خبرنگاران خط و نشان بنا برای حریفان در المپیک

به گزارش مالزی ارزان، تهران - خبرنگاران - محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ضمن حمایت از 2 نماینده کشورمان در جام جهانی انفرادی و انتقاد به قضاوت ها برای حریفان اصلی و به نوعی روس ها در المپیک توکیو خط و نشان کشید.

خبرنگاران خط و نشان بنا برای حریفان در المپیک

به گزارش خبرنگاران، بعد از لغو پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا و انصراف بسیاری از تیم ها، اتحادیه دنیای کشتی تصمیم گرفت تا جام دنیای انفرادی را با در نظر دریافت جوایز نقدی، جایگزین پیکارهای دنیای کند.

برهمین اساس و با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، حسین نوری و محمدهادی ساروی در وزن های 87 و 97 کیلوگرم به همراه بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی راهی صربستان شدند.

از سوی دیگر روسیه به عنوان قدرت بلامنازع دنیا در کشتی فرنگی نیز تقریبا با ترکیب اصلی و با قهرمانان دنیا و المپیک خود پای به این رقابت ها گذاشت و با کسب 3 طلا و یک نقره در 5 وزن نخست و 5 فینالیست دیگر در 5 وزن دوم، یکبار دیگر قدرت خود را به رخ حریفان کشید.

اما آنچه که مسلم است، قضاوت های پرحرف و حدیث چند روز گذشته بود. به طوری که در مبارزه حسین نوری برابر داوید چاکوتادزه در حالی که نوری دارنده مدال برنز دنیا برابر قهرمان المپیک ریو پرکارتر نشان میداد اما داور مسابقه پوئن اخطار را به چاکوتادزه داد و به نوعی تمرکز نوری در همان ابتدای مسابقه بهم ریخت و نتوانست مبارزه خوبی را داشته باشد.

نوری که چندی پیش به دلیل بیماری کرونا تا یک قدمی مرگ نیز پیش رفته بود با حضور در این رقابت ها جانی تازه گرفت و مبارزه پایاپای او با چاکوتادزه روس امید را در این وزن روشن کرد. نوری شب گذشته در دیدار رده نبدی مقابل حریف اوکراینی تمرکز نداشت و با اشتباهاتی مکرر با نتیجه 12 بر 4 مقابل سمن نوویکوف اوکراینی مغلوب شد.

بعد از باخت نوری برابر حریف نامدار روسی، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در صفحه شخصی خود نوشت: حسین جان باختی ولی باختت برای من باخت نیست. کاش اهمیت مسابقات شما به اندازه مسابقات لیگ بود که صدا و سیما زحمت پخش را می کشید. تا همه مردم ببینند که چطور همان اول کار کشتی را از دستت بیرون کشیدند. همان اخطار ناحق باعث باخت تو شد. نمی گویم که اشتباه نداشتی. نکته ها را برایت گفته بودم اما چون خوب جنگیدی و واقعا تنها بودی برای ما تو برنده هستی.

در ادامه این پیکارها، محمدهادی ساروی فرنگی کار وزن 97 کیلوگرم نیز در دیدار نیمه نهایی مقابل موسی اولویف دارنده مدال طلای دنیا قرار گرفت و مبارزه خوبی را با این روس قدرتمند داشت و در نهایت با نتیجه 5 بر 3 مغلوبش شد.

بنا در ادامه حمایت های خود از شاگردانش در صفحه شخصی خود نوشت: سرتان را بالا بگیرید و با افتخار برگردید به خانه خود در ایران. اوضاع که همیشه این طور نمیماند. سروری کشتی ما در دنیا غده سرطانی شده و گلوی اینها را گرفته، این غده بزرگتر میشه با دلاوری های شما ولی از بین نمیره. دفعه دیگر داور، کشتی گیر و خلاصه هر رو با هم ضربه میکنین. ما خم میشیم اما نمی شکنیم و به زودی برمی گردیم. دیدار ما به المپیک.

ساروی امشب برای کسب مدال برنز در وزن 97 کیلوگرم باید به مصاف حریفان خود برود.

محمد بنا یکی از بهترین مربیان کشتی فرنگی دنیا است که شاگردانش در بازیهای المپیک 2012 لندن پیروز شدند سه مدال طلا کسب کنند. بنا که یکبار دیگر سکاندار تیم ملی در المپیک 2016 ریو شده بود نیز به همراه تیم ملی پیروز به کسب 2 مدال ارزشمند برنز شد.

حال در فاصله حدود 8 ماه تا المپیک توکیو او قرار است به عنوان سرمربی تیم ملی در سومین مدال المپیکی حضور داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 567

به "خبرنگاران خط و نشان بنا برای حریفان در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خط و نشان بنا برای حریفان در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید