ارتباط فشار خون با آلودگی هوا

به گزارش مالزی ارزان، آلودگی هوا به عنوان یک مسئله مهم بهداشتی شناخته شده و با بروز بیماری های قلبی تنفسی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ومیر مرتبط است.

ارتباط فشار خون با آلودگی هوا

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، بیشتر مطالعات قبلی بر روی بزرگسالان متمرکز شده بود و این امکان وجود دارد که نوجوانان، با نرخ رشد سریع خود حتی بیشتر در معرض اثرات بلندمدت آلودگی هوا باشند، اما مطالعات اندکی در خصوص نوجوانان اجرا شده است.

در مطالعه جدیدی که دانشگاه کینگز لندن انجام داد، محققان ارتباط بین فشار خون 3284 نوجوان ساکن لندن و سطوح دی اکسیدنیتروژن (NO 2) و ذرات معلق (PM 2.5) در هوای محل زندگی آنان را آنالیز کردند.

هر شرکت نماینده پرسشنامه ای را تکمیل کرد که شامل جزئیات قومیت، منطقه مسکونی و شرایط اجتماعی و مالی بود.

نتایج این آنالیز، ارتباط بین قرار گرفتن بیشتر در معرض NO 2 و فشار خون سیستولیک پایین در شرکت نمایندگان نوجوان را نشان داد. علاوه بر این، محققان دریافتند که افزایش مواجهه تقریبی با PM 2.5 با فشار خون سیستولیک بالاتر مرتبط است، اما هیچ مدرکی برای ارتباط بین فشار خون و سطوح NO 2 یا PM 2.5 مشاهده نشد. البته این ارتباط در دختران قوی تر از پسران بود.

با توجه به اینکه بسیاری از نوجوانان زیر 18 سال در محله هایی زندگی می نمایند که آلودگی هوا بالاتر از استاندارد های بهداشتی توصیه شده است، به مطالعات بیشتر برای به دست آوردن درک عمیق از تهدید ها و فرصت ها احتیاج است.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1399

به "ارتباط فشار خون با آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط فشار خون با آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید