تشدید فعالیت سامانه بارشی در 15 استان

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد وقوع تگرگ، در بعضی نقاط همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا پنجشنبه (23 تا 24 فروردین) اطلاع داد.

تشدید فعالیت سامانه بارشی در 15 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد وقوع تگرگ، در بعضی نقاط همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا پنجشنبه (23 تا 24 فروردین) اطلاع داد. این شرایط جوی روز چهارشنبه درآذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب زنجان و روز پنجشنبه در زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استان های تهران و البرز پیش بینی می گردد.

بر اثر این مخاطره جوی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت به ویژه چادر های مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل ونقل جاده ای، ریلی و هوایی دور از انتظار نیست. سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب ها و مخاطرات احتمالی عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادر های مسافرتی، لایروبی کانال ها و آب روها، استحکام سازه های گلخانه ها و دامداری ها را توصیه می نماید.

آسیب به محصولات کشاورزی بر اثر بارش های شدید و آبگرفتگی معابر

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

سازمان هواشناسی بعلاوه با صدور هشدار نارنجی رنگی دیگر، از بارش شدید باران و رعد و برق و آبگرفتگی مزارع و خسارت به محصولات کشاورزی از چهارشنبه تا پنجشنبه (23 تا 24 فروردین) اطلاع داد. این شرایط جوی روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب زنجان و پنجشنبه در زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال استان های تهران و البرز پیش بینی می گردد که می تواند آبگرفتگی مزارع و خسارت به محصولات کشاورزی را به همراه داشته باشد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها، استفاده از کود های سرک یا ازته قبل از آغاز بارش ها در مزارع غلات پاییزه، خودداری از انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها، تسریع در انتقال نهاده های کشاورزی و محصولات آماده برداشت (کلزا در استان خوزستان) به مکان های مسقف، تسریع در کشت حبوبات و گلرنگ در استان کردستان، کنترل دما و رطوبت انبار ها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی و بسته نگه داشتن دریچه های گلخانه ها هنگام بارش را توصیه کرد..

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1420

به "تشدید فعالیت سامانه بارشی در 15 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فعالیت سامانه بارشی در 15 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید