بوکس در سال 99، پایان طلسم 11 ساله و حسرت افزایش سهمیه المپیک

به گزارش مالزی ارزان، سال 99 برای بوکس ایران در حالی سپری شد که سرانجام طلسم 11 ساله عدم برگزاری مسابقات لیگ بوکس شکسته شد و شهر اراک شاهد جدال بوکسورهای کشورمان در قالب مسابقات لیگ بود.

بوکس در سال 99، پایان طلسم 11 ساله و حسرت افزایش سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، بوکس ایران در سال گذشته یکی از آرام و بی حاشیه ترین سال های فعالیت خود را پشت سر گذاشت. در سال گذشته خبری از مصاحبه ها و اعتراضات سالیان گذشته وجود نداشت و تیم های ملی بزرگسالان و جوانان در آرامش خود را برای حضور در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان آماده کردند.

قبایی زاده دبیر فدراسیون بوکس شد

پس از اینکه حمیدرضا قبایی زاده در بهمن ماه سال 98 جایگزین شهریار رحمانی در پست دبیری فدراسیون بوکس شد و حکم سرپرستی خود را دریافت کرد، در نهایت در خرداد ماه سال گذشته با حکم حسین ثوری به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب شد.

شروع فعالیت بوکس در نیروهای مسلح

فدراسیون بوکس در ادامه برنامه های خود برای ورود بوکس به نهاد نظامی کشور، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و انتخاب امیر صارمی به عنوان رئیس هیئت بوکس نیروهای مسلح، فعالیت این رشته را در نیروهای مسلح رسماً شروع کرد. در ادامه نیز امیر صارمی طی حکمی از سوی حسین ثوری به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون بوکس در آمد.

تیم بوکس منتخب ارتش نیز نیز برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات نظامیان جهان (سیزم) که در سال 2021 برگزار می شود، برای اولین بار در تاریخ ورزش های نیروی مسلح در قالب یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم ملی سوریه رفت تا نخستین دیدار تدارکاتی خود را نیز در سال گذشته پشت سر گذاشته باشد.

پرداخت پاداش نفرات المپیکی در اولین فرصت

پس از پرداخت پاداش 50 میلیون تومانی سیامک صالحی نایب رئیس فدراسیون بوکس به شاهین موسوی و دانیال شه بخش پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن، فدراسیون بوکس نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته در مراسمی به دو ملی پوش المپیکی و سرمربی تیم ملی بوکس به دلیل کسب سهمیه المپیک 30 میلیون تومان پرداخت کرد.

بوکس شاگرد اول رشته های رزمی در شروع تمرینات

تیم ملی بوکس به عنوان اولین رشته رزمی در سال کرونا تمرینات و اردوهای آمادگی خود را در 20 شهریور ماه شروع کرد. اردویی در ابتدا با حضور چهار بوکسور شروع شد و در ادامه رفته رفته به تعداد نفرات حاضر در اردو نیز اضافه شد.

تمرینات شاگردان علیرضا استکی بعد از شروع اردوها تا خاتمه سال به صورت منظم ادامه داشت تا علاوه بر آمادگی دو ملی پوش المپیکی بوکس کشورمان، سایر بوکسورها نیز خود را برای حضور در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در پاریس آماده کنند.

آماده سازی شاگردان مهدی پور برای حضور در مسابقات جهانی

در سالی که فعالیت های تیم های پایه بیشتر رشته های ورزشی از جمله رشته های رزمی تعطیل بود، تیم ملی جوانان بوکس تمرینات خود را از مهرماه سال گذشته با حضور 20 بوکس در سنندج شروع کرد. اردویی که برای آماده سازی تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان شروع شد و در طول سال نیز با برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی و برگزاری اردو در شهرهای مختلف ادامه داشت.

مسابقات قهرمانی جوانان جهان در فروردین ماه سال جاری در لهستان برگزار خواهد شد و طبق تصمیم فدراسیون و رضا مهدی پور سرمربی تیم جوانان قرار است این تیم در این مسابقات حضور داشته باشد. بوکسورهای جوان کشورمان در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا را نیز در سال جاری پیش رو خواهند داشت.

همچنین فدراسیون بوکس در راستای آماده سازی این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان زمینه حضور تیم جوانان آذربایجان را در ایران فراهم کرد تا بوکسورهای جوان کشورمان اردوی مشترکی با این تیم برگزار کنند.

نامگذاری سالن شماره 9 به نام حاج احمد ناطق نوری

فدراسیون بوکس در سال گذشته و پس از تقسیم سالن شماره 9 میان رشته های بوکس و کاراته، در راستای تکریم و احترام به احمد ناطق نوری که به مدت 28 سال ریاست این فدراسیون را برعهده داشت، سالن شماره این مجموعه را به نام ناطق نوری کرد تا از سال ها زحمات و تلاش رئیس سابق فدراسیون تجلیل انجام داده باشد.

تعویض بردبار با صادق پور

حسین ثوری پیش از شروع برگزاری رقابت های لیگ برتر بوکس در سال گذشته، طی حکمی فرزاد صادق پور داور سه ستاره بوکس ایران را به عنوان رئیس کمیته داوران منصوب کرد. پیش از صادق پور، بابک بردبار ریاست کمیته داوران فدراسیون بوکس را بر عهده داشت.

شوک بزرگ بوکس ایران با لغو مسابقات انتخابی المپیک پاریس

تلخ ترین خبر برای بوکس ایران در سال گذشته در اواخر بهمن ماه و با اعلام لغو کامل مسابقات جهانی انتخابی المپیک بود. مسابقاتی که قرار بود از 15 خرداد ماه سال جاری در پاریس برگزار شود و نفراتی که در مسابقات قاره ای فرصت کسب سهمیه المپیک را نداشتند، در این مسابقات شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو امتحان کنند. اتفاقی که باعث شد تنها مسابقات قاره ای ملاک فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات المپیک باشد و بوکس ایران نیز فرصت افزایش تعداد سهمیه های خود را با وجود برگزاری مراحل مختلف اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی از دست بدهد.

شاهین موسوی و دانیال شه بخش دو بوکسور کشورمان هستند که در مسابقات قاره ای در اسفندماه سال 98 پیروز به کسب دو سهمیه المپیک شدند.

با لغو مسابقات گزینشی المپیک در پاریس، قرار است 53 سهمیه باقیمانده میان نفراتی که در لحظات آخر مسابقات قاره ای از کسب سهمیه بازماندند، تقسیم شود. احتمالی که با توجه به شکست امید احمدی صفا بوکسور وزن 52 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مسابقات قاره ای مقابل حریف استرالیایی بارقه های امید را برای المپیکی شدن این بوکسور افزایش داده است.

خاتمه طلسم 11 ساله

خاتمه و پس از 11 سال عدم برگزاری مسابقات لیگ در بوکس ایران، طلسم این اتفاق در 4 اسفند ماه سال گذشته و با به صدا درآمدن زنگ شروع مسابقات شکسته شد و بوکسورهای کشورمان در قالب 10 تیم و در استان مرکزی و شهر اراک به مصاف هم رفتند. اتفاقی که قطعاً مهمترین دستاورد فدراسیون بوکس در سال گذشته و در شرایط کرونایی بود و باعث شد تا شور و هیجان زیادی میان بوکسورها و مربیان کشورمان در استان های مختلف ایجاد شود.

تیم پلیمر خلیج فارس در نهایت و پس از هفت روز رقابت در 10 اسفند ماه با برتری مقابل هیئت بوکس خوزستان به مقام قهرمانی رسید و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد. تیم باران پل اراک نیز با انصراف تیم کرمانشاه از حضور در دیدار رده بندی در جایگاه سوم ایستاد.

معین شدن تاریخ رقابت های قهرمانی آسیا

در حالی که پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا بعد از رقابت های المپیک توکیو برگزار شود، طبق برنامه جدید این رقابت ها از اول خرداد سال آینده در شهر دهلی نو کشور هند برگزار خواهد شد.

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی بوکس قرار است ترکیب تیم ملی کشورمان برای حضور در این مسابقات تا اواخر اردیبهشت ماه معین شود و تیم ملی ایران در هفت وزن این مسابقات به میدان برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 769

به "بوکس در سال 99، پایان طلسم 11 ساله و حسرت افزایش سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوکس در سال 99، پایان طلسم 11 ساله و حسرت افزایش سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید