تورهای جهانی یوگا

به گزارش مالزی ارزان، یوگا نوعی ورزش است که عملکرد تاثیرگذاری بر قوای فکری و نیز جسمی فرد دارد و به دلیل عملکرد دوگانه آن هواداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب نموده است. از اینرو، در بعضی از کشورهای پیشرو در این عرصه اقدام به برگزاری تورهای دنیای یوگا و جذب گردشگران هوادار این ورزش نموده اند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تورهای توام با آرامش با خبرنگاران همراه شوید!

تورهای جهانی یوگا

تورهای یوگا پدیده نوینی در صنعت گردشگری محسوب می شوند. ایده این نوع تورها حاصل تلفیق فراغت، سفر و ورزش با یکدیگر است. در یوگا هدف اصلی ایجاد هماهنگی میان اجزا - جسم و روح - و در نهایت فراغت از دوگانگی و مادی گرایی، توانایی تعامل با زندگی و ... است. در حال حاضر، تورهای بسیاری با این محور در اقصی نقاط دنیا از جمله هند، اروپا، آلتای، تین شان، پامیر و ...برگزار می گردد که در طول سال پذیرای گردشگران و علاقه مندان به یوگا هستند.

یوگا در هند

تور یوگا در هند از شهر اورنگ آباد شروع می گردد، شهری که کمال نات و وزارت شهرسازی از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های هند یاد نموده اند. مجموعه معبدهای قدیمی آجانتا و الورا - که به معماری خاص و نقاشی های دیواری بی نظیرش شهرت دارد - در این شهر قرار گرفته است. پس از بازدید از این معبدهای داخل غار، گردشگران می توانند در عصر برنامه اصلی سفر یعنی یوگا را با آموزش اصول پایه یوگا - تنفس - شروع نمایند. پس از اورنگ آباد نوبت به اقامت در کرانه دریای عرب و ایالت کوچک جنوبی گوآ است که در آنجا گردشگران می توانند یادگیری اصول پایه یوگا را کامل نمایند. در زمستان هوای این منطقه بسیار عالی و معتدل است. در واقع یکی از بهترین مناطق دنیا برای یوگا محسوب می گردد. بهترین مواقع روز برای انجام تمرین یوگا صبح، بعد از ظهر و عصر در ساحل است و البته در سایر زمان های روز، گردشگران می توانند از جاذبه های محلی دیدن نموده و در فروشگاه ها گردش نمایند. تور یوگا فرصت مناسبی برای ورود به دنیای شگفت انگیز یوگا و نیز سفر در کشور عجایب است. بعبارت دیگر، ترکیب یوگا با سفر و بازدید از مکان های مختلف در مدت دو تا سه هفته تجربه بی نظیری خواهد بود و آرامش معنوی بهترین سوغاتی سفر به کشور هند است. در ادامه سفر می توان با مدرسان هندی یوگا همراه شد. مرکز بین المللی یوگا در بنگلادور ایستگاه بعدی این سفر است. در این مرکز می توان موارد بیشتری را راجع به جسم و مدیتیشن (استراحت عمیق) یاد گرفت. حتی افراد حرفه ای در رابطه با یوگا می توانند پاسخ کلیه سوال های خود را در این مرکز بگیرند. اهالی هند از این شهر به عنوان شهر سبز یاد می نمایند، زیرا دارای پوشش گیاهی مناطق گرمسیری است. این پدیده به دلیل قرار دریافت این شهر در ارتفاع 900 متری از سطح دریا است که آب و هوای آن را از سایر شهرهای گرم هند متمایز نموده است.

یوگا در ترکیه

گردشگران می توانند در یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق حفاظت شده ترکیه به نام روستای چیرالی ، در نوار ساحلی جنوبغرب، به دور از هیاهوی کلانشهرها و دغدغه های روزمره به یوگا بپردازند. در این مکان می توان علاوه بر استفاده از جلسه های آموزش یوگا، در محیطی آرام به پالایش روح پرداخته و سطح انرژی خود را افزایش دهند. این منطقه دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی و محل اقامت اجداد و نیاکان بشر بوده است. در جلسه های آموزشی گردشگران می توانند نکاتی در خصوص بازسازی آساناس، فنون نفس، آرامش و رهایی سریع از استرس را فراگیرند. همچنین در طول سمینار نکات ارزنده ای در خصوص تغذیه، خواب و مراقبت از بدن نیز آموزش داده می گردد. در مجموع، در این تور علاوه بر تقویت همزمان روح و جسم و ارتقای سطح انرژی، فرصتی دوباره برای کشف دوباره برای کشف زیبایی ها و جاذبه های کشور ترکیه است.

یوگا در مونته نگرو

مونته نگرو علاوه بر مکانی برای تفریح، محلی خاص برای تقویت قوای جسم و روح است! در واقع بهشتی کوچک روی زمین برای مردم است و با تور یوگا می توان از زیبایی های این بهشت زمینی لذت برد. در تور یوگای مونته نگرو گردشگران از مواردی نظیر منظره های بکر، تلاقی هویت فرهنگی و سرویس اروپایی، ظرافت معماری و ... لذت می برند. در چنین محیطی، یادگیری و اجرای فنون یوگا بسیار مفید و موثر است. در واقع، گردشگران در این محیط از مسائل فردی فارغ شده و به راحتی بر آساناس متمرکز می شوند. مدرس ها در طول جلسه های چند ساعته بر روی یکایک افراد متمرکز شده و آن ها را هدایت می نمایند. پس از این تور، افراد تحت تاثیر قدرت جادویی یوگا با روحی آرام، ذهنی آسوده و جسمی ورزیده باز می گردند.

یوگا در مصر

پس از ساعت ها پرواز به مکانی در میان کوه ها و دریای سرخ خواهید رسید که در آنجا می توان آرامش و سکوت واقعی را تجربه کرد. در واقع، صحرای سینا، دارای جوی آٰرام و به دور از هیاهوی شهری و محیطی مناسب برای تمرین یوگا است. در این مکان ذهن آرام شده و قلب با آرامش می تپد، روح آهنگ شاد می نوازد و در نهایت ذهن انسان ارضا می گردد. و همه این موارد از تاثیرهای معنوی این سرزمین است. این مکان فقط یک ساعت با شرم الشیخ فاصله دارد ولی به لحاظ ویژگی های طبیعی و معنوی بسیار با آن متفاوت است. این منطقه به هیچ عنوان تحت تاثیر اثرات تخریبی ورود گردشگران قرار نگرفته است و محل مناسبی برای آرامش روح و روان است. منبع: travelviviمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 19

به "تورهای جهانی یوگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای جهانی یوگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید