جو بایدن: 150 میلیون آمریکایی از سال 2007 در خشونت های مسلحانه کشته شده اند

به گزارش مالزی ارزان، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در یک مناظره انتخاباتی مدعی شد 150 میلیون نفر از شهروندان این کشور از سال 2007 به این سو بر اثر تیراندازی های مرگبار کشته شده اند.

جو بایدن: 150 میلیون آمریکایی از سال 2007 در خشونت های مسلحانه کشته شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره سه شنبه مدعی شد 150 میلیون آمریکایی در تیراندازی های مرگبار در آمریکا از سال 2007 تا کنون کشته شده اند.

بایدن در مناظره سه شنبه شب این ادعا را هنگام انتقاد از برنی سندرز که تا به اینجا نامزد پیشتاز دموکرات ها بوده، بابت حمایت از طرحی که تولیدکنندگان سلاح را از مسئولیت پذیری در برابر خشونت های مسلحانه مصون می کند مطرح کرد.

بایدن در سه ایالتی که انتخابات درون حزبی در آنها برگزار شده پیروز عمل نکرده، اما امیدوار است بتواند نتیجه انتخابات کارولینای جنوبی را از آن خود کند.

برنی سندرز در مناظره سه شنبه شب گفت: من از جانب انجمن ملی اسلحه رکورد بدی دارم. سی سال پیش، احتمالاً رقابت بر سر یک کرسی کنگره در ورمونت را باختم چون من از ممنوعیت سلاح حمایت کرده بودم.

سندرز در ادامه گفت: در حال حاضر نظر من این است که لازم است ما بازرسی سوابق دارندگان سلاح را گسترش دهیم و کاری را انجام دهیمخ که مردم آمریکا می خواهند نه آنچه انجمن ملی اسلحه می خواهد.

بایدن در پاسخ به سندرز گفت: از سال 2007 یعنی زمانی که سندرز رأی داد تا سازندگان سلاح را از مسئولیت پذیری معاف کند، 150 میلیون آمریکایی کشته شده اند. این رقم بیشتر از کشته شدگان همه جنگ ها از جمله ویتنام و بعد از آن است.

رقمی که بایدن به آن اشاره کرده از سوی بسیاری از رسانه ها نادرست قلمداد شده است.

نشریه نیوزویک با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی جمعیت آمریکا در سال میلادی 2018 برابر با 327.2 میلیون نفر بوده است، بنابراین آنچه بایدن گفته معادل تقریباً نیمی از جمعیت فعلی آمریکا است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 32

به "جو بایدن: 150 میلیون آمریکایی از سال 2007 در خشونت های مسلحانه کشته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن: 150 میلیون آمریکایی از سال 2007 در خشونت های مسلحانه کشته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید