واتساپ پایان پیش نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل را بهبود می دهد

به گزارش مالزی ارزان، طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی وب سایت WABetaInfo، ظاهرا به زودی قابلیتی به واتساپ اضافه خواهد شد که به لطف آن کاربران می توانند پیش نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل را مشاهده کنند.

واتساپ پایان پیش نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل را بهبود می دهد

اگر واتساپ یکی از پیام رسان های اصلی شما به شمار میرود، قطعا در میان ضعف های زیادی که این اپلیکیشن دارد، عدم نمایش پیش نمایش تصاویر ارسال شده به صورت فایل یکی از اصلی ترین و آزاردهنده ترین ها بوده است. احتمالا می دانید که این پیام رسان وقتی تصاویری را با همان فرمت ارسال کنید، آن را فشرده می کند و در نتیجه کیفیت آن را بسیار کاهش می دهد. بنابراین کاربران مجبور می شوند تصاویر خود را به صورت فایل (اسناد - Document) ارسال کنند که از حجم و کیفیت آن کاسته نشود.

وقتی کاربران یک یا دو فایل را به این صورت برای کسی ارسال کنند مشکل خاصی وجود ندارد چرا که می دانند کدام فایل مربوط به کدام تصویر است. اما وقتی تعداد این فایل ها زیاد می شود، نمی توان متوجه شد هر تصویر دقیقا در قالب کدام فایل ارسال شده است. این موضوع خصوصا زمانی که بخواهید به یکی از این تصاویر ریپلای کنید آزاردهنده تر خواهد شد.

اما طبق گفته های WABetaInfo که در واقع منبعی رسمی برای انتشار خبرهای مربوط به واتساپ به شمار میرود، ظاهرا به زودی امکان نمایش پیش نمایش برای تصاویر ارسال شده به صورت فایل در واتساپ به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد تا کاربران مجبور نباشد نام هر فایل را به صورت تک به تک برای مطمئن شدن از ارسال یک فایل چک کنند. این قابلیت در حال حاضر برای دارندگان واتساپ بتا در نسخه 2.22.5.11 در دسترس قرار گرفته است و این یعنی به زودی عموم کاربران هم می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این آپدیت واقعا یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آپدیت هایی است که طی چند وقت اخیر برای واتساپ منتشر شده و از این بابت بسیار خوشحالیم که بالاخره این قابلیت به یکی از محبوب ترین پیام رسان های جهان اضافه خواهد شد.

البته اگر واتساپ گزینه ای را برای عدم تغییر کیفیت و حجم تصاویر ارسالی در حالت معمولی در نظر می گرفت بهتر و کاربردی تر بود چرا که کاربر بدون اینکه اصلا نیازی به ارسال این تصاویر به صورت فایل داشته باشد که بخواهد پیش نمایش آن ها را مشاهده کند، به همان روش مستقیم تصاویر خود را ارسال می کرد. البته چنین گزینه ای وجود دارد اما به نظر می رسد در بسیاری مواقع اصلا نمی تواند حریف الگوریتم شدیدا سخت گیر واتساپ در کاهش حجم و کیفیت تصاویر ارسالی شود و در نتیجه تصویر نهایی باز هم بی کیفیت تر از آنچه که انتظار داریم خواهد بود.

بنابراین فعلا تنها راهی که مقابل کاربران وجود دارد که تصاویر خود را بدون افت کیفیت برای مخاطب ارسال کنند، ارسال آن ها به صورت فایل یا همان Document است که یکی از نقاط ضعف این قابلیت این است که شخص گیرنده اصلا هیچ ایده ای ندارد که تصویر ارسال شده اصلا چه چیزی است و حتما باید آن را با هر حجمی که بود دانلود و مشاهده کند که خوشبختانه با آپدیت نو قرار است این مشکل بزرگ برطرف شود.

البته اشتراک گذاری محتوا در واتساپ نقاط ضعف فراوانی دارد که امیدواریم به زودی همه آن ها حل شود. از جمله مهم ترین این موارد می توان به عدم نمایش تصاویر ارسال شده به صورت فایل در بخش تصاویر در گالری گوشی و همچنین عدم اجازه به کاربر برای ارسال تصاویر پشتیبان گیری شده به صورت فایل به سرویس گوگل Photos اشاره کرد.

اینکه قابلیت نو یادشده یعنی نمایش پیش نمایش تصاویر ارسال شده به صورت فایل چه زمانی دقیقا به واتساپ اضافه خواهد شد تعیین نیست اما با توجه به اینکه نسخه بتای آن هم اکنون از این قابلیت بهره مند است، بنابراین انتظار می رود طی یکی دو هفته آینده، کاربران نسخه عمومی هم بتوانند آن را دریافت کنند.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1239

به "واتساپ پایان پیش نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل را بهبود می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ پایان پیش نمایش تصاویر ارسالی به صورت فایل را بهبود می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید