دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد اراسموس پلاس برای تبادل استاد و دانشجو شد

به گزارش مالزی ارزان، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد بورسیه اراسموس برای تبادل استاد و دانشجو شد.

دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد اراسموس پلاس برای تبادل استاد و دانشجو شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، طیبه ناصری درباره دریافت کد بورسیه اراسموس گفت: با پیگیری دفتر همکاری های علمی بین المللی و در پی توسعه فعالیت های بین المللی، دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد اراسموس برای تبادل استاد و دانشجو شده است .

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه رازی شرح داد: در سال 1987 اتحادیه اروپا برنامه ای را تدوین کرد که بر اساس آن دانشگاه های اروپایی باید با اعطای بورس های تحصیلی، نیروی انسانی جوان از کشور های غیر اروپایی جذب نمایند، این برنامه که برنامه اراسموس نام داشت در فناوری های پیشرفته آغاز به جذب نیروی انسانی کرد.

ناصری اضافه نمود: هم اکنون بورس های تحصیلی این برنامه از معتبرترین بورس های تحصیلی در دنیا محسوب می گردد و به علت توجه خاص کشور های اروپایی، فارغ التحصیلان این طرح ها از فرصت های شغلی خوبی در اروپا و حتی کشور های آمریکا و کانادا برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از 30 کشور اروپایی در اجرای طرح اراسموس، گفت: در این بین، کشور های اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه پرجاذبه ترین مقاصد برای دانشجویان مشمول این طرح به حساب می آیند. اما فرصت های بسیاری نیز در کشور هایی همانند اسلوونی، کرواسی، نروژ و مالت وجود دارد. دوره تحصیلی (که در این برنامه 2 سال است) به دو بخش یک ساله تقسیم شده و دانشجویان ملزم به گذراندن سال اول در یک کشور (در یک گرایش خاص) و سال دوم در کشور دیگر (در گرایشی دیگر) هستند.

ناصری اعلام کرد: دانشجویان در انتخاب گرایش و کشور مقصد مختار بوده و بر حسب علاقه این انتخاب صورت می گیرد، به این ترتیب، فرصتی برای آشنایی آن ها با سبک های زندگی، فرهنگ ها و زبان های اروپایی ارائه گردد. به هر دانشجو یاری بلاعوض 21 هزار تا 42 هزار یورو براساس مدت آموزش اختصاص می یابد.

وی اضافه نمود: متقاضی جهت استفاده از طرح اراسموس، باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا در حال تحصیل یکی از مقاطع دانشگاهی باشد و البته حتماً باید سال اول تحصیلی خود را به انتها برساند، دانشجوی مشمول برای دانشگاهی که موقتاً به آن منتقل می گردد مجبور نیست که شهریه اضافی پرداخت کند.

ناصری اعلام کرد: ویژگی دیگر اراسموس در آن است که دانشجو برای جابجایی یا کار در کشور مقصد می تواند یاری هزینه ای نیز دریافت کند. تسلط بر زبان انگلیسی (نمره آیلتس او باید حداقل 6.5 به بالا به همراه نمره 6 در آزمون نوشتاری)، مدرک دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دوره های کارشناسی ارشد که لیسانس خود را در رشته هایی، چون ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، کنترل اتوماتیک و دیگر رشته های وابسته بدست آورده باشند و کسب نمره قبولی در مصاحبه از شرایط اخذ این بورسیه می باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1075

به "دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد اراسموس پلاس برای تبادل استاد و دانشجو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه رازی پیروز به دریافت کد اراسموس پلاس برای تبادل استاد و دانشجو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید