آیفون 12 معرفی گردید: 5G، صفحه نمایش اولد، شارژ بی سیم پیشرفته و بازگشت به طراحی لبه های تخت

به گزارش مالزی ارزان، انتها آیفون 12 معرفی گردید و اپل پا به نسل جدیدی از گوشی های تلفن همراه با 5G گذاشت.

آیفون 12 معرفی گردید: 5G، صفحه نمایش اولد، شارژ بی سیم پیشرفته و بازگشت به طراحی لبه های تخت

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

آیفون های سال جاری همگی به مودم 5G مجهز هستند که یک انقلاب عظیم ارتباطی برای اپل، هواداران اکوسیستم این شرکت و کل دنیا است. ارتباطات 5G سرعت دانلود 4 گیگابیت و آپلود 200 مگابیت به دست می دهد و در زمینه تاخیر، استریم ویدئو، هوشمندی شبکه و ارتباط چندگانه سیستم ها حرف های زیادی برای گفتن دارد.

آیفون 12 از شبکه های فایوجی فرکانس زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و به قابلیت smart data mode برای سوئیچ هوشمند میان شبکه های 4G و 5G مجهز است.

آیفون 12 به صفحه نمایش 6.1 اینچی مشابه با آیفون 11 و XR مجهز شده است ولی به جای استفاده از صفحه نمایش LCD، سراغ نمایشگرهای OLED رفته است.

روشنایی این نمایشگر 1200 نیت است و از یک شیشه گوریلا گلاس خاص به نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) سود می برد که بسیار محکم تر است و به راحتی ترک برنمی دارد. این نمایشگر از رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل سود برده و تراکمی 460 پیکسلی در هر اینچ دارد. جنس پنل آیفون 12 از نوع سوپر رتینا XDR است. این صفحه نمایش از فناوری های دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG پشتیبانی می نماید.

طراحی آیفون جدید اپل تغییراتی داشته است و شاهد لبه هایی تخت و صیقل خورده هستیم که این گوشی را بسیار زیباتر نموده است ولی هنوز ناچ عظیم صفحه نمایش باقی مانده است تا کاربران کماکان از سیستم تشخیص چهره یا Face ID استفاده نمایند.

حاشیه های صفحه نمایش کاهش پیدا کردند که یکی از نتایج رفتن سراغ پنل های اولد است. اپل می گوید آیفون جدید 11 درصد باریک تر، 15 درصد کوچک تر و 16 درصد سبک تر شده است.

آیفون 12 دارای دو دوربین پشتی در یک قاب شیشه ای مات مربعی است. دوربین اصلی لنزی واید و 12 مگاپیکسلی با دهانه f/1.6 و لنز 7 تکه ای است و از تثبیت نماینده اپتیکال تصویر سود می برد. این لنز 7 تکه ای باعث افزایش 27 درصدی عملکرد دوربین در نور کم شده است.

دوربین دوم یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 و زاویه دید 120 درجه است.

سیستم دوربین آیفون 12 از ویژگی جدیدی به نام Smart HDR 3 بهره می برد. حالت Night به دوربین جلویی افزوده شده است و قابلیت تایم لپس نیز دارد.

اپل آیفون 12 به پردازنده A14 مجهز شده است که پیش تر اپل در مراسم یک ماه پیش خود معرفی نموده بود؛ اولین پردازنده 5 نانومتری که از نظر عملکرد و مصرف انرژی بسیار بهبود یافته است. اپل می گوید تا 50 درصد افزایش سرعت نسبت به پرچم دارترین اسمارت فون های اندرویدی دارد.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های آیفون 12، شارژ بی سیم یا سیستم MagSafe است که یک تک مغناطیسی برای پشتیبانی از تجهیزات جانبی MagSafe است. این سیستم شارژ بی سیم از شارژر 15 وات پشتیبانی می نماید و کاملا قابلیت چسباندن کیس، کاور و تجهیزات دیگر به بدنه پشتی آیفون را دارد.

این گوشی با درگاه USB-C ارائه می گردد ولی در جعبه گوشی خبری از آداپتور شارژر نیست تا یکی از جنجالی ترین تصمیم های اپل برای آیفون 12 باشد. اپل می گوید به خاطر حفاظت از محیط زیست چنین تصمیمی گرفته است.

اپل از آیفون 12 مینی با اندازه 5.4 اینچ هم رونمایی نموده است که کوچک ترین و سبک ترین آیفون تاریخ اپل با همان ویژگی های آیفون 12 معمولی است.

آیفون 12 در رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز وارد بازار خواهد شد. آیفون 12 معمولی با قیمت 799 دلار و آیفون مینی با قیمت 699 دلار وارد بازار می شوند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 450

به "آیفون 12 معرفی گردید: 5G، صفحه نمایش اولد، شارژ بی سیم پیشرفته و بازگشت به طراحی لبه های تخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 معرفی گردید: 5G، صفحه نمایش اولد، شارژ بی سیم پیشرفته و بازگشت به طراحی لبه های تخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید