خبرنگاران مهلت ارسال آثار به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تمدید شد

به گزارش مالزی ارزان، قزوین-خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مهلت ارسال آثار متقاضیان به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تا 25 بهمن ماه امسال تمدید شد.

خبرنگاران مهلت ارسال آثار به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تمدید شد

به گزارش خبرنگاران، محمد حسین اسماعیلی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان و ادب فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی برگزار می گردد.

وی گفت: نشان ملی دبیرسیاقی به صورت سالانه برگزار خواهد شد و به بهترین کتاب و یا رساله دکتری که در حوزه تصحیح متون نظم و نثر در کشور فراوری شده باشد تعلق می گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی قزوین و با همکاری معاونت فرهنگیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می گردد و مهلت آثار تا 10 بهمن ماه 99 پیش بینی شده بود که با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان تا 25 بهمن ماه تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: کلیه پژوهشگران و ناشران می توانند بدون محدودیت خاصی در این رویداد شرکت نمایند و آثار خود را تا 25 بهمن ماه 99 به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مراجعه و یا با دبیرخانه با شماره تلفن 02833691392 و 33691404 تماس بگیرند.

اسماعیلی تاکید نمود: آثار ارسالی باید محصولِ سال های 1397 تا 1399 باشد و داوری آثار توسط چهره های ادبی و فرهنگی انجام و مراسم اختتامیه 4 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

دکتر سیدمحمد دبیر سیاقی در سال 1298 هجری شمسی در قزوین به جهان آمد و از شاگردان علامه دهخدا بود، او در سال 1324 دکتری ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال 1325 به عضویت انجمن بین المللی ایران شناسی درآمد.

استاد دبیرسیاقی نزدیک به 80 متن ادبی و تاریخی را تصحیح و منتشر نموده است که از میان آن ها می توان به شاهنامه فردوسی، دیوان منوچهری، نزهه القلوب، فرهنگ سُروری و سلطان جلال الدین خوارزمشاه و تصحیح لغت فرس اسدی طوسی اشاره نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 656

به "خبرنگاران مهلت ارسال آثار به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهلت ارسال آثار به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید