پوتین: توان نیروهای سه گانه هسته ای روسیه تقویت شده است

به گزارش مالزی ارزان، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به لزوم آمادگی رزمی بالای نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تهدیدات بالقوه در حال افزایش، از مجهز شدن ارتش و ناوگان های این کشور به جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نظامی اطلاع داد.

پوتین: توان نیروهای سه گانه هسته ای روسیه تقویت شده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نشستی با مقامات وزارت دفاع و موسسات مجتمع صنایع نظامی این کشور گفت که ارتش و ناوگان های دریایی و هوایی روسیه بطور فعالی انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی دریافت نموده اند و توان بالقوه نیروهای سه گانه هسته ای هم بطور جدی تقویت شده است.

به گفته وی، به رغم وجود مسائل عینی، به خصوص اپیدمی کرونا، تمامی اقدامات برنامه ریزی شده در ارتش و ناوگان ها در سال 2020، از جمله برگزاری مانورهای نظامی آموزشی، بطور کامل تحقق یافتند.

پوتین یادآور شد که وظایف محوله به نیروهای مسلح روسیه با دقت و به موقع اجرا شده اند و آمادگی رزمی واحدهای نظامی در بالاترین سطح واقع شده است و مقدار آمادگی نیروها بار دیگر در تمامی نواحی نظامی کشور مورد ارزیابی دقیق نهاده شد.

رئیس جمهوری روسیه این نکته را هم مورد تأکید قرار داد که توسعه نیروهای مسلح و مجتمع صنایع نظامی کشور مورد توجه دائمی واقع شده است و طی سا لهای گذشته اسناد مربوط به برنامه ریزی های راهبردی در عرصه دفاعی و امنیت نظامی روسیه بطور جدی به روز رسانی و تکمیل شده است. به گفته وی، این اقدام نه تنها بر اساس واقعیت های دنیا حاضر، بلکه مطابق با تهدیدات بالقوه و چالش های کنونی اجرا شده است.

علاوه بر این، پوتین ادامه داد که در دوران اپیدمی کرونا شرکت ها و موسسات صنایع نظامی مورد حمایت جدی دولت قرار داشتند تا بتوانند پایگاه فراوریی خود را حفظ نموده و سفارشات خود، به خصوص در عرصه تجهیزات نظامی مدرن و منحصربه فرد را انجام دهند.

وی بعلاوه این وظیفه را مشخص کرد که تا سال 2034 و بر اساس برنامه تازه دولتی، انواع تجهیزات و تسلیحات خوش آتیه برای ارتش و ناوگان ها فراوری گردد و یادآور شد که این فرایند از هم اکنون شروع شده و باید در زمان مشخص شده و با برترین کیفیت تحقق یابد.

تهدیدات نظامی بالقوه در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش یافته است

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنانش به این واقعیت هم اشاره نمود که شرایط روابط بین المللی پیچیده تر از گذشته شده و تهدیدات بالقوه در دنیا و به خصوص در نزدیکی مرزهای این کشور در حال افزایش است که مقابله با آنها احتیاجمند آمادگی رزمی بالا و دائمی نیروهای مسلح خواهد بود. وی ابراز اطمینان کرد که به همین علت بهبود ساختارها و ترکیب ارتش و ناوگان های و تجهیز آنها به تسلیحات و تجهیزات بسیار مدرن باید ادمه پیدا کند.

ولادیمیر پوتین به همین دلیل گفت که آزمایش مجموعه سیستم موشک های زمین به هوای اس-500 با موفقیت در حال تکمیل است و گام بعدی تحویل آن به نیروهای مسلح است. وی گفت: در نیروهای هوا-فضای روسیه بیش از 70 درصد هنگ های موشکی به سیستم های موشکی مدرن اس-400 مجهز شده اند و گام بعدی تحویل موشک های اس-500 به این نیروهاست که با موفقیت در حال تکمیل آزمایشات خود است.

رئیس جمهوری روسیه از جمله دیگر تجهیزات مدرنی که امکانات رزمی ناوگان نظامی-دریایی این کشور را توسعه می دهد، کشتی های مجهز به موشک های کروز کالیبر و بعلاوه مجموعه موشک های مافوق صوت سیرکون نامید و یادآور شد که وزارت دفاع روسیه و موسسات مجتمع صنایع نظامی کشور در زمینه چرخه تسلیحات و فناروی های مورد احتیاج نیروهای مسلح، از اختراع تا ساخت و فراوری انبوه آن، و سپس سرویس دهی و تعمیرات، مشارکت بسیار خوب و موثری دارند.

نشست های پوتین با مقامات وزارت دفاع و صنایع نظامی روسیه در بندر سوچی، روز چهارشنبه هم ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 931

به "پوتین: توان نیروهای سه گانه هسته ای روسیه تقویت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: توان نیروهای سه گانه هسته ای روسیه تقویت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید