بلیت هواپیمایی نوروزی با افزایش 30 درصدی به فروش می رسد

به گزارش مالزی ارزان، لغو نرخ های توافقی در بلیت پروازهای داخلی نوروز، فروش درصد بالایی از ظرفیت ناوگان برای نوروز و فروش بلیت پروازهای نوروزی با افزایش میانه 30 درصدی، از مواردی بود که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خاطرنشان کرد.

بلیت هواپیمایی نوروزی با افزایش 30 درصدی به فروش می رسد

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی به وسیله شرکت های هواپیمایی گفت:

پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در مقطعی بسیار کوتاه و روزهای اول اجرای قانون، مشکلاتی در قیمت ها رخ داد، اما امروز نرخ بلیت در راستاهای آزاد شده فرایند متعادلی دارد.

وی ادامه داد: شرکت های هواپیمایی کوشش کردند، در راستای واقعی کردن نرخ بلیت پروازهای داخلی، افزایش 25 تا 35 درصدی و میانه 30 درصدی نسبت به نرخ های تکلیفی گذشته در بعضی راستاها اعمال نمایند، ضمن آنکه در بعضی راستا های آزاد شده نرخ ها کاهش هم داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در حال حاضر نرخ های متنوع در روزها، ساعات و کلاس های متفاوت پروازی اعمال می گردد، البته در بعضی از ایام و کلاس های پروازی نرخ های کنونی از نرخ های قبلی تکلیفی، پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری به صورت منظم نرخ های بلیت هواپیما را رصد می نمایند، اضافه نمود:

تا امروز نشانی از اعمال نرخ های هیجانی و غیرمتعادل از سوی شرکت ها و آژانس ها مشاهده نشده است.

اسعدی سامانی گفت: برای ایام نوروز هم طی هماهنگی با شرکت های هواپیمایی و با توجه به یک سر خالی بودن پروازهای رفت یا برگشت، افزایش نرخ میانه 30 درصدی در قیمت ها نسبت به نرخ های تکلیفی گذشته، اعمال شده است و مسافران می توانند با توجه به توان مالی خود و در ایام و ساعت های مختلف، کلاس های مختلف پروازی را انتخاب نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان نمود: برای پروازهای نوروزی از 25 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال بعد، کوشش شده است، شرکت های هواپیمایی نرخ های متناسب و متعادلی اعمال نمایند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی که برنامه های پروازی خود را از قبل برای نوروز تنظیم نموده بودند، بلیت های نوروزی را در سیستم عرضه نموده و به فروش رسانده اند و سهمیه ایام نوروز این ایرلاین ها اغلب به خاتمه رسیده است؛ بعلاوه شرکت های هواپیمایی دیگر که برنامه های فصلی تنظیم می نمایند و هر دو تا سه ماه یک بار این برنامه تنظیم می گردد، در حال عرضه بلیت های نوروزی هستند و یا تنظیم برنامه آنها حداکثر تا چند روز آینده به خاتمه رسیده و عرضه می گردد.

اسعدی سامانی اضافه نمود: مسافرانی که متقاضی سفر در ایام نوروز هستند، باید بلیت های خود را از سایت شرکت های هواپیمایی و دفاتر ایرلاین ها و آژانس های دارای مجوز بند الف تهیه نمایند و از خرید بلیت از سایت های اینترنتی غیرمجاز خودداری نمایند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان نمود: ممکن است آژانس های دارای مجوز بند ب نیز اقدام به فروش بلیت نوروزی نمایند و محتمل است اختلالی در خرید بلیت برای مردم ایجاد نمایند که این در راستا ضروری است مردم راستی آزمایی داشته باشند و نرخ ها را با قیمت هایی که ایرلاین ها در سایت های خود درج نموده اند، مقایسه نمایند.

وی ادامه داد: مسافران در تهیه بلیت از آژانس های دارای مجوز بند ب که پرواز چارتر را به صورت پکیج ارائه می دهند دقت نمایند، در این فروش ها که پکیجی شامل بلیت ترانسفر فرودگاهی، هتل و گشت های شهری است، بعضاً ممکن است بلیت را به صورت تکی و با قیمت های غیر واقعی ارائه دهند که قطعاً در این بارها دستگاه های نظارت و سازمان هواپیمای کشوری نظارت های لازم را اعمال می نمایند تا اجحافی به مردم نگردد.

موضوع های نرخ توافقی پروازهای داخلی برای نوروز منتفی شد

اسعدی سامانی درباره سرنوشت موضوع نرخ های توافقی بلیت پروازهای داخلی و جلسات سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین ها شرح داد:

موضوع نرخ توافقی برای بلیت های نوروز مطرح نبوده است بلکه در آزادسازی نرخ ها موضوع واقعی شدن قیمت ها مطرح است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: زمانی که آزادسازی نرخ ها اعلام گردد، حاکمیت باید بازار را آزاد بگذارد، تا تعادل خود را پیدا کند.

وی اضافه نمود: سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان حاکمیت صنعت دنبال مشخص سقف و کف برای نرخ بلیت پروازهای داخلی در راستاهایی که آزاد شده است، نیست.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تأکید براینکه شرکت ها در پی واقعی کردن نرخ های بلیت خود هستند، گفت:

با آنالیز های انجام شده و برگزاری جلسات، نرخ های بلیت هواپیما، قیمت های متعادلی است و به نوعی تأمین نماینده خواست مردم است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه مردم مایل هستند، از خدمات با کیفیت مناسب در پروازها استفاده نمایند، بیان نمود:

شرکت های هواپیمایی کوشش می نمایند، چگونه ارائه نرخ های متناسب بلیت، خدمات مناسب ارائه دهند.

وی به ترددهای یکسر خالی هواپیماها در پروازهای نوروزی اشاره نمود و گفت:

در روزهای اول تعطیلات پروازهای رفت با جایگاه تکمیل انجام می گردد و پروازهای برگشت بدون متقاضی خواهد بود و در روزهای خاتمهی تعطیلات این مورد برعکس می گردد. بنابراین طبیعتاً شرکت های هواپیمایی برای روزهای مختلف و ایام تعطیلات نوروز نرخ های متفاوتی را اعلام خواهند کرد و در سایت شرکت ها نیز درج خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: مسافران می توانند با مراجعه به سایت شرکت های هواپیمایی از نرخ های مختلف بلیت و ساعت ها و روزهای مختلف ایام نوروز مطلع شوند و بدین ترتیب با توجه توانایی مالی خود مدیریت سفر داشته باشند.

اسعدی سامانی گفت: پس از جلسات مختلف با سازمان هواپیمایی کشور موضوع نرخ های توافقی تقریبا لغو شد.

منبع: فارس

منبع: کجارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1125

به "بلیت هواپیمایی نوروزی با افزایش 30 درصدی به فروش می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت هواپیمایی نوروزی با افزایش 30 درصدی به فروش می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید