منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود

به گزارش مالزی ارزان، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارشات واصله، منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو که در زبان کردی به آن زرینه هوه تو می گویند، در بخش کرفتو شهرستان دیواندره کردستان و در 125 کیلومتری جاده سنندج به سقز واقع شده است و از لحاظ زیست محیطی، یکی از منطقه ها ارزشمند و خوش آب و هوای دیواندره بشمار می رود که در آن گونه های جانوری مختلفی زندگی می نمایند و محل رویش گونه های گیاهی نادر است.

این منطقه دشتی مرتفع با ارتفاع 2200 متر از سطح دریا، از سردترین منطقه ها ایران محسوب میگردد. در قسمت غربی دشت، کوه چهل چشمه واقع شده و در جنوب این کوه دشت سرسبز سارال نهاده شد. این زیستگاه با مساحتی درحدود 24000 هکتار زیستگاه پرنده حمایت شده و روبه انقراض میش مرغ با نام محلی میش سی و نام علمی otis tarda بود. این پرنده زیبا در بهار، تابستان و پاییز در این منطقه دیده می گردد و گاهی نیز جوجه آوری نیز در بین آنها صورت میگیرد. مزارع نخود از مهمترین جاهایی است که مرغ میش ها در آن تخم گذاری می نمایند و متأسفانه بعضی کشاورزان بدون آگاهی با جمع آوری تخم ها و جوجه ها یا جابجا کردن آنها خسارت زیادی را به جمعیت گونه مرغ میش ها می زنند.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1336

به "منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو یکی از دیدنی های استان کردستان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید