نبود بازارچه تولیدات زنان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان جز محدود استان هایی است که بازارچه خاص تولیدات و محصولات زنان ندارد.

نبود بازارچه تولیدات زنان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران، فریبا رحمانپور در نشست شورای اداری استان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد قطب های مهم گردشگری و صنایع دستی خوبی دارد و از آنجا که محصولات صنایع دستی استان عمدتا توسط زنان ایجاد می شوند اما جزء محدود استان هایی هستیم که بازارچه دائمی عرضه تولیدات و محصولات زنان نداریم و انتظار داریم که در زمینه بازارچه دائمی محصولات صنایع دستی زنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان نمود: طرح بیمه برکت در راستای پوشش دهی زنان سرپرست خانوار به خصوص برای زنان روستایی است و انتظار داریم این طرح برای زنان کارآفرین و زنانی که در حوزه اشتغال هستند، نیز مدنظر قرار گیرد که این طرح می تواند در بحث توسعه کارآفرینی زنان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: خدمات طرح میمن برکت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار روستایی در مقابل حوداث و آسیب ها مورد توجه قرار گیرد.

رحمانپور توضیح داد: در زمینه فعالیت شرکت های داروسازی با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های مهم گیاهان دارویی است و شرکت گیاهان دارویی زربند نیز در مرکز شهر یاسوج واقع شده است، می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری، رونق و مسائل مالی باشد.

وی ادامه داد: گسترش شرکت های داروسازی و گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند برای دختران فارغ التحصیل در رشته های شیمی و کشاورزی اشتغال ایجاد کند و باتوجه به اینکه استان ما که یکی از سازه های مهم گیاهان دارویی است را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل امور بانوان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده هزینه درمان زوج های جوان که آمارشان نیز در استان زیاد است، انتظار توجه ویژه داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 41

به "نبود بازارچه تولیدات زنان در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود بازارچه تولیدات زنان در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید