چرا خیابان نانجینگ در شانگهای معروف است؟

به گزارش مالزی ارزان، خیابان نانجینگ در شانگهای

معمولا همه شهرهای زیبا و پرگردشگر دنیا خیابان های معروفی دارند که با رفتن به آنجا هیجان و شور و هیاهوی خاصی را تجربه می کنید. خیابان نانجینگ در شانگهای چین هم از آن خیابان های معروفی است که کمتر گردشگری پیدا می شود که به شانگهای برود اما این خیابان را نبیند. اگر در شانگهای قصد خرید دارید اینجا بهترین جا برای خرید است، تا چشم کار می کند مغازه و مرکز خرید می بینید و از این همه تنوع در اجناس حسابی ذوق زده می شوید. برای اینکه خیابان نانجینگ (Nanjing) را بیشتر بشناسید، درادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چرا خیابان نانجینگ در شانگهای معروف است؟

خیابان نانجینگ از معروف ترین خیابان های شانگهای است که گردشگران معمولا در بازدید از این شهر به این خیابان شلوغ و پرهیاهو سر می زنند. در سمت شرق این خیابان مرکز شانگهای یعنی میدان مردم قرار گرفته است. تاریخ خیابان نانجینگ به سال 1845 باز می شود، در آن زمان به این خبابان خیابان پارک می گفتند بعدها طول این خیابان بزرگ تر شد به طوری که بعد از جنگ دنیای دوم طول آن از غرب به شرق 5 کیلومتر بود.

در سال 2000 این خیابان به پیاده رو تبدیل شد و امروز به عنوان طولانی ترین خیابان خرید دنیا روزانه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد. این خیابان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده که در زیر درباره این دو بخش صحبت می کنیم:

خیابان نانجینگ شرقی

خیابان نانجینگ شرقی کاملا تجاری است. در غرب این خیابان قبلا رستوران های اروپایی زیادی وجود داشت که امروز با ساخت ساختمان های نو مشتریانش کمی عوض شده است. در این قسمت یک بازار مرکزی صد ساله وجود دارد که در آن بیشتر لوازم الکترونیکی و دیجیتال فروخته می شود و روباز است. برای پیدا کردن بزرگ ترین و قدیمی ترین فروشگاه ها شانگهای باید در همین سمت خیابان باشید. اینجا غذاخوری های سنتی زیادی وجود دارد که می توانید طعم غذاهای اصیل چینی را در آنجا امتحان کنید.

خیابان نانجینگ غربی

خیابان نانجینگ غربی که در نزدیکی بنای مذهبی جینگ آن قرار گرفته است دراین ده سال رشد و پیشرفت زیادی کرده است. در اینجا هتل های پنج ستاره، مراکز خرید لوکس، رستوران ها و ساختمان های اداری زیادی وجود دارد. در سال های اخیر در نزدیکی این خیابان 7 خط مترو باز شده که رفت و آمد به آن را آسان کرده است.

مراکز خرید خیابان نانجینگ

در این خیابان مغازه ها و فروشگاه هایی هستند که از بقیه معروف ترند و خرید از آن لذت دیگری دارد. در زیر آن ها را به شما معرفی می کنیم:

لائودافانگ : (Lao Da Fang) اینجا به ماهی دودی و پیراشکی گوشت های تازه اش معروف است. بر روی غذای لذیذ و خوشمزه ماهی دودی، سسی با مزه شور و شیرین ریخته می شود که طعم آن را دلچسب تر می کند. در سفر به شانگهای امتحان طعم این غذاهای اصیل تجربه ای شیرین را برایتان می سازد.

ققنوس های پی (The Old Phoenixes) : این مغازه تنها مغازه ای است که نزدیک 200 سال از عمرش می گذرد ولی همچنان فعال و پابرجاست. اینجا را یک خاندان اداره می کنند و بیشتر به جواهراتش معروف است.

کای تونگ ده (Cai Tong De) :این فروشگاه که در سال 1882 باز شده به فروش گیاهان سنتی و معروف مشغول است و یکی از اولین فروشگاه های این خیابان بوه است .

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1216

به "چرا خیابان نانجینگ در شانگهای معروف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خیابان نانجینگ در شانگهای معروف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید