مسعود فرزانه به نام عضو آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد

به گزارش مالزی ارزان، پروفسور فرزانه بیش از 40 سال در زمینه مهندسی شبکه برق در منطقه ها سردسیری مطالعات مهم و خلاقانه ای انجام داده است. فیلد پژوهشی پروفسور فرزانه در زمینه مهندسی قدرت دربرگیرنده مهندسی ولتاژ بالا، اثر نامطلوب یخ و هوای سرد روی تجهیزات شبکه های برق قدرت، دیس شارژ نسبی و جرقه ای در سطح یخ و فواصل هوایی، تکنیک های یخ زدایی و پوشش ها و مواد نانوی زیان رسان به یخ و دارای کاربرد در شبکه های برق قدرت است.

مسعود فرزانه به نام عضو آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد

نتیجه پژوهش های سودمند و پیشگامانه ایشان در زمینه های یاد شده، گستره علمی افتخارآمیزی در سراسر جهان پدید آورده است که دربرگیرنده نزدیک به 300 مقاله چاپ شده در مجلات و 400 مقاله در کنفرانس های بین المللی همچنین تألیف چهار کتاب و پانزده بوک چپتر و همچنین 350 مقاله و گزارش فنی است. وی در تدوین و تهیه تعداد بی شماری از استانداردها، راهنماها، بروشورهای فنی و تألیف نامه های تخصصی و آینده نگر مربوط به انستیتوی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) و شورای بین المللی سیگره (CIGRÉ) (شورای جهانی شبکه های برق فراگیر) نقش اساسی داشته است. این مطالعات پایه و اساس نوآوری و انتقال فناوری را برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان برق و تولیدکنندگان تجهیزات شبکه برق در کانادا و خارج از کشور پایه گذاری کرده است.

صد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان

لازم به ذکر است که نام پروفسور فرزانه در فهرست صد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان در آرشیو مجله مک لین آمده است. همچنین بر اساس مقالات منتشر شده از ایشان، دانشگاه استنفورد آمریکا پرفسور فرزانه را یکی از دو درصد دانشمند جهان معرفی کرده است.

این استاد همچنین دانشجویان و دانشمندان بسیاری تربیت کرده است. از این رو، دانشگاه UQAC برای به رسمیت شناختن همکاری های پروفسور فرزانه و نقش علمی استثنایی ایشان، جایزه مسعود فرزانه را در سال 2010 برای تجلیل از محققانی که در کارشان نقش یخ زدگی خطوط انتقال را در نظر گرفته باشند، ایجاد کرد.

پاویون اصلی دانشگاه کبک در شیکوتیمی

گیسلان سامسون (Ghislain Samson) رئیس دانشگاه UQAC در پیامی پروفسور فرزانه را افتخاری برای دانشگاه کبک دانسته و گفت: عضویت مسعود فرزانه در آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا علاوه بر اینکه جایگاه وی را به نام سازنده و بانی در زمینه تحقیقاتی وی تأیید می کند، موقعیت دانشگاه ما را هم در صحنه بین المللی تحکیم می کند.

پیش از این خبرنگاران مصاحبه اختصاصی با پروفسور فرزانه انجام داده است که می توانید از متن کامل آن را بخوانید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 981

به "مسعود فرزانه به نام عضو آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود فرزانه به نام عضو آکادمی علوم انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید