راهنمای خرید برترین مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست های مختلط

به گزارش مالزی ارزان، برای پوست مختلط از از کرم مرطوب نماینده ای استفاده نمایند که نه پوست را بیش از حد چرب کند و نه اینکه خشکی را از بین ببرد. پوست احتیاج به آبرسانی کافی دارد. بنابراین از کرم مرطوب نماینده ای که بتواند قسمت های خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده نمایید.

راهنمای خرید برترین مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست های مختلط
ما در این مقاله سعی داریم ابتدا ویژگی های پوست مختلط را بیان کنیم، سپس کرم مرطوب نماینده مناسب برای پوست مختلط را به شما معرفی کنیم. پوست مختلط یکی از انواع رایج پوست است که مراقبت لازم و مخصوص به خود را دارد. یکی از راه های مراقبت استفاده از یک کرم مرطوب نماینده خوب است.

پوست مختلط چیست؟ انتخاب کرم مرطوب نماینده برای پوست مختلط

پوست مختلط به طور همزمان دو یا چند نوع شرایط پوستی را در برمی گیرد، یعنی هم ویژگی پوست چرب و هم ویژگی پوست خشک را دارد. افرادی که دارای پوست مختلط هستند بعضی از قسمت های صورت آن ها خشک است و بعضی از قسمت های صورتشان چرب که معموالا این چربی بیشتر در ناحیه T(بینی، چانه و پیشانی) به چشم می خورد.

عامل بوجود آمدن پوست مختلط

از بارزترین تربن علت های به وجود آمدن پوست مختلط عامل ژنتیکی است. همچون رنگ موها و چشم هایتان که از پدر و مادر خود به ارث می برید، نوع پوست هم می توان ار آنها به ارث برد.

یکی دیگر از علت های به وجود آمدن پوست مختلط استفاده از لوازم بهداشتی است که مناسب نوع پوست شما نیست. برای مثال از کرم مرطوب نماینده ای بهره ببرید که چربی زیادش باعث بسته شدن منافذ پوست شما گردد.

چگونه پوست مختلط را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید پوستتان مختلط است یا نه یک روش وجود دارد. ابتدا پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید سپس پوست خود را به آرامی با یک پد خشک کنید و 15-10 دقیقه صبر کنید(در این فاصله هیچ چیز دیگری به پوست خود نزنید). اگر به طور همزمان در ناحیه T(بینی، چانه و پیشانی) احساس چربی و روی گونه هایتان احساس خشکی دارید، نوع پوست شما مختلط است.

بعضی دیگر از ویژگی های پوست مختلط:

* قرمزی یا روزاسه فقط روی گونه

* چربی در ناحیه T

* پوسته پوسته شدن و خشکی در ناحیه گونه

* منافذ باز در ناحیه T

* گونه ها و گردن نسبت به مواد پاک نماینده حساس تر هستند

چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟

در قدم اول باید نوع پوست غالب را تشخیص دهید؛ اگر زیاد جوش می زنید پس پوستتان چرب است و باید از محصولات مناسب پوست چرب بهره ببرید. اگر پوستتان پوسته پوسته می گردد پس پوستتان خشک است و باید محصولات مناسب پوست خشک بهره ببرید.

با استفاده از اسیدهای چرب ضروری این نوع پوست را مرطوب نگه دارید؛ برای این کار باید از ماهی قزل آلا، گردو، دانه کتان، روغن ماهی یا مکمل روغن بذر کتان بهره ببرید.

از محصولات بهداشتی فاقد عطر بهره ببرید؛ ترکیبات عطری باعث خشک شدن و پوسته پوسته شدن گونه ها می گردد.

حتما از پوست خود در برابر اشعه UV محافطت کنید؛ برای این کار می توانید از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود و کلاه های لبه دار بهره ببرید.

ورزش کردن باعث خون رسانی بهتر به پوست می گردد و در ادامه مواد مغذی بیشتری به پوست می رسد.

استرس باعث افزایش فعالیت غدد چربی پوست و بعلاوه باعث بیشتر خشک شدن پوست می گردد. برای دوری از استرس ورزش، یوگا، مدیتیشن و موسیقی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

از ترکیبات شیمیایی قوی بپرهیزید؛ تمام این محصولات دارای سولفات و الکل هستند و این دو ماده چربی طبیعی پوست را از بین می برند و باعث می شوند که پوست تحریک گردد و بیش از حد چربی فراوری کند.

از محصولاتی که باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند بپرهیزید؛ از محصولاتی که چربی زیادی دارند استفاده نکنید، چرا که این محصولات منافذ پوستتان را می بندند.

هفته ای یکبار از ماسک ماست و خیار برای حفظ رطوبت و شادابی پوستتان بهره ببرید.

برای خشک کردن پوست خود از یک پارچه نخی نرم و لطیف به جای حوله بهره ببرید.

کرم مرطوب نماینده مناسب پوست مختلط

برای پوست مختلط از از کرم مرطوب نماینده ای استفاده نمایند که نه پوست را بیش از حد چرب کند و نه اینکه خشکی را از بین ببرد. پوست احتیاج به آبرسانی کافی دارد. بنابراین از کرم مرطوب نماینده ای که بتواند قسمت های خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده نمایید.

کرم مرطوب نماینده مورد نظرتان را بر روی قسمت های خشک که بیشتر ناحیه گونه هاست بزنید. برای قسمت های چرب از کرم مخصوص آن ناحیه استفاده نمایید.

اگر روی پوستتان جوش دارید، پس از بهبود جوش ها در منطقه ها حساس و چرب پوست و نزدیک شدن آن به یک پوست نرمال بهتر است از یک مرطوب نماینده ملایم برای تمام قسمت های آن استفاده نمایید.

ویژگی های یک کرم مرطوب نماینده خوب

* قابلیت جذب سریع

* قابلیت پاک شدن سریع و آسان

* شفاف باشد

* رنگ و بوی مناسبی داشته باشد(در نظر داشته باشید ک مقدار عطر داخل کرم مرطوب نماینده زیاد نباشد)

* ظاهر یکنواخت داشته باشد

* حساسیت و آلودگی میکروبی و قارچی روی پوست ایجاد پس از مصرف ایجاد نکند

نکات مهم در هنگام استفاده از کرم مرطوب نماینده برای پوست مختلط

1. قبل از استفاده از مرطوب نماینده اول پوست را با یک شوینده ملایم بشویید.

2. کرم مرطوب نماینده را بیشتر به قسمت هایی که خشک هستند بزنید.

3. از میزان کمی کرم مرطوب نماینده برای ناحیه T بهره ببرید.

4. با ملایمت کرم مرطوب نماینده را روی پوست بمالید.

تفاوت مرطوب نماینده و آبرسان

آبرسان ها متشکل از ترکیباتی هستند که علاوه بر خاصیت رطوبت رسانی ، جذب نماینده رطوبت نیز هستند. این در حالی است که کرم های مرطوب نماینده غالبا دارای ترکیباتی هستند که با تشکیل یک سد محافظتی ، مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شوند. پوست های دهیدراته ، به علت این که آب و رطوبت کمتری دارند باید حتما از محصولات آبرسان در کنار کرم مرطوب نماینده استفاده نمایند. به طور کلی ، محصولات آبرسان و مرطوب نماینده حاوی سه ماده جاذب آب ، ترکیبات نرم نماینده یا امولیانت و ترکیبات سد نماینده هستند. برای پوست های کم آب بهتر است که از محصولات حاوی ترکیبات جذب نماینده استفاده گردد.

این ترکیبات ، مولکول های آب را از هوا و لایه های زیرین پوست جذب نموده و در خود نگه می دارد. در صورتی که لایه های چربی محافظ پوست آسیب دیده باشد و سد محافظتی پوست ضعیف باشد، این ترکیبات رطوبت را از لایه های زیرین پوست به سطح آورده و موجب تشدید خشکی و کم آبی پوست می شوند .

این موضوع به خصوص در شرایط آب و هوایی خشک و کم رطوبت بیشتر حائز اهمیت است. بعلاوه ، امولیانت یا نرم نماینده ها از جمله ترکیباتی هستند که آن ها را می توان هم در آبرسان ها و هم در مرطوب نماینده ها یافت. این ترکیبات با نرم کردن لایه بالایی پوست از بروز خارش و پوسته پوسته شدن جلوگیری نموده و با ایجاد لایه محافظ در سطح پوست ، مانع از تبخیر رطوبت پوست می گردد. ترکیبات سد نماینده نیز با ایجاد یک لایه محافظ روی سطح پوست ، مانع از تبخیر رطوبت شده و بدون نفوذ به پوست، رطوبت را داخل آن نگه می دارند.

نحوه مصرف برترین مرطوب نماینده پوست مختلط و برترین آبرسان پوست مختلط

1- توصیه می گردد هنگام مصرف مرطوب نماینده یا آبرسان پوست مختلط ، صورت خود را با یک شوینده شستشو دهید و سپس آنرا خشک کنید.

2- میزانی از کرم را ترجیحا به مقدار یک چهارم دایره روی انگشت خود بریزید و به آرامی به هم بمالید. این کار باعث می گردد تا هنگام مصرف ، کرم به مقدار و به صورت مساوی روی صورت شما پخش گردد.

3- آبرسان یا مرطوب نماینده را روی پیشانی ، بینی ، گونه و گردن پخش کنید.

4- سعی کنید با حرکات به سمت بالا و خیلی آهسته ، مرطوب نماینده یا آبرسان را روی صورت خود بمالید تا به راحتی جذب پوستتان گردد.

5- پس از اینکه کرم به صورت کامل جذب روی پوست شما جذب شد ، ضربه های آرامی به تمام قسمت صورت بزنید سریع تر و کامل تر جذب گردد.

6- معمولا توصیه می گردد کرم آبرسان و مرطوب نماینده را هر روز و روزی 2 بار روی صورت خود بمالید تا نتیجه بهتری ببینید.

نکات مهم در خصوص انتخاب و مصرف کرم های مرطوب نماینده مناسب

انتخاب درستی داشته باشید

اگر پوست مختلطی دارید در هنگام خرید کرم مرطوب نماینده، حتما از عدم وجود الکل و سولفات در کرم مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

زمان مناسب برای استفاده

مناسب ترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب نماینده سه دقیقه بعد از حمام است.

قیمت بالا؛ نشانگر کیفیت بالا نیست

قبل از خرید کرم مرطوب نماینده حتما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت زیاد یک کرم علت بر با کیفیت بودن آن نیست، شما در هنگام انتخاب کرم مرطوب نماینده خود بیشتر به کیفیت و کارایی آن کرم توجه کنید.

استفاده از کرم دور چشم

از آنجایی که پوست دور چشم ها نازک و حساس است، پیشنهاد ما به شما این است که برای مرطوب کردن پوست دور چشم ها حتما از یک کرم دور چشم بهره ببرید.

کرم مرطوب نماینده قبل از خواب فراموش نگردد

برای داشتن یک پوست خوب، سعی کنید شب ها به پوست خود کرم مرطوب نماینده بزنید.

تغذیه پوست از درون فراموش نگردد

استفاده از کرم های مرطوب نماینده خوب است، اما کافی نیست. برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است که یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

پوست مختلط از انواع رایج پوست است که به مراقبت های خاص خودش احتیاج دارد. از راه های مراقبت خوب، استفاده از یک کرم مرطوب نماینده خوب است.

افرادی که دارای پوست مختلط هستند باید از کرم مرطوب نماینده ای استفاده نمایند که نه پوستشان را بیش از حد چرب کند و نه اینکه خشکی را از بین ببرد.

پوست احتیاج به آبرسانی کافی دارد بنابراین از کرم مرطوب نماینده ای که بتواند قسمت های خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده نمایید.

مواد ضروری برای برترین کرم مرطوب نماینده

برای کاهش خشکی پوست، برترین کرم مرطوب نماینده شما باید حاوی موادی باشد که طبق تحقیقات علمی، خواص آن برای پوست ثابت شده است. ترکیبات مفید زیادی برای زیبایی و طراوت پوست وجود دارد. به همین علت، این ترکیبات را به صورت طبقه بندی شده بیان می کنیم و نمونه های خاصی از آنها را ارائه می دهیم.

1. آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان در کاهش خشکی پوست نقش بسیار مهمی را بازی می نمایند. خشکی پوست اغلب به علت اثرات مخرب قرار گرفتن در معرض خورشید و عوامل محیطی دیگر ایجاد می گردد. (به همین علت، باید هر روز از ضد آفتاب طیف گسترده بهره ببرید). پوست بیشتر زمانی خشک می گردد که توانایی طبیعی آن برای حفظ رطوبت کاهش یافته است.

با افزایش آسیب هایی مثل آفتاب سوختگی و خشکی، پوست به تدریج توانایی خود را برای بازسازی و بازیابی حالت ارتجاعی از دست می دهد. آنتی اکسیدان های قوی (که تعداد آنها زیاد است)، در برابر آسیب های محیطی از پوست محافظت و فرایند پیری پوست را کند می نمایند. درست است که نمی توانید از آسیب های محیطی فرار کنید، اما می توانید از سرعت آن بکاهید.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب تر، از برترین کرم مرطوب نماینده ی بهره ببرید که شامل آنتی اکسیدان های متعدد هستند و برای جوان سازی پوست های خشک فراوری شده اند.

بعضی آنتی اکسیدان ها برای پوست مفید و ضروری اند. برترین کرم مرطوب نماینده ای که حاوی این آنتی اکسیدان هاست، به احتمال زیاد محصول مناسب تری است:عصاره چای سبز،عصاره انگور، رسوراترول، ویتامین C، ویتامین E، اپی گالو کاتچین گالات، سوپراکسید دیسموتاز، فرولیک اسید، کوئرستین، عصاره پوست درخت بید، عصاره بابونه زرد، عصاره شیرین بیان.

2. مواد بازسازی نماینده پوست

مواد بازسازی نماینده، سطح پوست را آبرسانی و تقویت می نمایند و آن را عمیقاً مرطوب می سازند. این فواید خیره نماینده، نرمی و لطافت را به پوست باز می گرداند. در حقیقت، کارکرد اصلی برترین کرم مرطوب نماینده هیدراته کردن پوست (خصوصاً پوست های خشک) است.

تعداد ترکیبات بازسازی نماینده پوست بی شمار است: از جمله اسید هیالورونیک برای هیدراته کردن پوست، سِرامید ها، سدیم پیروگلوتامات (سدیم PCA)، گلیسرین، گلیسرول، سیلیکون ها، وازلین، سالیسیلیک اسید و آلفا هیدروکسی اسیدها.

3. نرم نماینده ها

نرم نماینده ها ترکیبات روان نماینده ای هستند که مانع از دست رفتن آب می شوند و به پوست لطافت، زیبایی و نرمی می دهند. این ترکیبات رطوبت پوست های خشک را حفظ می نمایند.

نرمی و درخشندگی پوست اهمیت زیادی دارد. نرم نماینده ها ممکن است رقیق یا غلیظ باشند. نرم نماینده ها ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند، مثل روغن های گیاهی غیر معطر (زیرا روغن های معطر به پوست آسیب می زنند) کره کاکائو، شی باتر، اسیدهای چرب، روغن گل گاوزبان، اسید لینولئیک، اسید اولئیک، روغن نارگیل، روغن گل مغربی، روغن آفتابگردان و کره انبه.

4. اهمیت بسته بندی

طبق این مقاله، مهم نیست که فرمولاسیون برترین کرم مرطوب نماینده چقدر عالی باشد، یک بسته بندی شیشه ای کار را خراب می نماید. همانطور که می دانید، اغلب آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید محصولات آرایشی به نور و هوا حساسند. در بسته بندی شیشه ای این ترکیبات در معرض نور و هوا قرار می گیرند. بنابراین، تجزیه می شوند و از بین می فرایند یا تأثیر آنها از بین می رود.

برای انتخاب برترین کرم مرطوب نماینده از ترکیبات زیر اجتناب کنید:

تمام مرطوب نماینده ها به شکل یکسانی فراوری نمی شوند. در واقع، بعضی از مرطوب نماینده ها ممکن است، خلاف آنچه ادعا می نمایند، پوست شما را بیشتر خشک نمایند و به آن آسیب برسانند. بعضی از محصولات حتی حاوی موادی هستند که ممکن است پوستتان را تحریک کند یا به آن صدمه بزند. از این رو، بهتر است هنگام خرید مرطوب نماینده به ترکیبات آن دقت کنید.

فرقی ندارد نوع پوستتان چیست، همه افراد باید از مصرف ترکیبات زیر بپرهیزند. پس، برچسب مواد تشکیل دهنده مرطوب نماینده ها را برای موارد زیر وارسی کنید:

عطر و رنگ افزودنی: بیشتر اوقات، رنگ یا رایحه عطری که به برترین کرم مرطوب نماینده ها افزوده می گردد، دلپذیر است، اما این نوع مواد ممکن است پوست را خشک و آن را تحریک نمایند.

مقدار زیاد اسید: بعضی اسیدها مانند سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید برای برطرف مسائل پوستی استفاده می شوند. با این حال، میزان زیاد این اسیدها به پوست شما آسیب می زند و ممکن است منجر به حساسیت (آلرژی) شوند.

مواد استروئیدی: اگر پوستی خشک یا حساس دارید، ممکن است از مرطوب نماینده های حاوی استروئید مانند هیدروکورتیزون بهره ببرید. به هر حال، برای جلوگیری از آسیب های پوستی از انتخاب مرطوب نماینده های روزانه حاوی مواد استروئیدی اجتناب کنید.

الکل: اگر پوستتان حساس یا بسیار خشک است از مصرف مرطوب نماینده هایی که الکل دارند، بپرهیزید. الکل سبب خشکی بیشتر و بروز بثورات پوستی می گردد.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت لافارر

سایت روژه

منبع: راسخون
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1065

به "راهنمای خرید برترین مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست های مختلط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست های مختلط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید