افراد دخانی مراقب کروناویروس باشند

به گزارش مالزی ارزان، سازمان بهداشت جهانی، نسبت به خطرات مصرف دخانیات در پاندمی کووید 19 هشدار داد.

افراد دخانی مراقب کروناویروس باشند

به گزارش خبرنگاران از مهر، سازمان بهداشت دنیای، بیانیه مطبوعاتی برای یاری به 100 میلیون نفر برای ترک دخانیات صادر کرد.

سازمان بهداشت دنیای امروز یک کمپین دنیای یک ساله منتهی به روز دنیای بدون دخانیات 2021 را با شعار متعهد به ترک خاطرنشان کرد.

سازمان بهداشت دنیای سندی تحت عنوان بیش از 100 دلیل برای ترک دخانیات در شروع این کمپین منتشر نموده است.

این سازمان معتقد است بیماری همه گیر کووید 19 منجر به این شده است که میلیون ها استفاده نماینده از دخانیات داوطلب ترک دخانیات شده اند. این کمپین حداقل 100 میلیون نفر را که سعی در ترک دخانیات از طریق ایجاد گروه های ترک دخانیات دارند، پشتیبانی خواهد کرد.

متعهدین به ترک، توسط سازمان بهداشت دنیای حمایت می شوند. این سازمان با مشارکت شرکاء دیجیتالی خود با تمرکز بر کشورهایی که بار سنگین مصرف دخانیات به آنها تحمیل شده است، برای توانمند شدن مصرف نمایندگان دخانیات فعالیت خواهد کرد. این سازمان برای ایجاد محیط های سالم که می تواند منجر به ترک دخانیات گردد کوشش خواهد کرد.

این سازمان از طریق کشورهای عضو کوشش می نماید دسترسی به دخانیات را کاهش داده و مصرف نمایندگان را از تاکتیک های صنعت دخانیات برای مصرف بیشتر مطلع کند.

این سازمان گزارش می دهد در سراسر دنیا حدود 780 میلیون نفر زندگی می نمایند که می خواهند دخانیات را ترک نمایند، اما فقط 30 درصد از آنها به ابزاری که می تواند به آنها در این اقدام یاری نمایند، دسترسی دارند.

مدیرکل بهداشت دنیای گزارش می دهد: سیگار کشیدن سالانه 8 میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند، مصرف نمایندگان دخانیات برای از بین بردن این عادت به انگیزه های بیشتری احتیاج دارند.

وی تاکید نموده است: بیماری همه گیر کرونا با توجه به اینکه افراد مصرف نماینده دخانیات در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به این بیماری هستند، انگیزه مناسبی ایجاد نموده است.

دخانیات همچنین یک عامل خطر عمده برای بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی و دیابت است. علاوه بر این افرادی که با این شرایط زندگی می نمایند بیشتر در معرض ابتلاء به کووید 19 از نوع شدید هستند.

یکی از اقدامات سازمان بهداشت دنیای برای یاری به ترک دخانیات با اختصاص کارشناسان بهداشت برای ارائه مشاوره به مردم این جهت را آسان نموده است. این کارشناسان به زبان انگلیسی ارائه خدمت می نمایند و این سازمان وعده داده است به زودی این خدمت مهم به زبان های عربی، چینی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی نیز ارائه خواهد شد.

سازمان بهداشت دنیای از همه دولت ها می خواهد اطمینان حاصل نمایند که شهروندان آنها به مشاوره های کوتاه، امکانات ترک بدون هزینه، خدمات مشاوره از طریق تلفن همراه، دیگر تولیدهای دیجیتال، درمان های جایگزین نیکوتین و همچنین سایر ابزارهایی که اثبات شده برای یاری به ترک دخانیات یاری می نماید، دسترسی دارند.

باور کنیم ترک دخانیات منجر بهبود سلامت فرد و صرفه جویی در هزینه های زندگی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 558

به "افراد دخانی مراقب کروناویروس باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد دخانی مراقب کروناویروس باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید