شهرهای توریستی کمتر شناخته شده: مقصدهای جدید گردشگری

به گزارش مالزی ارزان، طی سال های اخیر و با توجه به رشد روز افزون گردشگران در سراسر جهان، شهرهای توریستی جهان دچار مسائلی شده اند. در حالی که ورود هرچه بیشتر گردشگران به شهرها یاری فراوانی به اقتصاد آنها می نماید، اما در کنار آن معضلاتی مانند شلوغی مراکز دیدنی را نیز به همراه داشته است. این مسائل حتی باعث شده تا خود گردشگران نیز از بازدید بسیاری از مقصدهای توریستی مشهور صرف نظر نمایند. این اتفاقات باعث بروز پدیده ای جدید به نام گردشگری دوم یا بازدید از شهرهای توریستی کمتر شناخته شده، شده است.

شهرهای توریستی کمتر شناخته شده: مقصدهای جدید گردشگری

با توجه به تعداد زیاد گردشگرانی که به شهرهای محبوبی مانند پاریس، آمستردام و یا ونیز سفر می نمایند، این شهرها بیش از گذشته روزهای شلوغ را تجربه می نمایند. این شلوغی گاهی به حدی است که بسیاری از گردشگران اذعان دارند هیچ لذتی از اقامت خود نبرده اند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، به معرفی مفهوم شهرهای دوم می پردازیم، شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده ای که به دلیل تعداد کمتر گردشگران، رفته رفته به مقصدهای محبوبی برای گردشگران تبدیل شده اند.

با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

شهرهای دوم، سبک جدید سفر در دنیا

همانطور که پیشتر گفته شد، شلوغ بودن بیش از حد مقصدهای گردشگری معروف در دنیا به دلیل حضور گردشگران بیشمار، باعث آزردگی خاطر بسیاری از گردشگر ها شده است. از طرف دیگر، با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات مختلف از جمله بلیت های هواپیما و قطار، هتل ها و هزینه های روزمره، قیمت های آنها نیز افزایش یافته و باعث افزایش هزینه سفر به این شهرها شده است.

سبک جدید سفر در میان گردشگران دنیا، سفر به شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده است. بسیاری از این شهرها جذابیتی بیشتر از مقصدهای مشهورتر دارند ولی به دلایل مختلف، بازدید نماینده های کمتری داشته اند. حضور در نزدیکی مقصدهای مشهور گردشگری دنیا و یا نبود تبلیغات کافی می توانند از جمله دلایل کم طرفدارتر بودن این شهرها هستند.

موج جدید سفرهای گردشگری اما، این جاذبه های جذاب و در عین حال ناشناخته را هدف قرار داده است. این شهرها اغلب شلوغی کمتری نسبت به شهرهای معروف تر دارند. سفر به آنها هزینه کمتری را برای مسافران به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر حس متفاوتی از سفر را به ارمغان خواهد آورد.

شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده ای که نباید دیدن آنها را از دست داد.

در این بخش از این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران، تعدادی از شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده را معرفی خواهیم کرد. می توانید با مطالعه مطالبی که پیش از این درباره این مقصدها نوشته شده، از جزئیات بیشتر آنها با خبر شوید و یکی از آنها را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید. به این ترتیب تجربه ای متفاوت و لذت بخش را خواهید داشت و به یکی از گردشگران سبک جدید گردشگری تبدیل خواهید شد.

به جای بروژ، به خنت بروید.

شهر بروژ بلژیک اخیرا به یکی از محبوبترین مقصدهای گردشگری اروپایی تبدیل شده است. در حالیکه این شهر مدتی پیش خود یکی از مقصدهای دوم محسوب می شد، طی سال های اخیر تعدادی چشمگیر از گردشگران را به خود جلب نموده است. در سال 2019 تعداد بازدیدنمایندگان بروژ به بیش از 10 میلیون نفر رسیده، که با توجه به ابعاد شهر، شرایط نه چندان دلپذیری را به وجود آورده است.

شهر زیبای خنت که فاصله چندانی نیز با بروژ ندارد اما می تواند گزینه جذاب دیگری باشد. این شهر سرسبز و تاریخی طی سالهای اخیر جزو نامزدهای دریافت جایزه پایتخت سبز اروپا بوده است.

لیسبون نه، پورتو را ببینید.

در حالی که پایتخت پرتغال، جاذبه ای همیشگی است، اما پیشنهاد خبرنگاران به شما سفر به یکی از جذابترین شهرهای گردشگری کمتر شناخته شده در دنیا است.

بندر پورتو با بناهای دیدنی و بافت رنگارنگش، همراه با غروب های بی نظیرش، می تواند مقصدی به مراتب جذاب تر از هر شهر اروپایی دیگری باشد.

به جای بارسلونا، به سویل سفر کنید.

در حالی که بارسلونا، بدون شک محبوبترین شهر گردشگری شبه جزیره ایبریا و یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری دنیا است، پیشنهاد ما جایگزین کردن آن با شهر جذاب سویل است. با توحه به میلیون ها گردشگری که سالانه به بارسلونا سفر می نمایند، این شهر خصوصا در فصل های پرمسافر خود، تبدیل به یک مقصد شلوغ می گردد که به سختی می توان آن را تحمل کرد.

شهر تاریخی و دیدنی سویل که در نزدیکی بارسلونا قرار گرفته است، علاوه بر داشتن جاذبه های دیدنی بی نظیر مانند قصر الکازار و آرامگاه کریستف کلمب، دارای جذابیت های پرشمار طبیعی نیز می باشد.

از سوی دیگر، این شهر با فاصله کمی که تا دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد، می تواند مقصدی جذاب برای علاقمندان به سواحل دیدنی اروپایی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 179

به "شهرهای توریستی کمتر شناخته شده: مقصدهای جدید گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای توریستی کمتر شناخته شده: مقصدهای جدید گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید