فراخوان تعمیر خودروهای تسلا در چین

به گزارش مالزی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران-شرکت خودروسازی تسلا برای تعمیر 200هزار دستگاه خودروی الکتریکی خود در چین فراخوان داد.

فراخوان تعمیر خودروهای تسلا در چین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، نقص فنی در خودرهای تسلا برای این شرکت خودروساز آمریکایی دردسر ساز شد. این گزارش می افزاید شرکت نظارت بر بازار خودرو در چین، روز آدینه بیان کرد: شرکت تسلا برای تعمیر 200 هزار دستگاه از خودرو های فروخته شده خود در چین فراخوان داده است. تسلا، روز قبل نیز فراخوان مشابهی برای خودرو های فروخته شده خود در بازار آمریکا داده بود. بر اساس این گزارش گفته می گردد خودرو های الکتریکی تسلا در چین که نزدیک به دویست هزار دستگاه است در بخش صندوق عقب، دارای نقص هستند. شرکت نظارت بر بازار خودرو چین بیان کرد: خودرو هایی که مشمول این فراخوان قرار می گیرند دارای اشکال در صندوق عقب هستند که احتمالا به طور غیرمنتظره ای در حین رانندگی باز می گردد و این خطرات امنیتی را به همراه دارد. این مسئله، مربوط به سه دسته از خودرو های فراوری شده بین سال های 2015 تا 2020 است.

این فراخوان، شامل 19700 دستگاه مدل S است که به دلیل مشکل احتمالی مربوط به ناهماهنگی یکی از چفت های صندوق عقب خودرو، به وجود آمده است. 180 هزار دستگاه وسیله نقلیه دیگر، از مدل 3 (Model 3) هستند که باز و بسته شدن مکرر صندوق عقب می تواند به کابل دوربین پشتیبان آن آسیب برساند. شرکت تسلا این وسایل نقلیه آسیب دیده را به طور رایگان، بازرسی و تعمیر خواهد نمود. این اعلامیه یک روز پس از فراخوان نزدیک به نیم میلیون دستگاه خودرو فراوریی تسلا در آمریکا به دلیل مسائل مشابه منتشر شد. پیش از این در ماه ژوئن، تسلا، 285 هزار خودرو را در چین پس از مشاهده یک اختلال در نرم افزار یاری راننده فراخوان داده بود.

تسلا، سال جاری با شکایت های متعددی در رسانه های اجتماعی چین به دلیل مسائل کیفی و خدماتی روبرو شده است. در بهار، خشم و غضب یک مشتری ناراضی در نمایشگاه خودروی شانگهای، انتقاداتی را علیه این نشان تجاری شناخته شده خودروساز (برند) برانگیخت. او که روی سقف یک تسلا نشسته بود، ادعا کرد به دلیل نقص سامانه ترمز خودرویش، جانش به خطر افتاده است. تصاویر اقدام اعتراضی این مشتری چینی در فضای مجازی منتشر شد و دست به دست بین مردم چرخید. چین، مهمترین بازار این برند است. شرکت ایلان ماسک، سومین کارخانه خود را در سال 2019 در شانگ های چین دایر کرد که یک چهارم کل فراوری آن در همین کشور به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1153

به "فراخوان تعمیر خودروهای تسلا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان تعمیر خودروهای تسلا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید