انویدیا با RTX IO حجم بازی ها را کاهش می دهد و لود آن ها را سریعتر می نماید

به گزارش مالزی ارزان، اجرای در لحظه بازی ها از آرزوهای گیمرها بوده که هیچ وقت محقق نشده است. استفاده از حافظه های جامد تا حد خوبی اجرای بازی ها را سریع نموده است ولی هیچ وقت آنی نبوده است. حال انویدیا (Nvidia) در این زمینه نیز قدم برداشته است. این شرکت تصمیم گرفته تا یک سیستم نو معرفی کند. این سیستم در اجرای بازی های حجیم تأثیر بسیاری داشته و سرعت اجرای آن ها را افزایش داده است.

انویدیا با RTX IO حجم بازی ها را کاهش می دهد و لود آن ها را سریعتر می نماید

انویدیا به هنگام معرفی سری کارت های RTX 30 خود از یک سیستم نو به نام RTX IO رونمایی نموده بود. در این مدت ما شاهد این سیستم نبودیم تا اینکه چندی پیش انویدیا اعلام نمود که سیستم RTX IO را وارد دنیای گیمینگ خواهد نمود. به این شکل که انویدیا در یک پست بلاگ اعلام نموده که قرار است سیستم RTX IO را در عناوین امروزی به کار بگیرد.

برای اجرای یک بازی احتیاج است تا میان اطلاعات ورودی و خروجی ارتباط خوبی وجود داشته باشد. در صورت وجود این تعادل اجرای بازی ها نیز بسیار سریع بوده و صفحه لود یک عنوان از بین خواهد رفت. سیستم RTX IO از پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی ها استفاده می نماید. این باعث می گردد که ورود و خروج اطلاعات بسیار سریع و روان شده و اجرای عناوین بسیار سریع می گردد. همینطور اینکه فشار از روی پردازنده های اصلی برداشته می گردد.

سیستم RTX IO چگونه کار می نماید؟

سیستم RTX IO انویدیا به پردازنده های گرافیکی قدرتمند این شرکت اجازه می دهد تا کارهای پردازنده اصلی را تا حد زیادی انجام دهد. به همین علت سرعت اجرای عناوین بازی به شدت بالا رفته و فشار کمتری به آن وارد می گردد. در اصل کارت گرافیکی وظیفه بازکردن اطلاعات از حالت فشرده را برعهده گرفته و مسیر را کوتاه و در عین حال سریع می نماید.

در گذشته اجرای یک بازی به این شکل بود که داده ها به شکل فشرده وارد فضای پردازنده اصلی شده و با استفاده از رم این اطلاعات از حالت فشرده خارج می شدند. با توجه به سیستم های نو و استفاده از PCIe نسل 4 و 5، دیگر این سیستم کارآمد نبوده و احتیاج به یک راه حل نو است. در اصل محدودیت هایی که از جانب پردازنده و رم وجود دارد مانع از اجرای سریع عناوین بازی می گردد.

سیستم RTX IO پهنای باند باز شدن اطلاعات را به شدت افزایش می دهد. به این معنا که کاربران می توانند از رم داخل کارت گرافیکی خود استفاده نموده تا فشار پردازنده را به حداقل برسانند. همین موضوع باعث شده تا مسائل داخل یک بازی به شدت کم شده و نرخ فریم هم بالاتر برود. از طرفی عناوین بازی نیز بسیار سریع تر اجرا خواهند شد.

سیستم RTX IO برای کارت های گرافیکی با DirectX 12 ساخته شده است. با این حال احتیاج به هسته های زیادی دارد تا به صورت همزمان آن ها را روشن نموده و اطلاعات را از حالت فشرده خارج کند. پس هرچه پردازنده گرافیکی قدرتمندتر باشد، سرعت این کار هم بیشتر است. به این شکل که با یک پردازنده گرافیکی قوی و حافظه جامد (SSD) سریع، شما تجربه بدون لحظه ای صبر کردن در دنیای گیمینگ خواهید داشت.

شما می توانید این سیستم نو را روی دو بازی Ratchet and Clank Rift Apart و Portal: Prelude تجربه کنید. برای این کار شما باید درایور کارت های گرافیکی خود را به روزرسانی نموده و بعد دو بازی را اجرا کنید تا RTX IO فعال گردد. همینطور اینکه به زودی عناوین دیگری هم به فهرست بازی های پشتیبانی شده از سیستم RTX IO اضافه خواهند شد.

یکی از نکات جالب اینجاست که هر دو بازی از لحاظ عملکردی پیشرفت بسیار زیادی داشته و حتی فضای کمتری هم اشغال می کردند. همینطور اینکه در هنگام تجربه بازی، فشار پردازنده اصلی کمتر شده و از رم هم کمتر استفاده می گردد. چیزی که باعث می گردد روند بازی بسیار سریع تر شده و از طرفی با باز کردن یک برنامه دیگر اجرای آن مختلف نگردد.

منبع: PCgamesn

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1462

به "انویدیا با RTX IO حجم بازی ها را کاهش می دهد و لود آن ها را سریعتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا با RTX IO حجم بازی ها را کاهش می دهد و لود آن ها را سریعتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید