توقیف کشتی نو نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی

به گزارش مالزی ارزان، منابع وابسته به دولت نجات ملی یمن از توقیف کشتی تازه از سوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی خبر دادند.

توقیف کشتی نو نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت نفت یمن اطلاع داد: ائتلاف سعودی-اماراتی در ادامه نقض تعهدات خود در قبال آتش بس، یک کشتی حامل بنزین را به رغم دریافت مجوز از سازمان ملل برای ورود به بندر الحدیده، توقیف کرد.

بر اساس این گزارش، عصام یحیی المتوکل سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: ائتلاف سعودی امروز کشتی سندس که حامل بیش از 29 هزار طن بنزین بود را توقیف نموده است.

وی اضافه نمود که توقیف این کشتی با وجود داشتن مجوز های لازم از سوی سازمان ملل اتفاق افتاده است.

سخنگوی شرکت نفت یمن تاکید نمود: با توقیف این کشتی تازه، شمار کشتی های توقیف شده از سوی ائتلاف سعودی به دو کشتی می رسد که همگی بازرسی شده و مجوز لازم از سوی سازمان ملل را هم داشتند.

پیش از این هم عصام یحیی المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام نموده بود که ائتلاف سعودی آتش بس دوماهه یمن را در آب ها نقض نموده است.

وی تاکید نموده بود: با نادیده گرفتن و نقض آتش بس سازمان ملل، ائتلاف متجاوز کشتی امدادی دیتونا حامل دیزل را توقیف و خودسرانه آن را به مجاورات سواحل جیزان راهنمایی نموده است. در راستای در تنگنا قرار دادن ملت یمن و نقض آشکار آتش بس اعلام شده، ائتلاف دشمن کشتی دیتونا را با وجود داشتن مجوز سازمان ملل توقیف کرد. توقیف کشتی نادیده گرفتن و نقض آشکار آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل است که باید از رنج مردم یمن می کاست. شمار کشتی های توقیف شده به سه کشتی رسیده است و همگی مجوز سازمان ملل را دارند. این کشتی باید صبح امروز می رسید، اما از راهنمایی آن به ساحل جیزان غافلگیر شدیم. سازمان ملل باید اقدامی فوری برای پایبند کردن ائتلاف دشمن به تعهداتش در زمینه آتش بس، به عمل آورد.

لازم به ذکر است که این اقدامات متجاوزان سعودی در سایه آتش بس رخ می دهد. دولت نجات ملی یمن بار ها با اشاره به نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی از جدی نبودن ریاض در آتش بس اطلاع داده است.

سعودی در زمینه برقراری پرواز ها از فرودگاه صنعا هم کارشکنی می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1276

به "توقیف کشتی نو نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف کشتی نو نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید