روش هایی برای باز کردن قفل پترن در گوشی های اندرویدی

به گزارش مالزی ارزان، گجت نیوز نوشت: اگر شما هم قفل پترن گوشی اندرویدی خود را فراموش کرده اید و قصد باز کردن آن را دارید، در ادامه این مطلب با آموزش گام به گام مراحل این کار، با ما همراه باشید.

روش هایی برای باز کردن قفل پترن در گوشی های اندرویدی

امروزه نمی توان گوشی های موبایل را صرفا وسیله ای برای برقراری تماس، ارسال پیامک یا چت کردن دانست. این دستگاه ها امروزه تبدیل به کامپیوترهایی جیبی شده اند که نقش دستیار ما را در بسیاری اوقات بازی می کنند.

به همین جهت، معمولا بسیاری از ما اطلاعات حساس و کلیدی خود را روی گوشی های موبایل نگهداری می کنیم. علاوه بر تصاویر و ویدیوهای شخصی، مواردی نظیر اطلاعات فردی، مشخصات حساب و رمز برخی حساب های مهم از جمله مواردی هستند که از طریق گوشی های موبایل نگهداری می شوند.

به این ترتیب، حفاظت از اطلاعات یک گوشی در برابر خطرات متعدد سایبری، مساله ای بسیار مهم پیش روی کاربران گوشی های اندرویدی و iOS است و هر دوی این سیستم عامل ها روش های مختلفی برای حفاظت از اطلاعات و جلوگیری از دسترسی ناخواسته سایرین به آن ها را فراهم می کنند.

سیستم عامل اندروید برای این کار از پین کد، رمز و پترن استفاده می کند و سطح امنیت قابل قبولی را به کاربران ارائه می کند. با این حال اگر رمز یا پترن خود را فراموش کنید، کار سختی برای وارد شدن به گوشی خواهید داشت.

در این زمینه، به خاطر سپردن پسورد یا پین کد کمی آسان تر از پترن است؛ چرا که احتمال یادداشت کردن رمز یا پسورد در جایی دیگر وجود دارد؛ در حالی که کمتر کسی پترن خود را یادداشت می کند و بنابراین در صورتی که الگوی خود را گم کند، کار سختی برای ورود به دستگاه خود خواهد داشت.

در ادامه این متن سعی داریم چندین روش برای باز کردن قفل پترن گوشی های اندرویدی بدون نیاز به ریست فکتوری کردن دستگاه را به شمار آموزش دهیم. اگر شما هم الگوی گوشی خود را فراموش کرده اید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

آیا امکان باز کردن قفل پترن گوشی های اندرویدی بدون ریست فکتوری کردن وجود دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است و شما می توانید در صورت فراموش کردن پترن گوشی خود از طریق روش های مختلفی به بازیابی آن بپردازید. البته هریک از این روش ها محدودیت های خاص خود را دارد که باید ضمن توجه به آن ها، مناسب ترین روش برای شرایط خود را پیدا کنید.

به طور خلاصه، روش های باز کردن قفل پترن یک گوشی اندرویدی به شرح زیر است:

  • استفاده از نرم افزار Tenorshare Android unlocker برای باز کردن پترن بدون نیاز به ریست فکتوری (مطمئن ترین راه)
  • باز کردن قفل گوشی های سامسونگ از طریق Find My Mobile
  • باز کردن پترن گوشی های اندرویدی از طریق سرویس Find My Device
  • استفاده از ADB برای باز کردن پترن یک گوشی اندرویدی
  • باز کردن رمز و قفل پترن بدون نیاز به کامپیوتر

چگونه قفل پترن یک گوشی اندرویدی را باز کنیم؟

در ادامه، به معرفی هریک از این پنج روش یاد شده برای باز کردن پترن گوشی های اندرویدی خواهیم پرداخت. توصیه می کنیم شما ضمن مطالعه هریک از این پنج روش، مناسب ترین گزینه برای خود را انتخاب کنید.

روش اول: استفاده از نرم افزار Tenorshare

آموزش امروز را با معرفی بهترین و موثرترین روش باز کردن الگوی یک گوشی اندرویدی طی می کنیم. این روش فاقد هیچگونه محدودیت خاصی بوده و از طریق نرم افزار Tenorshare 4uKey for Android، تمامی رمزهای اندروید اعم از پین کد، الگوی صفحه نمایش، اطلاعات هویت بیومتری و فیس آیدی را پاک می کند.

روش باز کردن قفل پترن یک گوشی اندرویدی از طریق نرم افزار اشاره شده، به صورت زیر است:

  • اپلیکیشن Tenorshare Android Unnlocker را دانلود کرده و نصب کنید. سپس گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید.
  • در صفحه اصلی نرم افزار، گزینه Remove Screen Lock را انتخاب کنید. برای این کار، کلید Start را فشار دهید تا فرآیند حذف پسورد آغاز شود. سپس با فشردن کلید OK، فرآیند را تایید نمایید.
  • راهنمایی های روی صفحه را دنبال کرده و پس از بوت کردن، گوشی خود را در حالت Recovery Mode و سپس، ریستارت کردن دستگاه، قفل گوشی اندرویدی خود را با کمترین دردسر و بدون نیاز به ریست فکتوری باز کنید.

روش دوم: استفاده از Find My Mobile برای باز کردن قفل پترن گوشی های سامسونگ

اگر گوشی اندرویدی شما سامسونگ است و آن را به یک اکانت اختصاصی سامسونگ متصل کرده اید، می توانید با استفاده از سرویس Find My Mobile، قفل پترن گوشی را حذف نمایید.

این قابلیت به کاربر اجازه می دهد که بدون نیاز به پین و صرفا از طریق اطلاعات حساب سامسونگش، قفل پترن گوشی اندرویدی خود را باز کند.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را طی کنید:

  • از طریق مرورگر کامپیوتر خود وارد وبسایت findmymobile.samsung.com شده و به اکانت سامسونگ خود وارد شوید.
  • گزینه Lock My Screen را از پانل سمت چپ انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی Unlock، در صفحه تازه ظاهر شده، مجددا گزینه Unlock را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، رمز اکانت سامسونگ خود را وارد کنید تا الگوی گوشی تان به طور کامل پاک شود.

بزرگترین ایراد روش دوم، آن است که تنها برای گوشی های سامسونگ قابل انجام است.

روش سوم: استفاده از سرویس Find My Device برای باز کردن قفل پترن گوشی های اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی شما از نسخه 7.1 به قبل این سیستم عامل استفاده می کند، می توانید با استفاده از قابلیت Find My Device گوگل، پترن گوشی خود را عوض کنید. در این میان البته لازم است که از قبل، این سرویس را با اکانت گوگل خود کرده باشید!

روش انجام کار، به صورت زیر خواهد بود:

  • وبسایت Find My Device را روی مرورگر کامپیوتر خود باز کنید و مشخصات اکانت گوگل خود که قبلا در گوشی هم وارد کرده اید را وارد نمایید! سپس دستگاه خود را انتخاب کنید و گزینه Lock را بزنید.
  • در گام بعدی از شما خواسته می شود که پین کد تازهی را تعریف کنید. بار دیگر روی Lock کلیک کنید تا گوشی تان به طور کامل آنلاک شود.

اگر گوشی شما خاموش باشد، باید برای استفاده از Find My Device، آن را در مد ریکاوری قرار دهید. همچنین در صورتی که قفل FRP را در گوشی خود فعال کرده باشید، روش گفته شده مورد استفاده نخواهد بود.

باز کردن قفل پترن گوشی اندرویدی بدون استفاده از کامپیوتر

اگر گوشی اندرویدی شما قدیمی تر بوده و از نسخه 4.4 به قبل اندروید استفاده می کند، می توانید با استفاده از گزینه Forget Pattern که در زیر صفحه وارد کردن پترن قابل مشاهده است، حتی بدون استفاده از کامپیوتر هم دستگاه خود را آنلاک کنید!

برای این کار نیازی نیست دستگاه خود را ریست کرده یا حتی آن را از طریق کابل به کامپیوتر وصل کنید. بلکه تنها لازم است مراحل زیر را به انجام برسانید:

  • پترن اشتباهی را روی گوشی خود وارد کرده و سپس گزینه Forget Pattern را فشار دهید تا با دو گزینه Google Account و Backup Pin روبرو شوید!
  • در گام بعدی، گزینه Google Account را انتخاب کرده و مشخصات اکانت گوگل خود را وارد کنید. با انجام این کار ظرف چند دقیقه، بار دیگر دسترسی به گوشی خود را به دست خواهید آورد.

بزرگترین مشکل روش فوق این است که تنها روی گوشی های مجهز به اندروید 4.4 یا قدیمی تر قابل استفاده است.

در حال حاضر تعداد کاربرانی که از این نسخه از سیستم عامل خود استفاده می کنند، بسیار اندک است. بنابراین روش گفته شده تنها برای درصد کمی از کاربران قابل استفاده خواهد بود.

باز کردن قفل پترن گوشی اندرویدی از طریق دستورهای ADB

راه پایانی برداشتن پترن گوشی اندرویدی نیز استفاده از ADB و فرامین آن برای برداشتن قفل است. روش انجام کار به صورت زیر خواهد بود:

  • پکیج ADB را دانلود کرده و تمامی پکیج های مورد نیاز توسعه دهندگان را روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس گوشی اندرویدی قفل شده خود را از طریق سیم به کامپیوتر وصل کرده و در پوشه نصب ADB، سرویس Command Prompt ویندوز را باز کنید.
  • در صفحه ظاهر شده عبارت adb shell rm/data/system/gesture.key را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. سپس گوشی خود را از کامپیوتر جدا کرده و ریبوت کنید.

استفاده از این روش، البته به کمی مهارت نیاز داشته و برای افراد مبتدی مناسب نخواهد بود.

برای انجام این کار باید مراحل نصب پکیج های ADB روی ویندوز را بلد باشید و درایورهای گوشی را نیز نصب کنید. همچنین تسلط نسبی به Command Prompt و دستورهای آن نیز دیگر موردی است که برای انجام این کار باید بلد باشید.

از سوی دیگر، تنظیمات مربوط به توسعه دهندگان و گزینه های مربوط به USB Debugging نیز باید پیش از انجام کار، روی گوشی شما فعال باشند.

بنابراین در صورتی که در انجام هریک از مراحل بالا مشکل دارید، توصیه می کنیم این روش را به تنهایی انجام ندهید!

جمع بندی

اگر به دلیل فراموش کردن پترن گوشی اندرویدی خود نمی توانید به آن وارد شوید، در این متن راهکارهایی برای حل مشکل شما را پیشنهاد خواهیم داد.

البته هریک از روش های گفته شده ملزومات خاص خود را داشته و برای شرایط خاصی مناسب است. با این وجود، راحت ترین و بی دردسرترین روش از میان آن چه گفته شد، استفاده از Tenorshare 4uKey For Android است که نه نیاز ملزومات خاصی دارد و نه مهارت چندانی بالایی می طلبد!

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1474

به "روش هایی برای باز کردن قفل پترن در گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای باز کردن قفل پترن در گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید