ساختار بودجه سلامت اصلاح می گردد ، سلامت الکترونیک مغفول مانده است

به گزارش مالزی ارزان، رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کوشش کمیسیون برای اصلاح ساختار بودجه حوزه سلامت اطلاع داد.

ساختار بودجه سلامت اصلاح می گردد ، سلامت الکترونیک مغفول مانده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاطمه محمدبیگی، در تشریح نشست کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در نشست دیروز پیشنهادات بودجه ای کمیته برای پیش بینی در لایحه بودجه 1401 جمع بندی و نهایی شد. نشست های کمیته با حضور مسئولان و کارشناسانی از دستگاه های اجرایی و ناظر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس با انسجام و وحدت رویه انجام و چکش کاری خوبی بر روی پیشنهادات نهایی کمیسیون بهداشت در حوزه پرونده سلامت الکترونیک اجرا شده است.

وی اضافه نمود: کوشش کردیم با اطمینان خاطری پیشنهادات را ارائه و خلاء های قانونی را پر کنیم و در راستا کاهش هزینه کرد مردم از جیب، شفافیت نظام سلامت، دسترسی بیشتر مردم و سامانه ای و دیجیتال کردن سلامت گام برداریم البته دیجیتال کردن یکی از ابزار های تحقق دولت الکترونیک و عدالت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در لایحه بودجه 1401 بحث سلامت الکترونیک کلی دیده شده و نظام ارجاع، پزشک خانواده و نسخ الکترونیک تنها در یک بند گنجانده و برای عملیاتی کردن آن ها تنها 1،398 میلیارد تومان پیش بینی شده در حالی که اگر بخواهیم فقط نظام جامع سلامت الکترونیک را بر مبنای دیتاسنتر هایی که باید نصب و هوشمندسازی نظام سلامت انجام گردد را مورد توجه قرار دهیم تنها برای اجرای پروژه زیرساختی و تکمیل آن به 2 هزار و 800 میلیارد تومان منابع لازم داریم.

محمدبیگی یادآور شد: در مجموع برای تکمیل حوزه سلامت الکترونیک که در برنامه های توسعه و قوانین سنواتی بودجه پیش بینی شده 15 هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم در حالی که بودجه در نظر گرفته شده حدود 7 دهم درصد از بودجه کل سلامت برای سه موضوع مهم است و به نظر می رسد که اهمیت موضوعی و زیرساختی سلامت الکترونیک مورد غفلت قرار گرفته است و در حال کوشش هستیم که در کمیسیون های بهداشتی و تلفیق اصلاح ساختار بودجه حوزه سلامت را مورد توجه قرار دهیم.

وی یادآور شد: هوشمندسازی در تمامی فرآیند ها به ویژه در حوزه سلامت می تواند باعث سرعت عمل، افزایش رضایتمندی مردم و صرفه جویی در منابع مصرفی وزارت بهداشت و حوزه سلامت گردد و از منابع ذخیره ای که از محل اجرای نسخه و سلامت الکترونیک ایجاد می گردد می توان هزینه های دیگر را تعریف و در جا های دیگر از جمله بخش پیشگیری هزینه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1142

به "ساختار بودجه سلامت اصلاح می گردد ، سلامت الکترونیک مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار بودجه سلامت اصلاح می گردد ، سلامت الکترونیک مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید