دوره 39 جشنواره فجر در چه شرایطی برگزار می شود؟

به گزارش مالزی ارزان، تصمیم گیری درباره شرایط برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با توجه به شرایط تولیدات و اجرا های تازه در ماه های پیش رو زیر سایه کرونا، در هاله ای از ابهام واقع شده است.

دوره 39 جشنواره فجر در چه شرایطی برگزار می شود؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، همه ساله برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر با چالش ها و دغدغه های مختلفی همراه بوده است؛ از زمان انتخاب و معرفی دبیر جشنواره و انتشار فراخوان و بخش های آن گرفته تا بودجه بندی، بخش بین الملل و شمایل برگزاری جشنواره.

در دوره های گذشته که دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در فصل بهار معرفی و فراخوان جشنواره نیز نهایتاً تا انتها خردادماه منتشر می شد، باز هم زمان برای برنامه ریزی بخش های مختلف و همچنین رایزنی برای بخش بین الملل جشنواره کافی نبود. اما گویا شرایط برای جشنواره سی و نهم از تمامی دوره های قبلی و حتی جشنواره سی و هشتم که با حواشی انصراف برخی گروه های تئاتری روبرو شد هم، پیچیده تر است.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجرا های تئاتری از اسفندماه سال 98، شرایط برای تئاتر ایران به شکل دیگری رقم خورده است. تمامی آثاری که در نوبت اجرای اسفند 98 و فروردین 99 قرار داشتند شرایط شان بلاتکلیف شده و اجرای مجدد آثارشان نیازمند زمان تمرین مجدد و همچنین شرایط تعهدات کاری از قبل مشخص شده بازیگران و عوامل اجرا در دوران پساکرونا است.

معادله چند مجهولی تئاتر 99

از سوی دیگر تولیدات جدیدی که در نوبت اجرا های بهار و تابستان سال 99 قرار داشتند نیز با تعطیلی سالن های تئاتری و فعالیت های مختلف هنر های نمایشی از جمله تمرین ها، شرایط نامشخصی دارند و مشخص نیست با بازگشایی مجدد سالن های تئاتر نوبت اجرایی جدید آن ها چگونه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 186

به "دوره 39 جشنواره فجر در چه شرایطی برگزار می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره 39 جشنواره فجر در چه شرایطی برگزار می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید