مذاکره برای خروج از پیمان تسلیحاتی با روسیه

به گزارش مالزی ارزان، استولتنبرگ پرسید منظور ما از نقض جدی و مؤثر پیمان آی آن اف توسط روسیه چیست؟ و آیا ما کاملاً از اینکه روسیه به تعهدات خود در پیمان بازگردد ناامید شده ایم؟ در خصوص نقض جدی و مؤثر، فکر می کنم توضیحاتی که متیس در نشست وزیران دفاع ناتو داده بود کاملاً این موضوع را براساس تعریف همه روشن نموده بود، اما در خصوص خود روسیه سؤال اساسی این بود که آیا کسی به طور جدی تصور می نماید آن کشور زرادخانه خود را که با نقض مفاد پیمان آی آن اف پُر و پیمان نموده است، دور بریزد؟

مذاکره برای خروج از پیمان تسلیحاتی با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بویژه از وقتی که تهدیدات موشکی فزاینده چین در کنار مرزهای آسیایی روسیه احتمالاً تمرکز مسکو را بیشتر از اروپا به سمت چین متوجه نموده است. دبیرکل ناتو خوشبین بود که می توانیم از برگ های برنده خود به خوبی در این موضوع استفاده کنیم.

روز 17 اکتبر و یک هفته قبل از ملاقات برنامه ریزی شده من با پاتروشف در مسکو، ترامپ را در جریان همه فعالیت هایی که در ارتباط با خروج از آی آن اف انجام داده بودیم از جمله همه کارهای بین سازمانی که باید انجام می شد، قرار دادم و تشریح کردم که الان دقیقاً کجا ایستاده ایم. همچنین گزارشی از رایزنی های مقدماتی با متحدان مان در ناتو و سایر کشورها به رئیس جمهوری ارائه کردم و گفتم که برنامه ریزی ما برای آغاز فرآیند خروج می تواند در روز چهارم دسامبر و با اعلام رسمی پمپئو -وزیر خارجه- به روس ها عملیاتی گردد. اضافه کردم که وزیر خارجه می تواند به روس ها هشدار دهد یا فوراً به تعهدات خود عمل نمایند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد. ترامپ پرسید: چرا ما باید این همه مدت صبر کنیم؟ چرا نمی توانیم فوراً خارج شویم؟ گفتم: من یکی مطمئناً برای این کار آماده هستم و شرح دادم که وقتی ما برنامه خود را برای خروج اعلام کنیم، روس ها نیز احتمالاً اقدام مشابهی انجام خواهند داد و در عین حال دستاویزی خواهند داشت تا ما را هم به نقض پیمان متهم نمایند که هرچند این اتهام بی اساس است ولی می تواند ما را درگیر بحث های متقابل و صدور بیانیه های تلافی جویانه از سوی دو طرف بکند. پیشنهاد جایگزین من این است که در ملاقات پیش رو با پاتروشف از او بخواهم که دو کشور به صورت توافقی و همزمان از پیمان خارج شوند. این رویکرد علاوه بر اینکه ما را از معضلات حاشیه ای خلاص می نماید، بلکه فرصتی را برای ما فراهم می آورد که اعلام کنیم با روس ها درباره چنین موضوع مهمی به توافق رسیده ایم. با وجود شرحات من، ترامپ گفت: نمی خواهم این کار را انجام دهم، من فقط مصمم هستم از این پیمان خارج شوم. من پیشتر فکر می کردم که خروج توافقی برای ترامپ جذابیت بیشتری خواهد داشت اما حالا که ندارد چه بهتر همان کاری را می کنیم که او می خواهد. از نظر شخص خودم نیز آنچه که مسکو قرار بود در واکنش به اقدام امریکا انجام دهد، اهمیت چندانی نداشت. ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 510

به "مذاکره برای خروج از پیمان تسلیحاتی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره برای خروج از پیمان تسلیحاتی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید