مجذوب کننده ترین کلبه های تپه ای در سوئد

به گزارش مالزی ارزان، بکستوگا (backstuga) نام یکی از خانه های تپه ای جالب و شگفت انگیز در جنگل سوئد است. که تجربه یک شب رویایی در جنگل های سوئد را برای شما تداعی می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

مجذوب کننده ترین کلبه های تپه ای در سوئد

در جنگل جنوبی اسمالند، در جنوب سوئد، می توانید یک اتاقک گلی کوچک در ایربنب اجاره کنید. این اتاقک بخشی از زمین به شمار رفته که با سقف چمنی آن تقریبا در سطح زمین فرو رفته و تقریبا نامرئی است. این نوع خانه ها در سوئد backstuga نامیده می شوند، که معنی واقعی کلمه آن کلبه تپه ای است. این خانه ها امروزه رایج نیستند، اما در قرن های هفدهم و هجدهم، برخی از فقیرترین مردم کشور در آنها زندگی می کردند.

بسیاری ازبکستوگا (backstugas) فقط یک اتاق بودند و اغلب در دامنه تپه ها قرار داشتند. سه دیوار این خانه ها از چوب ساخته شده بود، در حالی که تپه ها به عنوان دیوار پشتی و دیوار چهارم خانه به شمار می رفتند. این سبک از ساختمان سازی، در جنوب و جنوب غربی سوئد، که در آن چوب گران بود، رایج بود.

مردمی که در این خانه ها زندگی می کردند، (backstugusittare) نامیده می شدند. آنها تقریبا همواره فقیر بوده و در اموال شخص دیگران زندگی می کردند و زندگی خود را براساس کارهای موقت، صنایع دستی و یا صدقه های رسیده می گذراندند. گاهی اوقات، صاحب زمین اجازه می داد تا از یک قطعه کوچک زمین برای پرورش سیب زمینی یا باغ استفاده نمایند. چنین کلبه هایی به طور معمول بر روی زمین کشاورزی بی فایده بودند، و به همین علت یا در زمین های مشترک روستایی، و یا حومه ساخته می شدند. ( backstugusittare) هیچوقت مالیات پرداخت نمی کردند، و به همین علت اغلب مورد غضب دولت ها قرار می گرفتند.

زمان تغییر نموده و شرایط اجتماعی backstugusittare بهبود یافته است، بسیاری از این کلبه ها ترک شده اند. برخی از این کلبه ها در آسل، خارج از فالکوپینگ همچنان به جای مانده اند.

اتاقک دنج کوچکی که در تصویر بالا دیده می گردد، در اسمالند، در اوایل سال 1800 ساخته شده اند. خانواده ای که مالک این زمین و اتاقک ها بودند، این اتاقک ها را بازسازی نموده اند، آن را ضد آب ساخته و اکنون به بازدیدنمایندگان اجاره می دهند.

در سال 1925، عکس یک backstuga در اسمالاند. گیرنده عکس: ا. استیجر
داخلی یک backstuga در اسمالند در سال 1904. گیرنده عکس: یوهان امانوئل تورین
منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1159

به "مجذوب کننده ترین کلبه های تپه ای در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب کننده ترین کلبه های تپه ای در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید