لاوروف: آماده غلبه بر چالش ها با آلمان هستیم

به گزارش مالزی ارزان، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه از آمادگی برای حل مسائل موجود با آلمان اطلاع داد.

لاوروف: آماده غلبه بر چالش ها با آلمان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه گفت که مسکو آماده همکاری با برلین برای غلبه بر چالش های متقابل است، اما آلمان نیز باید مایل به توافق باشد.

به نوشته خبرگزاری روسی تاس لاروف در این باره گفت: ما می خواهیم با آلمان روابط عادی داشته باشیم و می خواهیم برای غلبه بر بحران هایی که در فضای مشترک ما وجود دارد با آلمان همکاری کنیم. با این حال ، ما می خواهیم توانایی آلمان را در ایجاد توافق ببینیم.

لاوروف تأکید کرد که روسیه از مواضع برلین برابر فشار خصمانه واشنگتن بر روی پروژه خط لوله گاز نورد استریم-2 قدردانی می نماید.

به گفته لاوروف، در حالی که تحولات پیرامون پروژه نورد استریم-2 ادامه دارد، ایالات متحده در کوشش است راهی پیدا کند تا اطمینان حاصل کند که اوکراین همچنان بابت انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا هزینه دریافت می نماید.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما یک توافقنامه حمل و نقل گاز با اوکراین داریم که تا سال 2024 لازم الاجرا است. ما باید در خصوص آنچه اتفاق می افتد بحث کنیم.

لاوروف اضافه نمود: رویکرد اروپا در خصوص موضوعاتی که ما با آنها همکاری می کنیم بارها و بارها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. من امیدوارم که مردم آلمان مانند همواره در تاریخ با توجه به منافع خود راهنمایی شوند. ما علاقه مند به تقویت همکاری هستیم اما بسیاری از آنها همکاری روسیه و آلمان را تهدید علیه اتحاد ترنس آتلانتیک می دانند.

مجلس اروپا اخیرا قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال تحریم های جدید علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیغام رسان بانکی سوئیفت شده است.

این قطعنامه با 569 رأی موافق و 67 رأی مخالف به تصویب مجلس اروپا رسید. در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهند. از نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه نیز خواسته شده تکمیل پروژه خط لوله نورد استریم و نیروگاه های هسته ای در حال ساخت توسط شرکت روس اتم را متوقف نمایند.

وزیر خارجه آلمان اخیرا از آمادگی تحادیه اروپا برای گفت وگو با روسیه اطلاع داد.هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با تاکید بر آمادگی اروپا برای گفت وگو با روسیه اضافه نمود که احتمال می رود مسکو نیز چنین نظری را داشته باشد.

دولت آمریکا از شروع پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان، با آن مخالفت نموده و مدعی است این خط لوله تهدیدی برای امنیت اروپا است و به همین بهانه تحریم هایی را علیه شرکت های دخیل در این پروژه وضع کرد.

واشنگتن چندی قبل 13 کشتی و سه شرکت روس را در ارتباط با پروژه نورد استریم 2 به لیست تحریم ها اضافه نمود. پیش از آن نیز آمریکایی ها یک شرکت سوییسی کاشت لوله گاز را مورد تحریم قرار داده بودند که موجب تأخیر در پیشرفت این پروژه شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا با اعلام اتمام مرحله اول این پروژه گفت، نورد استریم 2 توانست بر فشارهای واشنگتن غلبه کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 874

به "لاوروف: آماده غلبه بر چالش ها با آلمان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آماده غلبه بر چالش ها با آلمان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید