روسیه: تصرف قندوز از طریق طالبان تایید نمی شود

به گزارش مالزی ارزان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان اظهار کرد، روسیه هم اکنون این که شبه نظامیان طالبان در پی تشدید حملاتشان در سراسر افغانستان شهر استراتژیک قندوز را تصرف کرده اند را تایید نمی کند.

روسیه: تصرف قندوز از طریق طالبان تایید نمی شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه طالبان ادعا کرد که شهر قندوز را تحت کنترل درآورده است؛ اتفاقی که می تواند با توجه به مطرح بودن این شهر به نام یک گذرگاه راهبردی و یک مرکز کشاورزی با جمعیت متراکم یک نقطه عطف باشد. دولت افغانستان اینکه کنترل شهر قندوز را از دست داده تکذیب کرده است.

ضمیر کابلوف اظهار کرد: شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز و همینطور شهر شبرغان از سوی طالبان تصرف شده اند، اما شهر شبرغان همچنان می تواند مجددا بازپس گرفته شود. هیچ چیز جدیدی نیست. من قبلا هم گفته ام که این سناریو در حال بروز پیدا کردن است. شهر قندوز هنوز تصرف نشده است.

از زمانی که سربازان خارجی فرایند خروجشان از افغانستان را از ماه مه شروع کردند، درگیری های مسلحانه بین طالبان و نیرو های دولتی افغانستان رو به افزایش بوده است. هیئت کمکی سازمان ملل در افغانستان برآورد کرده که بالغ بر 5000 غیرنظامی در سال 2021 در این کشور کشته یا مجروح شده اند که یک افزایش 47 درصدی نسبت به سال 2020 دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 953

به "روسیه: تصرف قندوز از طریق طالبان تایید نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تصرف قندوز از طریق طالبان تایید نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید