سخت افزاری بتواند عمر باتری این گوشی ها را افزایش بدهد. البته در این میان باید خاطرنشان کنیم این گوشی ها همراه با چیپست 5 نانومتری راهی بازار می شوند که نسبت به چیپست های 7 نانومتری انرژی کمتری را مصرف می نمایند.

افزایش تنوع رنگ ها

گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 2 در زمینه رنگ بدنه تنوع چندانی ندارند. البته سامسونگ به کاربران گلکسی زد فولد 2 اجازه داده که رنگ لولای گوشی را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایند و امیدواریم برای گلکسی زد فلیپ 2 هم چنین قابلیتی ارائه شود. علاوه بر این، سامسونگ بهتر است برای رنگ های بدنه این گوشی ها چندین گزینه را در اختیار کاربران قرار دهد.

کاهش قیمت

در نهایت باید بگوییم که امیدواریم سامسونگ این گوشی ها را با قیمت پایین تری راهی بازار کند که البته می دانیم احتمال محقق شدن این درخواست بسیار پایین است.

سازندگان گوشی های هوشمند معمولا فقط هنگامی که تحت فشار قرار می گیرند، قیمت گوشی ها را پایین می آورند و با توجه به اینکه بازار جهانی گوشی های تاشو تقریبا به طور کامل در دستان سامسونگ واقع شده است، این شرکت هنوز از طرف رقبا تحت فشار قرار نگرفته است. در این میان اگرچه شیائومی و هواوی گوشی های تاشوی قدرتمندی را راهی بازار نموده اند، ولی این گوشی ها فعلا فقط در بازار چین حضور دارند. با این حال، احتمالا در امسال تعدادی از گوشی های تاشوی رقبای سامسونگ راهی بازارهای بیشتری خواهند شد.

به نظر شما نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ باید از چه ویژگی هایی بهره ببرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 819

به "از نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نسل جدید گوشی های تاشوی سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید