شروع معاملات صندوق پالایشی یکم از اوایل آبان

به گزارش مالزی ارزان، مدیر نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مطابق مقررات، یک ماه بعد از خاتمه پذیره نویسی باید امکان معامله برای صندوق های ETF فراهم گردد، به همین دلیل به نظر می رسد از ابتدای آبان ماه شاهد بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و انجام معاملات آن در بورس خواهیم بود.

شروع معاملات صندوق پالایشی یکم از اوایل آبان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایرنا، بعد از عرضه سهام بانکی ها و بیمه ای ها در اردیبهشت ماه و در قالب صندوق های قابل معامله دولتی (ETF)، دومین مرحله از عرضه این صندوق با سهام پالایشی ها در نخستین روزهای شهریور ماه انجام و تعداد قابل توجهی از افراد در این پذیره نویسی مشارکت کردند.

زمان بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و معاملات آن در بازار در میان سرمایه گذاران با ابهاماتی همراه است که در این زمینه راضیه صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس امروز (چهارشنبه) بیان کرد: مطابق مقررات، یک ماه بعد از سرانجام پذیره نویسی امکان معامله برای صندوق های ETF فراهم می گردد. با توجه به اینکه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا 30 شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین باید از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم گردد.

صباغیان اعلام کرد: اکنون منتظر هستیم تا اقدام های لازم جهت نقل و انتقال سهام پالایشی ها از سوی دولت به نام صندوق انجام و اطلاعات سرمایه گذاران در سپرده گذاری به روز گردد تا از این طریق، این صندوق قابلیت بازگشایی نماد و مجوز فعالیت را پیدا کند.

مدیر نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس با اشاره به تعداد افراد شرکت کننده در پذیره نویسی دومین مرحله از عرضه صندوق های قابل معامله (ETF)، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، حدود چهار میلیون نفر از سرمایه گذاران در پذیره نویسی این صندوق مشارکت داشتند که ارزش واحدهای خریداری شده بیش از 13 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه نمود: تعداد مشارکت کنندگان در پذیره نویسی دومین مرحله از صندوق های قابل معامله دولتی (ETF) دو برابر افراد مشارکت کننده در دارا یکم بوده است.

صباغیان به باقی مانده سهام پالایشی ها که در زمان مقرر، پذیره نویسی نشدند اشاره نمود و گفت: درباره عرضه مجدد به جامانده سهام پالایشی ها باید هیات واگذاری در سازمان خصوصی سازی تصمیم گیری کند که تا به امروز اطلاعاتی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 454

به "شروع معاملات صندوق پالایشی یکم از اوایل آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع معاملات صندوق پالایشی یکم از اوایل آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید