راهنمای سفر به تایوان

به گزارش مالزی ارزان، برای بسیاری از گردشگران که قصد سفر به کشورهای آسیای شرقی را دارند، تایوان (Taiwan) در زیر سایه کشورهای همسایه خودش همانند ژاپن، چین و هنگ کنگ قرار گرفته است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. با این وجود، جاذبه های بسیار زیبا و خارق العاده ای در این جزیره کوچک وجود دارند که می توانند سفری ماندگار را برای هر فردی رقم بزنند.

راهنمای سفر به تایوان

از نبض تپنده تایپه (Taipei)، نواحی آینده نگرانه ژینی (Xinyi) و ژیمن (Ximen) تا طبیعت بسیار سبز، فعالیت های فضای باز و چشمه های آبگرم غنی از مواد معدنی و بعلاوه هنرهای خیره کننده، خلاقیت و فرهنگ و بعلاوه انواع غذاهای چینی، ژاپنی و بومی را می توان در کشور تایوان پیدا کرد و مطمئنا سفری دلنشین را برای شما رقم خواهد زد.

اطلاعات مهم در سفر به تایوان

برترین زمان سفر به تایوان: در حالی که بیشتر منطقه ها تایوان از لحاظ آب وهوایی در رده نیمه گرمسیری قرار می گیرند اما زمستان ها در این کشور می توانند به طور قابل توجهی خشک تر و دلپذیرتر باشند و گاهی اوقات نیز در ماه های ژانویه و فوریه هوا به قدری سرد می گردد که به ژاکت و لباس های زمستانی احتیاج خواهید داشت.

ماه های اکتبر و نوامبر در فصل پاییز نیز از نظر آب وهوا زمان بسیار دلچسبی در طول سال به شمار می روند و این در حالی است که ماه مارس تا مه نیز هوا گرم تر است و شکوفه های گیلاس پدیدار می شوند و این موقع از سال در سواحل جنوبی تایوان نیز به میزان قابل توجهی گرم تر است.

زبان: همانطور که می دانید، تایوان کشوری خودمختار تحت نظر چین به شمار می رود و به همین علت نیز زبان رسمی این کشور همانند چین، زبان ماندارین است. با این حال، تایوان به لطف فرهنگ های بومی خودش و بعلاوه دوره های اشغالش به وسیله کشورهای دیگر چند زبانه است و از جمله زبان های رایج در آنجا نیز می توان به تایوانی هاکین و هاکا اشاره نمود.

واحد پول: دلار تازه تایوان که با عنوان اختصاری TWD شناخته می گردد، واحد پول رسمی این کشور است.

حمل و نقل عمومی: سیستم ریلی سریع السیر تایوان تقریبا تمام طول این جزیره از شمال تا جنوب را پوشش می دهد و در شهرهای بزرگی همانند تایپه، تایچونگ (Taichung)، تاینان (Tainan) و ژویینگ (Zuoying) توقف می نماید. در داخل شهرهای بزرگ نیز خطوط مترو، اتوبوس ها و تاکسی های مختلف در دسترس گردشگران و مسافران قرار دارند.

نکته: سال نوی چینی مصادف است با تعطیلات کریسمسی و همین نیز سبب شده تا بسیاری از ساکنین محلی در این موقع از سال به سفر و تعطیلات بروند و کسب وکارهای خود همانند رستوران ها را ببندند. سفر در این موقع از سال به تایوان، سود و زیان خودش را دارد. در عین اینکه در این موقع از سال می توانید از جمعیت زیاد دوری کنید و در عین حال، جشنواره های رنگارنگ این کشور را مشاهده کنید، امکان دارد تا در بعضی از جاذبه ها، رستوران ها و مغازه ها با درب بسته روبرو شوید.

جاهای دیدنی تایوان

تایوان ترکیبی متنوع و متمایز از شهرها، طبیعت، فرهنگ و فعالیت های ماجراجویی را در نقاط مختلف خود برای گردشگران فراهم می آورد و در هر کدام از شهرهای آن نیز می تواند همه این موارد را تجربه کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بعضی از جاذبه های تایوان را معرفی کنیم.

بازارهای شبانه: بازارهای شبانه تایوان یکی از جنبه های برجسته فرهنگ آن به شمار می رود و بسیار پر جنب وجوش و مهیج است. این بازارها را می توان در نقاط مختلف این کشور پیدا نموده و در هر کدام از آن ها نیز انواع غذاها و خوراکی های خیابانی مرسوم از جمله توفوی بدبو و کتلت های مرغ و دیگر مواردی همانند لباس، وسایل و سایر کالاها را می توان پیدا کرد.

چشمه های آبگرم: همانند ژاپن، تایوان نیز دارای چشمه های آبگرم غنی از مواد معدنی است که در اطراف آن ها استراحتگاه ها و تفرجگاه های بسیار خوبی و جالبی ساخته شده اند. به راحتی می توان تعداد انگشت شماری از این آبگرم ها را در منطقه بیتو در تایپه پیدا کرد که در آنجا موزه آبگرم (Hot Spring Museum) نیز قرار گرفته است. از جمله دیگر چشمه های آبگرم محبوب این کشور نیز می توان به ونشان در شهرستان هوالین، تایآن در شهرستان میالی و پارک چشمه آبگرم تانگویگو در جیانوکسی اشاره نمود.

برج تایپه 101: یکی از برجسته ترین جاذبه های تایوان، برج تایپه 101 است که در سال 2004 میلادی افتتاح شد و در آن موقع، بزرگترین برج دنیا بود ولی امروزه در رده دهم قرار گرفته است. این آسمان خراش برجسته مشرف به افق شهری تایپه قرار گرفته است و از سکوهای مختلف آن می توان شاهد مناظری خیره کننده از شگفتی های مدرن و طبیعی این شهر بود. علاوه بر این، غذا خوردن در رستوران های این برج می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند.

پارک طبیعی تاروکو: پس از گشت و گذار در شهرهای مدرن و بزرگ تایوان می تواند در میان پارک طبیعی تاروکو سفر کنید و از زیبایی ها و شگفتی های طبیعی آن لذت ببرید.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1364

به "راهنمای سفر به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید