خبرنگاران 2 هزار و 166 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا مبتلا شدند

به گزارش مالزی ارزان، خرم آباد - خبرنگاران - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 2 هزار و 166 نفر از کادر درمان استان و کارکنان این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز به این ویروس مبتلا شدند.

خبرنگاران 2 هزار و 166 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا مبتلا شدند

دکتر علی فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع مبتلایان کادر درمان لرستان به ویروس کرونا سه نفر نیز جان باخته اند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس تا به امروز 310 میلیارد تومان اعتبار مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت شده و این در حالیست که در این مدت 360 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

وی گفت: تا به امروز 150 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی کرونا و 210 میلیارد تومان نیز در زمینه هزینه های پرسنلی (کارکنان) در استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور (تنس مصنوعی)، تجهیزات آزمایشگاهی و لباس حفاظتی کادر درمان مهمترین تجهیزات تامین شده در استان جهت مقابله با ویروس کرونا هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای تامین لوازم حفاظتی، لباس، ماسک کادر درمان و کیت های تشخیص کرونا به طور متوسط ماهانه 6 میلیارد تومان در این استان هزینه می شود.

فرهادی با اشاره به گزارش چند مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان و قدرت سرایت چند برابری آن نسبت به نوع معمولی تاکید کرد: هم استانی ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند و از تجمعات و حضور در مکان های پرازدحام دوری کنند.

تا به امروز 68 هزار و 871 نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و یک هزار و 351 نفر فوت شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 721

به "خبرنگاران 2 هزار و 166 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار و 166 نفر از کادر درمان لرستان به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید