تور تایلند ارزان: هزینه های سفر و زندگی در تایلند

به گزارش مالزی ارزان، این کشور با تنوع گسترده ای از محیط طبیعت بی نظیر و وجود چشم انداز های فوق العاده دریا و جنگل در کنار تفریحات و تفریح های شگفت انگیز یکی از برترین مقاصد توریستی در جنوب شرقی آسیا محسوب میشه. برای کسانی که دنبال یک سفر پر از تجربه های تازه و هزینه های به نسبت کم هستند تایلند می تونه یکی از برترین منطقه ها به حساب بیاد…مقصدی که توی اون می تونید برترین تفریح ها و تفریحات متفاوت دنیارو امتحان کنید.

تور تایلند ارزان: هزینه های سفر و زندگی در تایلند

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

هزینه های زندگی در تایلند به طور گسترده ای به نوع و شیوه زندگی هر فرد بستگی داره، مثل همه مقاصد توریستی جهان برخی از شهر های این کشور مثل بانکوک بخاطر توریستی بودن و رفت و آمد های زیادی که گردشگران در اون دارند، به نسبت گرون تر هستند.

مثلا در قسمت جنوبی تایلند، شهر هایی مثل پوکت و پاتایا قرار گرفته که محبوب ترین و توریستی ترین مقاصد جهان در نظر گرفته میشه و معمولا هزینه های سفر توی این شهر ها نسبت به سایر شهر های تایلند بیشتره. اما اگه بخواید به طور کلی اندازه هزینه های روزانه زندگی در یکی از شهر های تایلند رو بدونید…بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه همه هزینه های سفر و زندگی در تایلند رو مرور کنیم.

واحد پول تایلند

به واحد پول تایلند بات گفته میشه و برترین راه برای خرج کردن پولتون در تایلند اینه که با خودتون دلار یا یورو ببرید و پولتون رو توی یکی از صرافی های سطح شهر تبدیل کنید و یادتون باشه تا جاییی که میشه توی فرودگاه پولتون رو چنج نکنید چون معمولا به ضررتون میشه. اگه هم میخواید در خصوص پول تایلند بیشتر بدونید، بهتره قسمت پول رایج در وب سایت خبرنگاران رو مطالعه کنید.

سطح زندگی و هزینه ها در تایلند

هزینه های زندگی در تایلند در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکا خیلی ارزون تره. اندازه هزینه های زندگی در تایلند در واقع یک هزینه پایه برای برطرف احتیاج های روزانه است و بقیه هزینه ها به نوع زندگی هر فرد و مخارج اضافی بستگی داره. یک نکته ای که در خصوص خرج و مخارج در این کشور وجود داره اینه که تایلند می تونه همونطوری که به عنوان کم خرج ترین کشور در نظر گرفته میشه کشور گرونی هم باشه. اقامت توی این شهر از شبی 3 دلار تا 1000دلار متفاوته و برای یک وعده غذا می تونید فقط چند پنی خرج کنید یا صدها دلار توی یک رستوران لوکس صرف کنید.

اما طبق تحقیقات خبرنگاران هزینه زندگی در این کشور تقریبا 33 درصد بیشتر از ایرانه و هزینه اجاره خونه هم حدود 2.62 درصد بیشتر از ایران میشه. به طور کلی فردی که در بانکوک زندگی می کنه، در یک ماه باید تقریبا 20,043 بات هزینه کنه که توی شهر های کوچک تر تایلند معمولا اندازه این هزنیه ها کمتره.

عایدی در تایلند

با توجه به اندازه هزینه ها، اندازه عایدی در تایلند معمولا خیلی زیاد نیست اما برخی مشاغل خاصی که بیشتر مورد احتیاج هستند عایدی بالایی هم دارند. در هر صورت مثل همه جای جهان مشاغل مختلف توی تایلند هم عایدی متفاوتی داره ولی به طور میانگین عایدی مردم تایلند حدود 20,029.95 بات در ماهه.

اجاره ملک در تایلند

اینکه برای اجاره خونه و اقامت باید چه اندازهی هزینه کنید، به این موضوع بستگی داره که توی کدوم یکی از شهر های تایلند هستید و میخواید چه جور خانه ای توی چه منطقه ای از شهر بگیرید و مسلما هر چقدر به مراکز شهر و جاذبه ها نزدیک تر باشید اما به طور کلی هزینه اجاره خونه در تایلند به نسبت خیلی از هزینه های دیگه اصولا خیلی مناسبه. اندازه اجاره خانه توی قسمت های مختلف تایلند از حدود 150 دلار در ماه آغاز میشه. اگه هم بخواید توی یکی از قسمت های وسط شهر بانکوک اقامت کنید هزینه ماهانه اجاره یک آپارتمان یک خوابه به طور میانگین 570 دلار در ماه میشه و اطراف شهر هم معمولا از 255 دلار در ماه هزینه داره. توی پاتایا هم معمولا کرایه ها کمی زیاده و برای یک خونه یک اتاقه در مرکز شهر باید حدود 500 دلار در ماه هزینه کنید.

هزینه تحصیل

در خصوص تحصیل در تایلند هم همه چیز به این موضوع بستگی داره که در کدام شهر و ه مقطعی درس بخونید اما به طور کلی اگه میانگین هزینه های تحصیل در بانکوک رو در نظر بگیریم، حدود 12,398 در ماه میشه.

هزینه خدمات

برای هزینه های برق، آب و گرمایشی و سرمایشی یک خانه تقریبا 85 متر مربع تقریبا باید 2423 بات هزینه کنید. هزینه اینترنت هم در ماه حدود 713 بات میشه.

هزینه خوراک و ملزومات زندگی

هزینه های خورد و خوراک در تایلند نسبت به خیلی از مقاصد جهان کمتره. شاید به سختی بتونید بک وعده غذارو توی تایلند که بیشتر از 5 دلار باشه پیدا کنید مگر اینکه بخواید توی یک رستوران لوکس وسط شهر غذا بخورید که اونجوری هزینه هاتون هم بیشتر میشه. طعم غذاهایی که توی رستوران های مختلف و کافه های خیابانی تایلند سرو میشه شباهت زیادی به غذاهای خونگی تایلندی ها داره و خیلی از افرادی که توی این کشور اقامت می نمایند، خونه های بدون آشپزخانه اجاره می نمایند و به طور مرتب از این رستوران ها غذا می گیرند و تقریبا 100 دلار در ماه برای غذاشون هزینه می نمایند. برای خوردن یک وعده غذای تایلندی ساده در رستوران باید از 90 تا 150 بات هزینه کنید و غذاهای دریایی هم معمولا گرون ترند. در ادامه با خبرنگاران می تونید قیمت برخی از مخارج خورد و خوراک تایلند رو ببینید:

  • یک وعده غذا در یکی رستوران ارزون قیمت حدود 60 بات
  • یک ساندویچ توی رستوران مک دونالد تقریبا 198 بات
  • یک بطری آب کوچک حدود 10 بات
  • یک بطری آب 1.5 لیتری حدود 16.25 بات
  • یک قرص نان 39 بات
  • 12 عدد تخم مرغ 50 بات
  • یک کیلو سیب 93 بات
  • یک کیلو موز 35 بات
  • یک کیلو گوجه 42 بات

هزینه حمل و نقل

برای اینکه در خصوص جزئیات حمل و نقل در تایلند به طور کامل بدونید می تونید قسمت حمل و نقل در تایلند رو توی وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید؛ هزینه تاکسی از حدود 35 بات آغاز میشه و برای هر کیلومتر هم باید 9 بات هزینه کنید و توی خیلی از شهر های کوچیک مثل Chiang Mai می تونید خیلی راحت پیاده خیلی از جهت های رو بگردید یا یک دوچرخه کرایه کنید و همونطوری که از تماشای جهت لذت میبرید در سطح شهر جابجا بشید!

منبع: گردگرد
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1154

به "تور تایلند ارزان: هزینه های سفر و زندگی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: هزینه های سفر و زندگی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید