عربستان، جلسه محاکمه سلمان العوده محرمانه برگزار می گردد، احتمال آزادی 3 فعال سعودی

به گزارش مالزی ارزان، پسر سلمان العوده با تاکید بر ناعادلانه بودن دستگاه قضایی عربستان بیان کرد که محاکمه پدرش سه شنبه هفته آینده به صورت محرمانه برگزار خواهد شد.

عربستان، جلسه محاکمه سلمان العوده محرمانه برگزار می گردد، احتمال آزادی 3 فعال سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الواقع السعودی، عبدالله العوده فعال سعودی در توئیتر خود بیان کرد که جلسه بعدی پدرش سلمان العوده مبلغ سعودی در 6 ژوئیه آینده در دادگاه کیفری تخصصی ریاض برگزار می گردد.

العوده در ادامه اضافه کرد: دادگاه تخصصی کیفری یک جلسه محرمانه برای پدرم سه شنبه آینده برگزار می نماید که هیچ طرف مستقل یا بین المللی در این دادگاه ساختگی حضور ندارند و این دادگاه مستقیما توسط دادگاه سلطنتی سعودی اداره می گردد که در چندین مورد حقوق پدرم نقض شده است.

عبدالله العوده تاکید نمود که دادستان عمومی که پدرم را به دلیل فعالیت علمی مسالمت آمیز و دفاع از حقوق به مجازات اعدام محکوم نموده است، کسی است که از قاتلان جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی حمایت و از اعمال مجازات و شکنجه علیه آن ها خودداری می نماید.

این فعال سعودی در ادامه نوشت: یکی از قضات دادگاه پدرم یک قاضی بدنامی است که در قوه قضاییه شهرت بدی دارد و سابقه بسیار بدی در میان قاضیان دارد.همچنین عبدالعزیز بن مداوی ال جابر قاضی دیگر است که بسیاری از علماء، شیوخ و فعالان را به اعدام محکوم کرد.

خانواده سلمان العوده بیان کردند مسئولیت کامل زندگی پدرم بر عهده مقامات سعودی است؛ چراکه سهل انگاری پزشکی در زندان های آل سعود اعمال می گردد و اوضاع جسمانی وی نیز رو به وخامت است.

عبدالله العوده در توئیتی دیگر نوشت که پدرش یک روز پس از دریافت واکسن کرونا بیمار شد و دولت سعودی را کاملاً مسئول سلامتی پدرش دانست.

پس این مبلغ سعودی فاش کرد: من اطلاعاتی در زمینه به تعویق افتادن مکرر پرونده پدرم و دلیل تشکیل چند جلسه پس از 4 ماه دریافت کردم و دلیل این امر این است که دولت سعودی در حال تهیه مفاد رسانه ای برای توجیه هرگونه حکم ناعادلانه ای علیه پدرم است و قرار است این اقدام توسط یک روزنامه نگار سعودی و تحت نظر یک شرکت در انگلیس انجام گردد.

العوده در پی موج بازداشت های سیاسی در دهم سپتامبر 2017 بعد از انتشار توئیتی بازداشت شد. وی در این توئیت نوشته بود که از خداوند می خواهد که بین قلب های متولیان امور در راستای تحقق خیر ملت ها، الفت بیندازد.

پیشتر سازمان حقوقی داون بیان کرد که طی دیدار های پیشین، سلمان العوده 63 ساله گفت که در زندان ذهبان و در زندان الحائر که به آن انتقال پیدا کرد، مورد بدرفتاری قرار گرفته؛ از جمله اینکه از خواب و به صورت دوره ای از داروها محروم شده است و مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و در حبس انفرادی به مدت سه سال از زمان بازداشتش به سر برده است.

سرنوشت وی در سایه نبود شفافیت در دستگاه قضایی و سیاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای تنگ کردن عرصه بر مخالفان نامشخص است.

از سوی دیگر سازمان حقوق بشری القسط بیان کرد که مقامات سعودی در حال برنامه ریزی برای آزادی 3 زندانی آزادی بیان هستند؛چرا که تعدادی از آن ها را به مرکز مشاوره محمد بن نایف معروف به خانه استراحت منتقل کردند، مکانی که آزادی بازداشت شدگان را آماده سازی می نماید. و در میان آن ها سعد مطر العتیبی، بندر شعلان و عبداللطیف الحسین هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 895

به "عربستان، جلسه محاکمه سلمان العوده محرمانه برگزار می گردد، احتمال آزادی 3 فعال سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، جلسه محاکمه سلمان العوده محرمانه برگزار می گردد، احتمال آزادی 3 فعال سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید