عایدی اپل در سه ماهه چهارم 2021 به رکورد جدیدی خواهد رسید

به گزارش مالزی ارزان، اپل معمولا نسل تازه آیفون های خود را در فصل پاییز عرضه می نماید. طبق این فرایند ثابت، فروش آیفون های تازه در سه ماهه چهارم سال شروع می گردد. طی این بازه زمانی بسیاری از کاربران اقدام به خرید گوشی هوشمند تازه این شرکت می نمایند، بنابراین بی علت نیست که به این دوره فصل تعطیلات می گویند. برای غول فناوری آمریکایی این سه ماهه همچون سال های قبل، سه ماهه اقتصادی مهم سال را تشکیل می دهد. بنابراین انتظار می رود که عایدی اپل در این سه ماهه به بالاترین مقدار خود برسد و این شرکت رکورد تازهی را به ثبت برساند.

عایدی اپل در سه ماهه چهارم 2021 به رکورد جدیدی خواهد رسید

کیتی هوبرتی تحلیلگر ارشد شرکت خدمات اقتصادی مورگان استنلی در این گزارش پیش بینی نموده که عایدی اپل در سه ماهه اول سال 2022 به 122.3 میلیارد دلار برسد. این مبلغ به طور قابل توجهی بالاتر از 111.4 میلیارد دلار در بازه زمانی مشابه سال قبل است که بیش از 10 میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حساب پیشبینی شده که عایدی سه ماهه اول سال 2022 اپل از 120 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت و این شرکت تا حد زیادی به لطف فروش آیفون به رکورد جدیدی دست خواهد یافت.

تحلیلگران این حوزه بعلاوه اعلام نموده اند که آیفون در این سه ماهه عملکردی فراتر از انتظار خواهد داشت. بر اساس تجزیه و تحلیل آن ها، غول فناوری آمریکایی بیش از 83 میلیون گجت را روانه بازارهای مختلف خواهد نمود. کیتی هوبرتی بعلاوه خاطرنشان نموده که تخمین های او درباره مک کمی دور از انتظار است، اما او در خصوص آیپد چنین فکری نمی نماید و از اندازه فروش آن مطمئن است.

در واقع، او پیش بینی فروش آیپد را از 17 میلیون دستگاه به 14.9 میلیون دستگاه کاهش داده است. نکته قابل توجه، عایدی پیش بینی شده بیشتر از انتظارات وال استریت است. این ژورنال عایدی 118.3 میلیارد دلار، سود ناخالص 4.5 درصدی و سود به ازای هر سهم 1.89 دلاری را پیش بینی نموده که از 111.4 میلیارد دلار عایدی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته هم بالاتر است. بعلاوه باید اشاره کنیم که آیفون 13 نسبت به نسل قبلی خود در بازار با مسائلی روبه رو بوده که هم به زمان رونمایی و هم به زمان عرضه به بازار این گوشی ها مربوط می گردد.

آیفون 13 طولانی ترین زمان تحویل را در میان آیفون ها داشته است. مثلا در نوامبر 2021، زمان تحویل آیفون 13 مینی، آیفون 13، 13 پرو و 13 پرو مکس به ترتیب 5، 5، 23 و 23 روز بود. اما این موضوع باعث نشد که مشتریان به گوشی های اندرویدی روی بیاورند. حتی دیده شده که گاهی اوقات زمان تحویل آیفون 13 پرو به 36 روز رسیده، اما همچنان تقاضای زیادی برای گوشی های هوشمند اپل وجود دارد. علاوه بر این ها، اپل در سالی که گذشت پیروز نشد که از بحران کمبود جهانی تراشه جان سالم به در ببرد و این شرکت نیز مانند سایر شرکت ها همین حالا هم با مسائل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می نماید.

علاوه بر گجت های اپل، این شرکت از سرویس های خود هم عایدی 19.2 میلیارد دلاری را کسب نموده که نسبت به سال گذشته رشد بسیار زیاد 21.7 درصدی را تجربه نموده است. به طور کلی پیش بینی می گردد که غول فناوری آمریکایی در سه ماهه چهارم سال 2021 سود ناخالص 41.9 درصدی و سود به ازای هر سهم 1.97 دلاری را به ثبت برساند.

درباره مشکل کمبود تراشه باید گفت که بر اساس تحلیل های مختلف حداقل تا یک سال این مشکل ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، مدیرعامل کوالکام صحبت هایی را در رابطه با بحران جهانی تراشه مطرح نمود و ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده یعنی 2022 این مشکل بهبود پیدا کند، نه اینکه به طور کامل حل گردد.

علاوه بر این بعلاوه بحران کمبود مهندس هم در بسیاری از شرکت ها به چشم می خورد که می تواند مسائل جدی را برای سازندگان ایجاد کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کارشناسان صنعت تراشه می گویند که کمبود نیروهای ماهر به خصوص مهندسان در این حوزه به یک مشکل جدی تبدیل شده که کارهایی مانند طراحی تراشه ها و ساخت آن ها را با چالش های متعددی روبه رو نموده است.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1187

به "عایدی اپل در سه ماهه چهارم 2021 به رکورد جدیدی خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی اپل در سه ماهه چهارم 2021 به رکورد جدیدی خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید