دور کردن آلزایمر با چند روش ساده

به گزارش مالزی ارزان، مغز در زمان خواب استراحت می نماید و اجازه می دهد تا مایع مغزی نخاعی اضافی، به وسیله آن شسته گردد و مواد زائد سلولی را که در طول روز انباشته می شوند دفع کند.

دور کردن آلزایمر با چند روش ساده

خبرنگاران به نقل از kuow نوشت: محقان دانشگاه واشنگتن به طراحی اسکنی به وسیله ام آرآی پرداخته اند که می تواند به ما در مورد اینکه چگونه مغز خود را درطول خواب پاکسازی می نماید و نیز درک بهتر سیستم گلیمفاتیک بیشتر بیاموزد.

اما اهمیت سیستم گلیمفاتیک یا سیستم تصفیه نماینده مغز در این است که در دو دهه اخیر معین شده که جمع شدن بعضی پروتئین های سمی در مغز باعث بیماری های عصبی شدیدی می گردد. معروف ترین این بیماری ها، آلزایمر و پارکینسون است. به طور مثال نوعی پروتئین به نام آمیلویید (نوع بتا) به طور طبیعی در مغز فراوری می گردد. اگر این پروتئین به وسیله سیستم گلیمفاتیک دفع نگردد، در مغز جمع و باعث بیماری آلزایمر می گردد.

زمانی که شما می خوابید، مغز شما استراحت می نماید و اجازه می دهد تا مایع مغزی نخاعی اضافی، به وسیله آن شسته گردد و مواد زائد سلولی را که در طول روز انباشته می شوند دفع کند. اگر شما به مقدار کافی نخوابید، شما تنها در معرض اینکه درست نخواهید توانست فکر کنید، قرار نمی گیرید؛ بلکه شما در معرض خطر بالاتری از افسردگی، سردرد و احتمالا زوال عقل قرار خواهید گرفت.

حال بر اساس این گزارش محققان می خواهند ببینند آیا قادر به بهبود فرایند گلیمفاتیک بوسیله یک هدبند الکترونیکی که مغز شما را تحریک می نماید خواهند بود یا خیر. هدف از این کار این است که آیا می توان به پاکسازی مغز با خواب کمتر پرداخت و آیا می توان بخشی از این منافع را در حالی که شما بیدار هستید، به دست آورد.

دکتر جفری ایلیف Jeffrey Iliff نورولوژیست در دانشگاه واشنگتن می گوید هزینه این تحقیقات از سوی وزارت دفاع آمریکا پرداخت می گردد؛ چراکه بسیاری از نظامیان مشکل خواب دارند. او بعلاوه گفت: چه بسیار خلبانانی که در ماموریت های بسیار طولانی پرواز می نمایند، و یا افرادی در حال اعزام، که در آن فرد چهار ساعت در شب به مدت سه ماه یا نه ماه در هر بار می خوابند.

دکتر ایلیف گفت: ما در پی کاهش نقش خواب در زندگی مان نیستیم. ما به خواب احتیاج داریم؛ نه تنها برای پاکسازی مغز، بلکه به خاطر آن که به مغز یاری می نماید تا خاطرات تثبیت کند.

وی بعلاوه گفت: اگر می توانید به رختخواب بروید، این کار ها را هر شب انجام دهید: مصرف کافئین را محدود کنید. اگر از بی خوابی رنج می برید، گفتار درمانی کنید؛ هر چند با این حال بعضی افراد نمی تواند خوب بخوابند.

دکتر ایلیف بعلاوه توضیح داد: افرادی که کارگران شیفتی هستند، نمی توانند خواب عادی داشته باشند. افرادی که دچار آسیب سر شده اند، افرادی که سکته مغزی داشته اند و افرادی که تحت درمان سرطان هستند، افرادی که در حال پیر شدند هستند و افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند از جمله افرادی اند که ما نمی توانیم کار زیادی برای آن ها انجام دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1131

به "دور کردن آلزایمر با چند روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور کردن آلزایمر با چند روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید