جشن تولد مسن ترین زن جهان

به گزارش مالزی ارزان، زنی که به عنوان مسن ترین فرد زنده شناخته می شود، امروز تولد 119 سالگی خود را جشن گرفت.

جشن تولد مسن ترین زن جهان

به گزارش خبرنگاران، خانم کین تاناکا اهل استان فوکوکا ژاپن است و اعضای خانواده او می گویند خانم تاناکا که در 2 ژانویه 1903، 11 سال قبل از شروع جنگ جهانی اول به دنیا آمد، امیدوار است تا 120 سالگی زنده بماند.

وی در حال حاضر در خانه سالمندان در فوکوئوکا زندگی می کند و در حالی که قادر به صحبت کردن نیست، با استفاده از حرکات با کارکنان ارتباط برقرار می کند و از شکلات و نوشیدنی های گازدار لذت می برد.

ژاپن تایمز گزارش می دهد که خانم تاناکا همچنین دوست دارد پازل های اعداد را حل نماید تا خودش را به چالش بکشد.

او در سال 2019 در 116 سالگی در رکورد های جهانی گینس به عنوان مسن ترین فرد زنده جهان شناخته شد. در سال 2020 او با 117 و 261 روز مسن ترین فرد ژاپن شد.

طبق وب سایت رکورد های جهانی گینس، خانم تاناکا در سال 1922 با پسر عمویش در 19 سالگی ازدواج کرد و این زوج یک مغازه نودل به نام تاناکا موچیا داشتند و کیک برنجی و زنزای (غذای خانگی ژاپنی) می فروختند.

خانم تاناکا در سن 90 سالگی تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفت. این رکورددار همچنین در 103 سالگی تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفت.

خانم تاناکا دارای پنج نوه و هشت نتیجه است.ایجی نوه 62 ساله او گفت: من می خواهم به زودی شخصاً به او تبریک بگویم. امیدوارم او سالم بماند و هر روز با بزرگتر شدن از آن لذت ببرد.

ماه گذشته، مسن ترین فرد چین، که ادعا می شود مسن ترین فرد تاریخ است، در سن 135 سالگی درگذشت.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1165

به "جشن تولد مسن ترین زن جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولد مسن ترین زن جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید